گزارش اف بی آی درباره انفجار بیروت تحویل مقامات لبنانی شد

حزب الله لبنان در خصوص اقامه دعوی قضایی علیه نخست وزیر دولت پیشبرد امور و ۳ تن از وزرای سابق این کشور در خصوص پرونده انفجار بندر بیروت یک بیانیه صادر کرد.

به گزارش مشرق،  حزب الله لبنان امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از تحقیقات شفاف و مستقل قضایی در ارتباط با انفجار بندر بیروت و همچنین شناسایی تمام دستگاه‌ها و افراد مسئول در خصوص این انفجار استقبال می کند.

رسانه های لبنانی گزارش دادند که قاضی «فادی صوان» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت علیه حسان دیاب رئیس دولت پیشبرد امور و ۳ تن از وزرای سابق این کشور به اتهام اهمال‌کاری، کوتاهی و دخیل بودن در کشته و مجروح شدن صدها شخص اقامه دعوی کرده است.

به نوشته این بیانیه، حزب الله بر ضرورت دور بودن تمام اقدامات از سیاسی بازی ها و مطابقت این اقدامات با قانون اساسی تاکید دارد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که نباید شرایط برای کنار رفتن مجرمان از صحنه جرم فراهم و ادعاهای نادرست مطرح شود.

در بیانیه حزب الله آمده است: ما از قاضی تحقیقات می‌خواهیم که پرونده را بار دیگر بازبینی کند و اقدامات لازم را برای مشخص شدن حقیقت اتخاذ نماید.

روز گذشته دفتر حسان دیاب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به قانون اساسی لبنان پایبند است و هیچ شکی نسبت به انجام وظایف خود در قبال پرونده بندر بیروت ندارد.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد. بر اثر این انفجار بیش از ۱۹۰ نفر کشته و ۶ هزار و ۵۰۰ تن زخمی شدند. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان، «حسان دیاب» نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس