کد خبر 1118007
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو گفت: شرکت راه آهن تا پایان دولت دوازدهم هزار کیلومتر خط دوم ریلی را به بهره برداری می رساند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در مراسم رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو گفت: طی چند سال گذشته توسعه کمی و کیفی ریلی کشور شدت بالایی گرفته و چندین استان از جمله کرمانشاه، همدان، ارومیه و گیلان به شبکه ریلی کشور متصل شدند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد

وی اظهار کرد: همچنین خط آهن تبریز از مسیر جدید میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز به زودی با زمان سیر بسیار کمتر از مسیر قبلی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و پروژه اتصال یزد به اقلید هم در حال اجرا است که به زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: پروژه اتصال راه آهن به اردبیل با سرعت در حال انجام است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رسولی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سرمایه گذاری بخش غیردولتی شدت گرفته است، افزود: موفق شدیم با بسته‌های حمایتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری اقتصادی در شبکه و ناوگان ریلی فراهم کنیم. این اقدام باعث تقاضاهای متعدد بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری شد که بخشی در حال انجام و بخشی در حال انعقاد تفاهمنامه و قرارداد است ضمن اینکه همه این‌ها نویدبخش توسعه ریلی همه جانبه هستند.

مدیرعامل راه آهن در مورد پروژه ریلی غرب به شرق مازندران هم گفت: این پروژه در دست مطالعه است و پیگیریم تا نتایج اولیه آن به دست ما برسد.

رسولی که به منظور بازدید از شرکت دیزل ایران سنگین (دسا) و رونمایی از طرح ساخت موتور سنگین چهار هزار اسب بخاری و آزمایش نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو به آمل سفر کرده بود، در جریان این سفر از خط تولید شرکت دیزل سنگین ایران بازدید کرد و گفت: دسا توانمندی‌های خوبی در زمینه تولید موتورهای دیزل ریلی و دریایی سنگین دارد و اخیراً موتور ملی این کارخانه روی یکی از دیزل‌های مانوری راه آهن ما برای تست گرم نصب شده و نتایج به دست آمده رضایت بخش بوده است.

رسولی افزود: امروز نیز نخستین موتور دوگانه سوز برای کاربری ریلی را نصب کردیم که در کاهش وابستگی ما به خارج از کشور بسیار مؤثر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    من مانده ام چطور نمیشود وقتی موتور قطار روی شاسی قرار گرفت یک اطاق بروز و زیبا برایش طراحی کرد بنظرم کم کاری و بی توجهی میشود حس رقابت و صادرات وجود ندارد برای ایران عزیز بشتابید شما میتوانید کمی پول خرج کنید طراحان داخلی عالی وجود دارد بخدمت بگیرید و استفاده کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس