ویژه ها

ترامپ،مریم رجوی،نتانیاهو،شبکه وهابیون، پمپئو و...به حکم نوید افکاری اعتراض کرده اند. آیا سران منافقین یا حامیان رسانه ای داعش یا تحریم کنندگان داروی کودکان ایرانی، دلواپس و نگران مردم ایران شده اند؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**علی مطهری:انقلابیون می گویند تسخیر سفارت آمریکا اشتباه بود

«علی مطهری» در یادداشتی با عنوان «جفا به بازرگان» در روزنامه اعتماد نوشت: «اینکه فردی در موضوعی، نظری غیر از نظر رسمی نظام داشته باشد دلیل بر انقلابی نبودن او و پیاده کردن وی از قطار انقلاب نیست. با این روش، در نهایت چند نفر بیشتر در دایره انقلاب باقی نمی‌مانند. مثلا مهندس بازرگان با تسخیر سفارت امریکا مخالف بود؛ عقیده‌ای که امروز بسیاری از انقلابیون حتی برخی تسخیرکنندگان دارند... اینها دلیل نمی‌شود که ما افراد را غیرانقلابی بدانیم و با نام‌گذاری یک خیابان به نام مهندس بازرگان با آن سابقه درخشان در نهضت اسلامی مخالفت کنیم.   عجیب است که این اتفاق در دولت متصف به «اعتدال» رخ می‌دهد».

مطهری در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «شهید مطهری انتقاداتی به برخی نظریات بازرگان در مسائل کلامی داشت ولی معتقد بود که بازرگان فردی متشرع و اهل نماز شب است و این عقاید او ناشی از انس با علوم تجربی و ناآشنایی با فلسفه است، همچنان که امام خمینی او را فردی متشرع می‌دانست. اختلاف نظر در برخی موضوعات باعث نشد که از به‌کارگیری او خودداری کنند. این رویه باید راهنما و الگوی ما باشد».

در شرایطی که مردم با مشکلاتی از قبیل اجاره بهای سنگین مسکن، گرانی روزافزون خودرو، افزایش نگران کننده قیمت اقلام خوراکی، گرانی لوازم خانگی، حقوق معوقه کارگری و کارمندی، یافتن شغل، ازدواج و...دست و پنجه نرم می کنند، آقای علی مطهری و همفکران وی دلواپس نامگذاری خیابان های تهران هستند.

یک سوال؛ آیا دغدغه مردم در شهر تهران، توسعه مترو و ارتقای ناوگان حمل و نقل شهری و افزایش تعداد اتوبوس در خطوط پرتراکم و کاهش آلودگی هوا و توسعه فضای سبز و کاهش ترافیک است یا تغییر اسامی خیابان ها!؟

آیا اولویت شهر تهران، تغییر اسامی خیابان هاست. آیا وظیفه 21 نماینده اصلاح طلب شورای شهر تهران صرفا تغییر نام خیابان های شهر است. آیا این افراد حقوق می گیرند تا صرفا اسامی خیابان ها را عوض کنند!؟

آقای مطهری مدعی شده است که بسیاری از انقلابیون با نظر بازرگان موافق هستند و تسخیر سفارت آمریکا را اشتباه می دانند. گویا همان منطقی که می گوید اولویت اصلی مردم تهران، تغییر نام خیابان های شهر است، بر همان اساس، به چنین نتیجه عجیب و غیرواقعی درباره تسخیر لانه جاسوسی رسیده است.

امام خمینی(ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی، این حرکت را «انقلاب دوم» نامیدند. رهبر معظم انقلاب- 12 آبان 72- در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند: «من امروز عرض میکنم که این کار دانشجویان ما در سال ۵۸ یکی از بهترین کارهایی بود که در این انقلاب انجام گرفت. مبادا تلقینهای یک عدّه آدمهایی را که - به اعتقاد بنده - تعریف واقعی از آنها این است که «انسانهای سطحی و ضعیفی هستند» باور کنید. نمیخواهیم بگوییم اینها وابسته‌اند. نمیخواهیم بگوییم مغرضند. نه! ضعیفند. انقلابها را هم غالباً ضعیفها از بین برده‌اند. کشورها را هم ضعیفها به بادِ فنا داده‌اند. ملتهای نیرومندِ پرقدرت را هم غالباً ضعیفها و زبونهایی که بر مراکز قدرت دست پیدا میکنند، از بین میبرند. یک عدّه ضعیف، امروز نیایند وسوسه کنند و طوری شود که جوان ما، دانشجوی ما، با خودش فکر کند: «این چه کاری بود که لانه جاسوسی را تسخیر کردیم!؟» نه آقا! یکی از بهترین کارهایی که در انقلاب ما شد، همان کار بود. امام یک جوان نبود که شما بگویید «احساساتی شد و حرفی زد.» امام، آن پیر حکمت و مردِ حکیمِ دنیا دیده مجرّب، با دید نافذ خود، آن‌طور از حرکت دانشجویان در آن روز تجلیل کرد. پس امام، به حقیقتی پی برده بود که این را گفت. ما نیز همان را - نه فقط از روی تبعیت؛ بلکه از روی احساس، از روی بینش و از روی منطق - تأیید و تصدیق میکنیم».

**اینجا «بی بی سی فارسی»، صدای ما را از «تهران» می شنوید

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دولت اختیاری نداشت» نوشت: «سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره اعدام نوید افکاری گفت:"این موضوع در حیطه وظایف قوه قضائیه است و آن بخشی از باب حقوق شهروندی که مدنظر باشد، اگر مطالبی باشد حتما دنبال خواهد شد. آنچنان که قوه قضائیه اعلام کرده، جرم این فرد مربوط به سال ۱۳۹۷ و در رابطه با قتل بوده است". وی ادامه داد:"این پرونده شاکی خصوصی داشته است؛ بنابراین فرایند پیگیری پرونده هم در حیطه اختیارات دولت نبوده و از اختیارات و وظایف قوه قضائیه است؛ البته امکان کسب اطلاعات هم برای دولت در این زمینه وجود ندارد؛ چراکه این مربوط به یک قوه دیگر است و حتما هم اطلاع‌رسانی صحیح را در این زمینه خواهند داشت".»

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی الیاس حضرتی(نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و از نزدیکان کروبی) نیز در گزارشی با عنوان «از کم و کیف پرونده بی اطلاعم» نوشت: «هر قدر واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری در فضای مجازی و در جوامع بین‌المللی چشمگیر و پررنگ بود، داخل کشور، اغلب مقامات رسمی نسبت به این پرونده قضایی که شمای امنیتی-سیاسی گرفته ‌بود، سکوت را ترجیح دادند. نوید افکاری، کشتی‌گیر متولد ۱۳۷۲ بود که در جریان اعتراضات مرداد ماه ۹۷ بازداشت و روز شنبه، ۲۲ شهریور ماه ۹۹ اعدام شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «پیش از آنکه پاسخی به این پرسش‌های فراوان داده ‌شود، اعدام نوید، ختم پرونده را رقم زد. ادعای اقرار تحت فشار و پس گرفتن شهادت دو نفر از شاهدان این پرونده، همچنین تلاش برخی کنشگران حقوق بشری و وکلا برای جلب رضایت خانواده مقتول باعث شد که امیدهایی برای زنده ماندن افکاری به وجود آید که با اعدام ناگهانی جوانی که وکلایش مدعی بودند روند معمول اجرای حکمش طی نشده، همه این امیدها به ناامیدی بدل شد».

متاسفانه ادبیات به کار رفته در گزارش برخی رسانه های اصلاح طلب کاملا مشابه گزارش های «بی بی سی فارسی» و «صدای آمریکا» و دیگر رسانه های معاند است.

یک قاتل، پدر یک خانواده را به عمد به قتل رسانده و سه فرزند او را یتیم کرده است. از زمان وقوع این جنایت تا لحظه تایید نهایی و اجرای حکم، حدود 25 ماه سپری شده و تمامی مراحل قانونی و قضایی طی شده است.

اما افرادی همچون ترامپ، مریم رجوی، نتانیاهو، شبکه تلویزیونی وهابیون- رسانه داعش-، پمپئو و...به این حکم اعتراض می کنند. آیا سران گروهک تروریستی منافقین یا حامیان رسانه ای داعش یا تحریم کنندگان داروی کودکان ایرانی، دلواپس و نگران مردم ایران شده اند!؟ آیا این افراد نگران اجرای عدالت هستند!؟

همین صف بندی و بلندشدن فریاد این جنایتکاران به خوبی نشان می دهد که قوه قضاییه به درستی اقدام کرده و همین اقدام دقیق و درست و عادلانه، صدای جنایتکاران را درآورده است.

روزنامه جمهوری اسلامی- منتسب به طیف اصلاح طلب- با انتقاد از عملکرد تأمل برانگیز همقطاران خود در مطلبی نوشت: «با اینکه تمام اسناد و مدارک نشان می‌دهند فرد اعدام شده مرتکب قتل گردیده و حکم اعدام حکمی قانونی و دقیق بوده، یک جریان منفی در خارج از کشور برای مظلوم جلوه دادن فرد اعدام شده به راه افتاده که تلاش می‌کند درست خلاف این واقعیت را به خورد افکار عمومی بدهد و در داخل نیز عده‌ای به ابزار تبلیغاتی این جریان تبدیل شده‌اند و به تحقق اهداف شوم عناصر پشت‌پرده آن کمک می‌کنند».

برخی روزنامه های اصلاح طلب اصرار دارند که «شعبه بی بی سی فارسی در تهران» و «بلندگوی ترامپ و پمپئو و نتانیاهو در ایران» باشند. این روزنامه ها یکروز یادداشت «مسعود بهنود» ضدانقلاب لندن نشین و کارشناس بی بی سی را با موضوع «روشنگری درباره کودتای 28 مرداد»! منتشر می کنند و روز دیگر همصدا با بی بی سی فارسی، یک قاتل را قهرمان جلوه می دهند!

** اصلاح طلبان نمی توانند سفره خود را از دولت جدا کنند

«محمد اشرفی‌اصفهانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی مزید بر علت شده تا مشکل اصلاح‌طلبان برای آینده بیشتر شود.مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز مردم با آن مواجه هستند یکی از مهم‌ترین چالش‌های جریان اصلاحات برای اقناع عملکرد خود و دولت آقای روحانی بوده است».

اصلاح طلبان چه بخواهند و جه نخواهند، کارنامه دولت روحانی به پای آنان نوشته می شود. چرا که این طیف هم تمام قد از روحانی در انتخابات(92 و 96) حمایت کرد و هم پس از پیروزی روحانی در انتخابات، اکثریت مطلق کابینه را در اختیار گرفت.

«محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات در سال 96 مردم را به انتخاب مجدد دولت روحانی تشویق کرد. خاتمی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: «می خواهم به عنوان کسی که تهدیدات و فرصت ها را می شناسد شهادت دهم؛ دولت روحانی با تمام کاستی های امکانات، دولت موفقی بوده. این دولت توانسته گام های بزرگی بردارد. با روحانی در نیمه راهیم...».

«محمد رضا خاتمی» نیز در اردیبهشت 96 گفت «ما اصلاح طلبان، تضمین روحانی هستیم».

در سال 96 پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه های اصلاح طلب در تیتر اصلی خود نوشتند: «پیروز شدیم:علی برکت الله»، «انگشت مردم پای ورقه اصلاحات»، «لبیک به آقای وکیل»، «فتح فردا» و...

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور- اردیبهشت ۹۶- گفت: «اگر ما پیروز بشویم دیگر هیچکس در ایران سرگرسنه زمین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی دیگر نخواهد بود».

جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «ملت! یادتان رفته قیمت دلار لحظه ای عوض می شد ....امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند... چون کاری شد کارستان. رئیس‌جمهور خودش وقت گذاشت. رونق شروع شده، ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم. ما ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل کردیم. ما ریسک‌های مهمی را از ایران دور کردیم. دنیا عاشق کار کردن با ایران شده. هجوم شرکت‌های غربی و شرقی به ایران برای کارکردن آغاز شده است».

آیا آقای جهانگیری اکنون حاضر است همین اظهارات را تکرار کند!؟ چه بسا که همان سال 96 نیز این اظهارات به هیچ عنوان با واقعیت منطبق نبود.

اصلاح طلبان نمی توانند سفره خود را از دولت جدا کنند. دولت آقای روحانی، «دولتِ اصلاح طلبان» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    21 3
    علی مطهری بحران هویتی دیده شدن دارد هروقت این بحران روحی اش شدید می شود یک حرف شاذ میزند دیده بشود و در افکار عمومی به فراموشی سپرده نشود
    • تمشکال IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      1 3
      باشخم زدن اتفاقات چند دهه پیش دنبال چه محصولی هستید؟ آیا امروز مردم به این محصول نیاز دارند؟
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    23 7
    تبخیر امید تنها اختیاری که نداشته به گلوله بستن ملت بوده که بعید نیست اون روهم با این کرونا و واکسن های ناشناخته آمریکایی و انگلیسی که به خورد ملت میده عملی کنه
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      8 38
      علی مطهری یکی از نوابغ کشورمان است
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      29 3
      از نظر کاسبان تحریم و برجام و فریب افکار عمومی علی مطهری نابغه است
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      22 4
      بالاخره شیطان هم لشکر دارد که همان اولیاء طاغوتند و صد البته هرگز از اصلاح طلبان تهوع آور ایران بدگویی از شیطان نخواهید شنید و این یعنی آن که بخش مهمی از اولیاء طاغوت در جامعه ما را همین قبیله تشکیل می دهتد!
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      12 1
      امروز با پدیده هایی همچون علی مطهری بجایی در تحریف حقایق خواهیم رسید که خوارج در زمان علی (ع) رسیدند بله نه تنها علی مطهری بلکه این نوع نگاه جریان هایی که میگویند بدون ما هرگز از صدر اسلام مسلمانها دچار فتنه هایی عظیم شدند که کماکان ادامه دارد
    • حجت IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      8 1
      سوره بقره ایه 11 و 12 و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی ا لارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون وقتی به انها گفته می شود در زمین فساد نکنید می گویند ما اصلاح گر هستیم بدایند که اینها خود مفسدان هستند اما نمی فهمند
    • اصولگرا IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      0 0
      از کتاب آسمانی برای نظرات خودت سوء استفاده نکن حجت خوارج هم مثل تو بودند.
    • متین IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      0 1
      عزیزانی که سریعا میام دم از خوارج و لشگر شیطان میزنن ..شما نعوذباالله نه خدا هستین نه پیغمبرش که به یکی میگین شیطان و یکی میشه لشگرش .هنوزم کسی به مقام علی نرسیده که کسی بخواد ازش دور شه بشه خوارج ..تاریخ بعدها خیلی چیزها رو روشن میکنه
  • کسری IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 0
    حالا جالب اینکه بسیاری از کارکنان بی بی سی و صدای آمریکا قبلا در نشریات و ارگان های وابسته به اصلاح طلبا کار می کردن. یه جورایی این شبکه های معاند ساخته دست اوناست.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      2 0
      آفرین.دقیقا
  • احمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    33 2
    برو به موسوی خوئینیها بگو تسخیر سفارت آمریکا اشتباه بود. همچنین به محمد رضا خاتمی، معصومه ابتکار، محسن میردامادی، عباس عبدی و رفقای دیگه شون که برن از دل کدخدا دربیارن. ترجیحا خودشون برن، بچه هاشون رو نفرستن.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      6 10
      خیر. آنها به هر انگیزه ای هم که سفارت آمریکا را اشغال کردند کار درستی کردند و این لطف الهی بود.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    13 2
    امام خمینی : این جایی که شما اسمش را سفارت خانه می‌گذارید ما به آن جاسوس خانه می‌گوییم .
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    18 10
    علی مطهری هم یه آدمه و نظر خودشو داره مهم اینه ما نظراتش رو به هیچیمونم نمیگیرم!
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 8
      ببخشینش
  • مهدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 1
    خب حرف ایشون کاملا درسته! تسخیر سفارت به اون شکل برای قطع رابطه، چهره بسیار بدی رو از ایرانیان به دنیا مخابره کرد! این همه کشور با هم قطع رابطه میکنن ولی این شکل قطع رابطه، نمونه ی واحده بود!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    19 4
    علی مطهری چند وقت یکبار چرندیاتی رو محض خنده بقیه مطرح میکنه
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      4 2
      ایشان چه می گوید؟
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      10 3
      ایشان چه می‌گوید؟؟ خزئبلات!! چه گویم که ناگفتنم بهتر است!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 0
      ...
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    14 6
    یه رذلِ کثافتِ قاتل رو اعدام کردن، ببین جنازه اش چطور شده مستمسک یه عده بدتر از خودش، بعضیها اینقدر عریان گناه و رذالت میکنن که تاثیرش رو میشه در قیافه شون دید
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      6 0
      اصلاح طلبان=سربازان ترامپ در ایران
  • علی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    12 3
    آقای مطهری همه این گرانی ها و مشکلات به بی عرضه گی شما و همطیف های شما بر میگردد سوراخ دعا را گم کردید به چه کسی پاس می دهید .خود کرده را تدبیر نیست.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      7 0
      آقای مطهری از دلار و خودرو و مسکن بگو. از مدیریت ضعیف دولت
  • آنتی وطن فروش IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 4
    مگه الآن کسی شک داره اعتماد و شرق و یه سری دیگه مستقیما از سفارتخانه های خارجی مدیریت میشن؟ حتی بالاخره روزنامه جمهوری اسلامی هم فهمید.خود مدیران این نشریات هم متوجه هستن که دستشون رو شده بخاطر همین هر روز بیشتر مطالب بی بی سی و من و توو سعودی اینترنشنال رو پوشش میدن(همراه با سلبریتیها) تا پروندشون سنگینتر بشه به امید حمایت همون سفارتها
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    7 3
    علی مطهری جریان جدید التقاط است همه چیز را در قالب مادی می بیند تقریبا مثل منافقین در ابتدای انقلاب فکر می کند . اگر ایشان جنابشان در زمان امام حسین (ع) هم بودند می فرمودند که اقا نروید اشتباه رفتنان اگر بروید ملک و املاکتان هدر می رود.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    اصلاح طلبا تسخیر کردن
  • یوسف ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 3
    خیلی دروغ بافی میکند در اخلاق عین پومپئو و در دروغگوئی شبییه ترامپ است. هر سه عاشق آمریکای شمالی هستند، البته دور از چشم صادق زیباکلام !
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    15 3
    آقای مطهری اولا تو و امثال تو انقلابی محسوب نمی شدید و نمی شوید - حضرت اما فرمودند حالا که انقلاب پیروز شده شیطان هم می گوید من انقلابی بوده ام -
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      اصلاحات عامل اصلی وضع موجود است
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    8 3
    اگر انقلابی شما باشید .. دستشوئی رفتن در سفارت هم اشتباه بود
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    ، کسانی که عوامل اصلی بودند و با خلوص نیت این کار را کردند، اصلاً پشیمان نیستند ، کسانی که به هر دلیلی خودشون رو وارد این بازی کردند تا به نوعی سهمی داشته باشند ، اظهار پشیمانی میکنند که اصلاً در این انقلاب دوم در جایگاهی نیستند ، من نمیدونم تا کی میخواهی جلب توجه کنی ؟ اگه پسر شهید مطهری نبود کسی اصلاً نگاهت هم نمیکرد
  • هاشم US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 0
    بله به اعتراف بدون شكنجه بسياري از دانشجويان ، اين اشغال سفارت اشتباه بوده است از جمله عبدي اصغر زاده و ....
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 1
    حیف که بابا به اون خوبی داشتی وتو؟!
  • DE ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    6 0
    علی مطهری: انقلابیون می‌گویند تسخیر سفارت آمریکا اشتباه بود!انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی شدن.مشکل این بنده خداها حیونکی ها اینه که نه ماهیت انقلاب را درک کردند نه ماهیت استکبار را. مثل اینه که امریکا فکر کنه اگر با امام راه میومد و کنار میومد امام از آزادگی و انقلابی بودن واز اسلام ناب محمدی ص دست برمیداشت ومروج اسلام امریکایی میشد. ضمنا از طلحه و زبیر انقلابی تر نبودند این انقلابیون!! بریده
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 0
    پسر کو ندارد نشان از پدر...
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      تو بیگانه خوانش، مخوانش پسر
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    6 0
    مطهری احمق چرا رفته بفکر یه نفر که شدیدا از منافقین حمایت میکرد صحبت میکند مگر این اقتصاد نابسامان را آنها درست نکرده اند چرا به فکر زندگی مردم نیست کارش آنقدر پیش رفته که به کار مردها هم رسیدگی میکنند نکنه هنکر و منکر برزخ شده برای مردم ایران برو گمشو بی شعور نادان شما از وجود پدر می شناسند در غیر این صورت هیچکس شما آدم حساب نمیکند.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    2 0
    شهیدآیت الله مطهری هم روی فتواوحرف امام سخن نمی گفتند!!چه رسدبه فردی مانند (علی مطهری)که بخواهدبیش ازاین خودرارسواکند!این آدم نمی دونه مردم وحتی همین تندروهای پیاده شده ازقطارانقلاب هم اگرامام به دادشان نرسیده بوددرلانه جاسوسی تسخیرکرده شان گرفتار می شدند!!این اعتمادبه نفس علی آقای منطق«کف گرگی »!!!ماروکشته!
  • حامد IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    4 0
    اقای مطهری توجه شما را به این نکات در باره بازرگان جلب می کنم /امام درباره انتخاب بازرگان در نامه ششم فرورردین ۶۸ منویسند ولله من با انتخاب بازرگان به عنوان نخست وزیر مخالف بودم اما با توصیه برخی دوستان اینکتر را کردم امام در پیامی دیگر از منافقین به عنوان فر زندان عزیز بازرگان نام می برند عنوانی که بازرگان در سال ۶۰ به مجاهدین خلق داد بازرگان در کتاب هدف بعثت خدا واخرت عملا از سکولاریسم دفاع می کند خود شما در مصاحبه ای از دید گاه مخالف شهید مطهری در روزهای اخر حیاتتشان در باره بازرگان می گویید شهید مطهری می گویند بازرگان در مقابل نظر امام می گوید نطر من این است کارشان به جایی رسیده که با نظر های امام مخالفت می کنند
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    مطهری واقعا شعور سیاسی ندارد...حرجی برش نیست
  • سربدار IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    کدام انقلابیون مطهری جان انقلابیون کبیر فرانسه ؟؟؟ وقتی صدای اشغال لانه جاسوسی به حضرت امام رسید به این مضمون فرمودند این تسخیر لانه جاسوسی بزرگتر از انقلاب اول بود
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    علی مطهری: انقلابیون می‌گویند تسخیر سفارت آمریکا اشتباه بود!// ای علیِ مطهری تو واقعا خیلی خیری . اینروزها آدم خَیِر خیلی زیاد کم گیر میاد . بالاخره دنیا دنیای اطلاعات شده . البته کیهان به مراتب تحلیل ها و موشکافی های پیشرفته تری داره بخون روشن شی
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    علی خان بستگی دارد که این انقلابی ها چه کسانی باشند اصلاحطلبها آنها یی که دزدی از بیت المال را حق خودشان از سفره انقلاب بدونند و سرشان در اخور دشمنان باشند و از نسل زبیر طلحه ووووباشند
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    اخی چه ادم های مهربونی همش قصه ملت ایران رو میخورن اخی اخی تفلکیها انقدر حرص نخورید پیر میشید انشالله به زودی نابود میشید ملت ایران وتمام ملت از دست شما خلاص میشن
  • نا شناس DE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام دورود بر شرف غیرت اقا مطهری حقیقت را بیان می کند
  • سید فروزان CH ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    اشرفی اصفهانی با این مدل ریشرنگ کردن ،یک لوگوی رنگین کمان هم بزند به خودش،میشود عکس روی جلد مجلات در اروپا واقعا خجالت اور است برای جامعه روحانیت این مدل رنگ ریش کردن هرچند خاتمی و روحانی هم گزیده مجلات بوده‌اند قبلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس