به گزارش مشرق، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی هرگونه عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله توافق اخیر امارات و این رژیم را محکوم کرد.
او امروز یکشنبه طی این سخنرانی شرایط امروز برخی کشورها را به عصر بنی امیه گره زد و گفت که تأثیر «یاغیان اموی» در عرصه اسلامی به سطح خطرناکی رسیده بود که تسلیم، ذلت و بیمسئولیتی و بیمبالاتی در بین بسیاری از فرزندان امت اسلامی نمایان شده بود.
بیشتر بخوانید:
رهبر انصارالله: سازشگران در ظلم اسرائیل سهیم هستند
رهبر انصارالله یمن، حرکت و جنبش امام حسین (ع) را اسلام اصیل دانست و گفت که حکام بنی امیه به دنبال این بودند که اسلام به دینی تبدیل شود که در آن، حقی اعاده نشود، باطل، مهر بطلان نخورد و عدالتی برپا نشود و در زندگی هیچگونه طرحی نداشته باشد و نقشی در راستای ایجاد امت اسلامی ایفا نکند.
او گفت: «خداوند به وسیله تلاشها، فداکاریها و یاران باوفای امام حسین (ع)، تداوم اسلام اصیل را حفظ کرد و خواست حقانیت در گفتار و کردار تداوم یابد».
عبدالملک الحوثی افزود: «مردم یمن در برابر سرکشی و یاغیگری یزید زمان آمریکا و اسرائیل، هرگز تسلیم نخواهد شد و با ملحق شدن به اردوگاه نفاق در امت که رژیم سعودی و اماراتی نماینده این اردوگاه هستند، مخالف است».
او راه امام حسین (ع) را امتداد حقیقی اسلام دانست و گفت که این روش و راه گزینهای است که صلح، آزادی، و رهایی از هیمنه دشمنان و تبعیت از آنها را برای امت اسلام محقق میکند.
عبدالملک الحوثی گفت که مردم یمن در سالروز شهادت امام حسین (ع) گزینهها و تصمیمات قاطعانهای گرفته است اینکه حمله و تهاجم آمریکا، عربستان سعودی و امارات به کشورشان را محکوم کرده و با توکل به خداوند از هیچ تلاشی برای مقابله با این تهاجم دریغ نخواهد کرد.
رهبر انصارالله گفت که موضع یمن در قبال مسائل امت اسلامی از جمله آرمان فلسطین و مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی و هیمنه آمریکا، ثابت بوده و قابل تغییر نیست.
سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت که موضع یمن و جنبش انصارالله در قبال مردم لبنان، سوریه، عراق، بحرین و جمهوری اسلامی ایران و سایر مسلمانان در برمه، کشمیر و سایر نقاط تغییر نخواهد کرد؛ چرا که جزوی از باورهای دینی است.
او عادیسازی روابط بین امارات و رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد و گفت که «ما هر گونه عادیسازی با اسرائیل را محکوم میکنیم و آن را شرعاً حرام میدانیم».