کد خبر 1150018
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: نوه شهید مدرس نقل می‌کند که روزی شهید مدرس با شیخ‌الاسلام ملایری مصمم می‌شوند برای دیدن رضاشاه بروند؛ لذا به اتفاق درشکه‌ای کرایه می‌کنند و به کاخ سعدآباد می‌روند که در آن دیدار آقای مدرس با رضا پهلوی صحبت زیادی می‌کنند.

مدرس به رضاشاه می‌گوید: «اگر شما دست از انگلیسی‌ها بردارید من به شما می‌چسبم.»

رضاشاه در جواب می‌گوید: «نمی‌توانم، قول داده‌ام.»

بعد دستش را به شانه آقای مدرس می‌زند و می‌گوید: «آقای مدرس! این کسی که برایم چای می‌آورد، اگر قولم را بشکنم در چایم زهر می‌ریزد!»

راوی می‌گوید: آن مرد اردشیر جی بوده که از طرف انگلیس مأمور شده بود همه جا همراه رضاشاه باشد. او حتی زمان تبعید رضاشاه هم در کنارش بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    17 0
    عجب اقراری!!!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    31 18
    خدا لعنت کنه رضا پالان گور به گور شده را..... تمام خدماتی هم که به او نسبت می‌دهند دروغی بیش نیست... راه آهن از زمان ناصرالدین شاه در ایران احداث شد خودرو و سینما و دوربین و روزنامه و قانون اساسی و مجلس ملی و اینها از زمان قاجار راه افتاده بود.... ثبت اسناد از زمان احمد شاه در شرف راه اندازی بود...... تنها می ماند یک خدمت توسط رضا پالان انجام شد آن هم کشف حجاب اجباری نوامیس ملت...... سلام بر امام خمینی عزیز که بر سلطنت این خاندان نحس بر این مملکت پایان داد و حیف که مسوولان دنباله رو حرفهای آن عزیز نبودند وگرنه مملکت مشکلات فعلی را نداشت
  • DE ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    15 3
    برای همین بی عرضگی اش چند نسل ایرانی اینهمه اذیت شدند!
    • شادی DE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      3 0
      خب برای شما انتهای قاجار رو نمی گن (که غرب آسیا فقط دوکشور داشت ایران و عثمانی - بقیه استان های این دو- کشورسازی ازین منطقه کشور کشور کشور ... دوران رضاشاه انجام شد) چه مردان بزرگی داشتیم که می شد شاه باشند . "چی می شد باشیم از حافظه ها حذف شد"
  • فرزاد IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 3
    رضا قلدردرمقابل ترکیه وجتی اقغانستان هیچ نبود سرزمین آرارات رابخشید به ترکیه وهیرمندرابخشیدبه افغانستان .پسرش محمدرضاهم بحرین را ازایران جداکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس