تقابل «ایلوشین-20» روسیه با «یورو فایترهای» آلمان بر فراز استونی - کراپ‌شده

جنگنده‌های «یورو فایتر» آلمان یک هواپیمای تجسسی روسیه حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی در منطقه بالتیک را رهگیری کردند.

به گزارش مشرق، در تقابل هوایی تازه بین نیروی هوایی روسیه و آلمان، جنگنده‌های «یوروفایتر» آلمان، یک هواپیمای تجسسی «ایلوشین-۲۰ » نیروی هوایی روسیه را بر فراز بالتیک رهگیری کردند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» در این رویارویی جنگنده‌های آلمانی هواپیمای تجسسی روسیه را حین پرواز بر فراز مرزهای روسیه و استونی در پنجم دسامبر (شنبه ۱۵ آذر) رهگیری کردند. این هواپیمای روسی از پایگاه خود در «کالینینگراد»  برخاسته بود.

نیروی هوایی آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای گشت زنی ناتو در منطقه بالتیک یک ایلوشین-۲۰ روسیه را حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی در شمال استونی رهگیری کردند.

نیروی هوایی آلمان درقالب کمک به ناتو ماموریت حفاظت از حریم هوایی استونی و لیتوانی را در ۲ ماه گذشته بر عهده گرفته است. یگان گشت زنی هوایی ناتو در بالتیک از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرد.

دریاسالار «الکساندر نوساتوف»، فرمانده ناوگان بالتیک وابسته به ناوگان نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه «زِوِزدا» گفت بمب‌افکن‌های آمریکایی امسال بیش از ده بار به مرزهای این کشور و حوزه مسئولیت این ناوگان نزدیک شده‌اند.

نوساتوف ضمن هشدار در این خصوص گفت: «امسال بیش از هزار پرواز شناسایی (دیده‌وری) در نزدیکی مرزها و در محدوده مسئولیت ناوگان بالتیک ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵۰ پرواز بیشتر است.» 

ناساتوف همچنین گفت که تقویت پدافند هوایی روسیه اولویت اصلی ناوگان بالتیک این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    28 76
    ایران قوی من
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      3 2
      واقعا چقدر تابلوئه مثبت و منفی های این نظر. البته مشخصه کار یک نفره
  • امیر IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    18 6
    از زاویه ی حمله جنگنده معلومه که ایلیوشین بسیار سرعتشو کم کرده تا یوروفایتر با موتورهای جت نتونه مدت زیادی با سرعت کم کار رهگیری رو انجام بده و بعلت مصرف بالای سوخت تو این شرایط بیخیال بشه بره
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 15
    با اون بدنه فسیلی ایلوشین فقط چند ثانیه غفلت به قعر زمین سقوط میکنه
  • CA ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    9 3
    در حریم هوایی بین المللی رهگیری کردن نشان از خصومت احمقانه ناتو هست و بنظرم اگر این رویه رفع نشود درگیری روزی اتفاق خواهد افتاد. کرم ریختن هم حد و اندازه ای داره ولی این کشورهای عضو ناتو هستند بایستی سعی کنند که از دست آمریکا خلاص شوند و یک سازمان مستقل برای خودشون تاسیس کنند. وگرنه بخاطر رفتارهای احمقانه یک عضو وارد جنگ ناخواسته خواهند شد.
  • بوبو IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    با یه عکس که نباید در مورد یه مورد نظر بدید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس