ویژه ها

از نگاه طیف تندرو اصلاح طلب، در سیاست خارجی هیچ چیز حیثیتی نیست؛ نه خون حاج قاسم، نه قدرت دفاعی و توان موشکی، نه دانش هسته ای و نه مبارزه با تروریسم در منطقه.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موسویان: تسخیر لانه جاسوسی، سیاست خارجی را دچار مشکل کرد

«حسین موسویان» دیپلمات سابق و از اعضای تیم مذاکره کننده در توافق سعدآباد که چندین سال است در آمریکا ساکن است، در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، مسیر سیاست خارجی ایران در تاریخ معاصر را تغییر داد. اصل انقلاب علیه دیکتاتوری شاه و سلطه آمریکا بود؛ آن‌هم در برهه‌ای که سلطه آمریکا بر خاورمیانه تثبیت شده بود؛ بنابراین انقلاب ایران، آغاز به چالش کشیده‌شدن سلطه آمریکا در منطقه بود. چیزی نگذشت که با تسخیر سفارت آمریکا معروف به لانه جاسوسی و به گروگان‌گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی در ایران و طولانی‌شدن این گروگان‌گیری، تجاوز صدام به خاک ایران صورت گرفت که این سه حادثه، سیاست خارجی ایران را دچار مشکلات، تنش‌ها، خصومت‌ها و پیچیدگی‌هایی کرد که تا به امروز ادامه دارد».

وی در ادامه نوشت: «۴۰ سال است که از یک طرف روابط ایران با جهان غرب و بسیاری از کشورهای منطقه دچار بحران‌های متعدد اعم از جنگ و تقابل و خصومت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و امنیتی است. ایران در اکثر موارد مثل جنگ، تحریم و تروریسم، «قربانی» بوده و استراتژی اصلی کشور هم براساس «دفاع و مقاومت» استوار بوده است».

موسویان: تسخیر لانه جاسوسی، سیاست خارجی را دچار مشکل کرد/ امضای آمریکا تضمین است؛ فقط مراقب روسیه باشید

اظهارنظر این دیپلمات سابق درباره تبعات تسخیر لانه جاسوسی در حالی است که امام خمینی(ره)  پس از تسخیر لانه جاسوسی، این حرکت را  «انقلاب دوم»  نامیدندرهبر معظم انقلاب۱۲ آبان ۷۲در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند: «یک عدّه ضعیف، امروز نیایند وسوسه کنند و طوری شود که جوان ما، دانشجوی ما، با خودش فکر کند:"این چه کاری بود که لانه جاسوسی را تسخیر کردیم!؟ " نه آقا!  یکی از بهترین کارهایی که در انقلاب ما شد، همان کار بودامام یک جوان نبود که شما بگویید «احساساتی شد و حرفی زد.» امام، آن پیر حکمت و مردِ حکیمِ دنیا دیده مجرّب، با دید نافذ خود، آن‌طور از حرکت دانشجویان در آن روز تجلیل کردپس امام، به حقیقتی پی برده بود که این را گفتما نیز همان را - نه فقط از روی تبعیت؛ بلکه از روی احساس، از روی بینش و از روی منطق - تأیید و تصدیق میکنیم».

ایشان در ادامه فرمودند: «من امروز عرض میکنم که این کار دانشجویان ما در سال ۵۸ یکی از بهترین کارهایی بود که در این انقلاب انجام گرفت. مبادا تلقینهای یک عدّه آدمهایی را که - به اعتقاد بنده - تعریف واقعی از آنها این است که  "انسانهای سطحی و ضعیفی هستند"  باور کنید. نمیخواهیم بگوییم اینها وابسته‌اند. نمیخواهیم بگوییم مغرضند. نه! ضعیفند؛ انقلابها را هم غالباً ضعیفها از بین برده‌اند».

از نگاه طیف تندرو اصلاح طلب، در سیاست خارجی هیچ چیز حیثیتی نیست؛ نه خون حاج قاسم، نه قدرت دفاعی و توان موشکی، نه دانش هسته ای، نه مبارزه با تروریسم در منطقه و...از نگاه این طیف، ما رعیت هستیم و آمریکا کدخداست؛ حال چه ترامپ در کاح سفید باشد، چه بایدن.

** امضای آمریکا تضمین است، فقط مراقب روسیه باشید

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «سوابق روسیه و بعدها شوروی و بعد از فروپاشی شوروی باز هم روسیه کنونی در رفتار با ایران، ایجاب می‌کند همواره با چشم‌ها و گوش‌های باز و تیز نگران دخالت‌ها و طمع‌ورزی‌های مقامات روسی باشیم».

در ادامه این مطلب آمده است: «میخائیل اولیانوف، که به عنوان نماینده کشورش در مذاکرات برجامی وین شرکت می‌کند، در روزهای گذشته دیدارهای جداگانه‌ای با هیات‌های سعودی، آمریکائی و اروپائی داشت که گفته می‌شود به نوعی درصدد انجام مهندسی موردنظر دولت متبوع خود درباره چگونگی توافق در مذاکرات وین بوده است».

موسویان: تسخیر لانه جاسوسی، سیاست خارجی را دچار مشکل کرد/ امضای آمریکا تضمین است؛ فقط مراقب روسیه باشید

در هفته های اخیر جریان اصلاح طلب بارها هشدار داده اند که ایران نباید به روسیه اعتماد کند. همین طیف همزمان مدعی شده اند که ایران مستقیم با آمریکا مذاکره کرده و از گرفتن تضمین هم امتناع کرده و از خواسته خود مبنی بر لغو تمامی تحریم ها نیز عقب نشینی کند.

در سیاست خارجی، هیچ دولتی صد در صد قابل اعتماد نیست. اما در این خصوص جریان اصلاح طلب به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر را ندارد. چرا!؟ به این دلیل که این طیف اصلا کارنامه قابل قبولی در سیاست خارجی ندارد. به عبات دیگر جریان اصلاح طلب با زبان مذاکره و زبان دیپلماسی اصلا آشنا نیست.

اگر این طیف حتی با بدیهیات زبان مذاکره آشنا بود، امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین قلمداد نمی کرد، آن هم وزیر خارجه دولتی که به «قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی» مشهور است.

اگر جریان اصلاح طلب با زبان دیپلماسی و زبان مذاکره آشنا بود، به صورت پیش دستانه و یکطرفه و با عجله به اجرای تعهدات برجامی عمل نمی کرد. عجله ای که دولت قبل در اجرای تعهدات برجامی داشت، حتی تعجب رسانه ها و تحلیلران خارجی نیز در پی داشت.

قطعا ایران باید با تمام دولت ها و از جمله دولت روسیه از موضع اقتدار و بر پایه «عزت، حکمت و مصلحت» روبرو شود. اما با عرض تأسف باید گفت، دغدغه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب، اصلا این نیست.

امام خمینی(ره) درباره فضاسازی جریان غربگرا تاکید کرده بودند « نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند...خط این بود که اصلاً آمریکا منسی [فراموش] بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود».

**نسخه پیچی بازنده های انتخابات شورای شهر برای مردم

«محمود میرلوحی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر قبلی در تهران(شورای شهر پنجم) در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «شعار اصلی شورای شهر پنجم "تهران شهری برای همه" بود... یکی از نکاتی که در دوره پنجم شورای شهر روی آن تأکید شد این بود که مدیریت شهری باید خود را با مطالبات و دغدغه‌های مردم شهر تطبیق بدهد».

وی افزود: «در طول دوران شورای شهر پنجم ما با چالش‌های مهمی مانند کرونا و تحریم مواجه بودیم. با این‌وجود در اوج این مشکلات اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان شهری اضافه می‌شد و ایستگاه‌های مترو افتتاح می‌شد... بنده معتقدم افکار عمومی جامعه دیگر اجازه نخواهد داد مدیریت جدید شهر تهران از سیاست‌ها و شعارهای اصلی که در شورای پنجم مطرح شد عدول کند و به گذشته بازگردد. سیاست‌های اصلی مدیریت شهر تهران مشخص و راه‌حل‌های آن نیز مشخص است. به همین دلیل اگر قرار است تهران به صورتی مدیریت شود که رضایت اکثریت را به همراه داشته باشد نباید از این سیاست‌های اصلی عدول شود».

موسویان: تسخیر لانه جاسوسی، سیاست خارجی را دچار مشکل کرد/ امضای آمریکا تضمین است؛ فقط مراقب روسیه باشید

این عضو شورای شهر پنجم در حالی به نسخه پیچی برای رفع مشکلات اقدام کرده که گویا فراموش کرده که مردم در انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰ چه پاسخی به دوستان وی داده اند.

در انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰، لیست جمهور- لیست اعلام شده از سوی خاتمی- ۲۱ بر صفر در تهران باخت. سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود. این در حالی است که اگر ادعای آقای میرلوحی درباره عملکرد شورای شهر پنجم صحیح بود، به هیچ عنوان نباید شاهد چنین نتیجه ای بودیم.

همچنین در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان اصلاح طلب با لیدری خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و تبلیغات فراوان توسط ۱۶ حزب اصلاح طلب تنها توانست ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی به دست بیاورد؛ یعنی حدود ۸ درصد کل آراء ماخوذه.این در حالی است که آقای رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ حدود ۱۸ میلیون رای کسب کرد.

انتخابات شورای شهر ششم- که در آن نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز وجود نداشت- یکبار دیگر عیار ادعاهای افراطیون اصلاح طلب را مشخص کرد و نشان داد که نه تنها اصلاح طلبان تندرو هیچ نسبتی با شایسته سالاری و کارآمدی ندارند، بلکه اصل جریان اصلاح طلب به جهت کارنامه بسیار ضعیف، توسط مردم مردود شده است.

طیف تندرو اصلاح طلب مدعی است که همواره در اوج محبوبیت در میان افکارعمومی قرار داشته و این «نظارت استصوابی» است که مانعی جدی برای حضور این طیف در قدرت است. اما به دلایل متعدد، این دیدگاه مصداقی روشن از «خودشیفتگی حاد» و «توهم محبوبیت» است.

لازم به ذکر است که اصلاح طلبان در سال ۹۶ شورای شهر تهران را دربست در اختیار گرفتند. این طیف تا سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را در اختیار داشت و ۳ شهردار عوض کرد اما به هیچ عنوان اجازه نداد که یک زن به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شوددر همان مقطع یکی از فعالین زن اصلاح طلب اعلام کرد که اسامی زنان در لیست شهرداران احتمالی، صرفا دکوری و نمایشی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    23 10
    تسخیر لانه جاسوسی خیلی هم کار خوب و لازمی بوده
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 2
      باید امتیازاتی گرفته میشد تا آزاد شوند نه بعدش ایران تحریم شود در آخر برای عده‌ای دانشجو بد نشد
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 2
      دقيقأ ، پروندهٔ بیشتر اراذل و خائنین رو از جمله بنی صدر و..... رو کرد!!!
    • تک سوار DE ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      5 1
      ............. به ذاتتون. شما یعنی حاظرید مواضع فردی که جاسوسیش در دادگاه تایید شده رو بازنشر بدید ولی حاضر نیستید مواضع افراد انقلابی رو پوشش بدید؟
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 0
      منظور موسویان این است که چرا مانع اداره ایران توسط امریکا شده ایم. این منش و تفکر و باوردلت پذیران و اصلاحات است است
  • نیما IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    13 1
    واقعا مایه تاسف است هنوزهم بعد از بدعهدی ترامپ ادعی تمام مشکلات در روسیه می بینند م اگر چه مشکلی با روسیه دارند حال اینکه کارهایی روسیه در حق ایران یک چهارم کارهایی آمریکا نمی شود پس مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا شماهم دیگه نمی خواد راجبعه زبان دنیا صبحت کنی تو دوره روحانی رابطه ایران نه تنها با آمریکا بلکه اکثر همسایگانش بدشد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    15 3
    موسویان خائن .
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 2
      موسویان: تسخیر لانه جاسوسی، سیاست خارجی را دچار مشکل کرد// اونوقت کودتای آمریکا در سال 1332 چی؟ تسلط 25 ساله نوکر آمریکا و ساواکش مردم ایران رو بیشتر دچار مشکل کرد یا تسخیر لانه؟ تسخیر لانه عکس العمل و واکنش دانشجویان ایران به رذالت 1332 آمریکا بود.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    7 26
    راست میگه مارموز تر از روسیه وجود نداره در کره خاکی
    • SE ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      24 4
      ای پدر عشق به آمریکا بسوزه
    • CO ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      9 1
      همه تجزیه طلب ها و دشمنان هستی ایران از سوی رژیم حاکم بر آمریکا و دولتهای اروپایی زیر فرمان آمریکا پشتیبانی میشوند نه روسیه.
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      5 1
      پاس آمریکایتو نگه دار دستمال توالت کم شد بدرد میخوره!!!
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      5 3
      آره روسیه مارموزه ولی امریکا بچه پاک و صاف و ساده ایه . باید به امضای امریکا و لبخند ظریف اعتماد کرد .
  • سید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    14 3
    جریان غربگدا یا همان اصلاح طلبان ....ـوع آور ایران به طور کاملاً اتفاقی و بدون هیچ گونه غرض ورزی یا برنامه ریزی ناگهان همه شان با هم متوجه شده اند که روسیه و چین دشمن ایران هستند و حیف است که کشور ما برای مقابله با این دشمنان قسم خورده، دوستان قدیمی و قابل اعتماد خود یعنی یانکی ها و انگلیسی ها و فرانسوی ها و صهیونی ها را برای خود نگه ندارد! واقعاً که صهیونی ها خوب سرمایه های خود در ایران را شناخته اند!!!!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    11 1
    سوال:اگر لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نمی شد چه می شد؟ آمریکا با ایران دوست می شد؟ خیر. ایران تجزیه می شد. در همان زمان سفارت آمریکا هماهنگ کننده کل خط تجزیه ایران بود. دقیقا تا قبل از تسخیر سفارت اوج قدرت گروهکهای تجزیه طلب بود و بعد از آن بود که قدرتشان رو به افول کرد. پس مهم نیست که نیت تسخیر کنندگان لانه جاسوسی چه بود. مهم این است که اگر آن حادثه نبود، آنهم درکشوری که هیچ نیروی ضد اطلاعاتی نداشت، ایران در همان سال 58 به قول شاه ایرانستان شده بوذ و امروز نبود که کسی نگران روابط خارجیش باشد. دقیقا تکرار حضور سفارت آمریکا در سوریه.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    12 2
    به فامیلهای موسویان، موسویون، موسی پور و موسوی اعتماد نکنید. آنها سید نیستند و منظور از موسوی چیز دیگری است.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    18 2
    غربگرایان غیرت عجیبی نسبت به آمریکا دارند. به آمریکا تولی و تبری دارند. دوست هستند با هر کسی که در دنیا نوکر آمریکا است و دشمن هستند با هر کسی که در دنیا نسبت به آمریکا تعظیم نکند. من انصافا این درجه غیرت و تعصب را ستایش می کنم. اگر اینطور که اینها عاشقانه معشوقشان آمریکا را می پرستند، ما خدا را می پرستیدیم هر کدام یکی از اولیاء الله بودیم.
    • اسی DE ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      5 1
      در لا نه اسنادی بصورت خمیر و غیر خوانا درآمد که بصورت ماکت‌های انسان نما با نام اصلاحات خوانا شدند
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 1
      احسنت
    • بنده خدا US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      2 1
      خخخخخخخخخخخخخخخخ راست میگی والا. اگه اینقدر که اینا عاشق آمریکا هستن و عیبهاش رو نمیبینن ما اگه عاشق اهل بیت و خدا که هیچ عیبی ندارن بودیم و تولی و تبری داشتیم الان یکی از اولیا الله بودیم!!!!!!
  • جاویدایران NL ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 2
    روزنامه شرق… گفتند اگر مسأله هواپیما نبود جنگ میشد…. اینو سپاه توضیح بده، چه منطقی پشت این حرف مسخره هست، زده شدن هواپیما چه ربطی به جلوگیری از جنگ داره!!!!!!! دوم هم اینکه اگر واقعاً فرمانده سپاه چنین حرفی بیان کرده چرا فرمانده از تبعات چنین حرفهایی مطلع نیست؟؟؟؟؟؟ ‌واقعاً ما کجا قرارگرفتیم؟؟ این حد از آماتوری و متوجه نشدن سیاست مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      1 0
      اصلا باعث این خطا آمریکایی ها بودن که از ادامه جنگ در امان باشند ایران که جنگ را شروع کرد
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      1 0
      قضاوت راحت نیست شما همان خطای انسانی را قبول کن خود آمریکایی ها هم مقصرند
    • سید IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      1 0
      آخه کدوم حرف این روزنامه‌های اجاره‌ای راسته که شما بر اساسش از سپاه توضیح می‌خواهی؟
  • ماحسون IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    مشرق جان، جان مادرت از این روزنامه هایی که بوی تفرقه وناامیدی به مردم القا میکنن نزار،یه بار رفتم تو سایتشون شد اولبن وآخرین غلت که دوباره برم،انگار این روزنامه ها وسایت ها در خارج‌ چاپ ونگارش کردن
  • DE ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 5
    تسخیر لانه جاسوسی، سیاست خارجی را دچار مشکل کر
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    امام فرمود مارابطه باشیطان بزرگو نمی‌خواهیم.بخدا اگه امیدمون بجای شیطان بخدا وفهموتلاس جوانانمون بود الان مشکلات حل شده بود ووطنفروشانم ازکشور رفته بودند.خداوند بمردم ایران بصیرت بیشتر عنایت کنه.
  • اسی DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 2
    ۲۵سالایران زیر دست و پای انگلیس
    • اسی DE ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      متن را کامل باز نشر کنید حتما
  • حسين DE ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    آقاى موسويان ديپلمات و جاسوس سابق تو حداقل بعنوان مثلًا "ديپلمات" بايد يه كمى تاريخ خونده باشى و يا از تاريخ معاصر ايران از آغاز حكومت ننگين و خائن و مزدور و وطنفروش پهلوى تا سرنگونى اين رژيم مزدور بوسيله ملت ايران در انقلاب ٢٢ بهمن ٥٧ كمى آگاهى داشته باشى،بعد از كودتاى ٢٨ مرداد ٣٢ كشور ايران و ملت ايران گروگان آمريكا بودند تا مقطع انقلاب كه رهائى يافتند،در دنياى كنونى آقاى ديپلمات سابق هر كشورى كه بخواد تابع سياستهاى آمريكا نباشد در سياست خارجى دچار مشكل است و اين در ماهيت سلطه جوئى يانكيهاست كه به چيزى كمتر از سلطه بلامنازع خودشان رضايت نميدهند،مگه كشورهاى قدرتمندى نظير چين و روسيه در سياست خارجى با آمريكا دچار چالش نيستند؟عليرغم اينكه روابط ديپلماسى و اقتصادى هم با آمريكا دارند،كشورهائى كه بخواهند مستقل باشند و خودشان سياستهاى خودشان را در در همه زمينه ها تعين كنند با غرب و در رأس آن با آمريكا دچار چالش و بحران خواهند شد،تو بعنوان يك "ديپلمات" سابق چرا نميفهمى خودت بايد پاسخگو باشى آقاى جاسوس سابق.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    سیاست تقسیم و غلبه.. ما را به جان کشورهای مستقل از غرب بیندازند تا هوش و هواسمان از شیطان بزرگ دور شود
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    من فکر کنم جوکر رو از روی اوباش اسلاحتلب ساختن
  • جاویدایران NL ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    الان یادم اومد، نمیدونم درست نوشتم یا اشتباه، منظورم روزنامه شرق بی .... بود، اگه اشتباه نوشتم اصلاح میکنم، یه لحظه فکرکردم به خودم گفتم نکنه اشتباهی بجای شرق مشرق نوشته باشم! اما پاسخ حرفم رو بدید
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    غربگراها شبیه به بنی اسرائیل هستند که فرعون آنان را به بردگی کشیده و کودکانشان را می کشت ولی باز هم دست از پرستش گاو و مقدسات فراعنه دست برنمی داشتند.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    گربه را هر جوری زمین بیندازی باز روی انگشتانش فرود می آید
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    4 0
    اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی شد ایران هم مثل محمد مرسی می شد.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    3 0
    از نظر این نوکر امریکا انگار روسیه از برجام حارج شده است. ایا وطن فروشی از این اشکار تر می شود؟
  • شهاب سنگ IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    خبر انلاین زده ب سیم اخر ظاهرا بدجور سوختن همه جوره دارن ب نیروهای جهادی حمله و ب اصلاح طلبان واکبر خوش خدمتی میکنن
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 3
    سرلیست جریان انقلاب در شورای شهر چند درصد رأی مردم تهران را بدست آورد؟!
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    امضای امریکا روی دستمال توالت هم باعث مسومیت میشه
  • رضا IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    اگر به یک غربگرا بگویند می خواهند جان بدهیی ولی در عوض کسی حرفی علیه امریکا نزند قبول می کند،،،، در حالی که ما نگاه ابزاری به روسیه داریم و روس ها رو هم غیرقابل اعتماد می تونیم البته نه به اندازه امریکا که برجام رو پاره کرد
  • DE ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    حیلی خیف شد جانه لاسوسی امریکا را فقط اشغال کردین.اونجا را بایستی با خاک یکسان کنند
  • ع ک ن IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    لانه جاسوسی را انقلابی های دو آتشه که بسیاری از دوستان شما بودند و اکنون بشدت پشیمانند تصرف کردند البته آن زمان خیلی ضد آمریکایی بودند
  • نشناس IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    اینقدر پز انتخابات های گذشته رو ندهید
  • ایرانی US ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 15
    من با تمام وجود مطمن هستم که بیشترین سود را در مذاکرات روس ها می برند
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    مذاکرات وتله برجامی اوبامایی وتحریمهای همه جانبه ترامپی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس