کد خبر 1152228
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
جریمه و قطع گاز در انتظار ادارات دولتی پرمصرف

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ادارات و مؤسسات دولتی که به این مصوبات توجه نکنند علاوه بر جریمه، باید منتظر قطع جریان گاز طبیعی هم باشند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری اظهار کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران درباره اصلاح الگوی مصرف مشترکین گاز طبیعی در ایام سرد سال، در صورتی که مصرف گاز ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ از ۸۰ درصد میانگین مصرف آن‌ها در دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب بیشتر شود کل مصرف مشترک مشمول افزایش ۵۰ درصدی با رعایت بند(ب) ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: همچنین موضوع صرفه‌جویی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی هم طی بخشنامه معان اول رئیس جمهور به تمام ادارات و نهادهای دولتی استان ابلاغ شده و بر همین اساس شرکت گاز موظف است تا با تشکیل گشت‌های پایش نسبت به کنترل رعایت دمای رفاه ادارات و ساختمان‌های دولتی اقدام کند. 

وی با بیان اینکه فرآیند بازرسی و پایش دمای محیط ادارات، بانک‌ها و مؤسسات آموزشی و دانشگاهی خراسان رضوی از نیمه آبان ماه امسال آغاز شده است، بیان کرد: ادارات پرمصرف در مرحله اول اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت مشاهده مجدد عدم رعایت صرفه‌جویی یا عدم رعایت دمای رفاه، جریان گاز طبیعی آنان با هماهنگی استانداری محترم قطع می‌شود.

افتخاری به موضوع محدودیت‌هایی کرونایی هم اشاره کرد و گفت: آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه امسال موجب حضور 50 درصدی کارکنان دولتی در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان شده که باید از این فرصت برای کاهش مصرف گاز طبیعی ادارات و مجموعه‌های دولتی و کمک به تأمین و پایداری زنجیره تأمین گاز طبیعی در روزهای سرد استفاده کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به‌صورت محدود در اتاق های فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست‌های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است. 

وی با تاکید بر نقش الگومحوری دستگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی و فرهنگی در موضوع مصرف صحیح گاز گفت: گاز طبیعی یک نعمت الهی محدود است که باید با مشارکت همگانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و صحیح زمینه بهره‌مندی آیندگان را از آن فراهم کنیم. 

افتخاری تصریح کرد: مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز استان خراسان رضوی با شماره تلفن 1894 آمادگی دارد تا نسبت به ارائه مشاوره و راهنمایی در زمینه راهکارهای کاهش مصرف گاز طبیعی اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس