کد خبر 115453
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵

شهداد روحانی از لوس آنجلسی هایی است که بیشتر از یک رهبر ارکستر ،به رقاصه ای روی سن شبیه است. کادوی وی برای "نوش آفرین" خواننده و هنرپیشه مبتذل ؛ آهنگ ترانه "گل هام گل افتابگردون" بوده است! وی حتی با اخذ مبالغی گزاف از بیت المال، ارکستر سمفونیک تهران را در جشنواره موسیقی فجر در اختیار گرفت!

گروه فرهنگی مشرق – همین چند روز پیش بود که برخی از رسانه های داخلی با ذوق زدگی زایدالوصفی  خبر از ورود شهرداد روحانی به کشور دادند و همین رسانه ها دیروز در گفتگویی با روحانی، خبر  اجرای کنسرت "خلیج تا ابد فارس" به بهانه  گرامی داشت  نام خلیج فارس  توسط وی را منتشر کردند.

هرچند با کنار رفتن ب. ر. انتظار بر بهبود  وضعیت هنر در عرصه موسیقی بود که  به نظر  می رسد ؛ این ماجرا  فقط جهت آرام کردن  افکار عمومی  مردم  و هنرمندان بود  وگرنه ساختار  پر از اشکال صحنه  موسیقی  نمی توانست  بهتر و با عزت تر از این عمل  کند. تاکنون مسئولین ارشاد و دفتر موسیقی ارشاد درباره چگونگی ارتباط بی بی سی و شهداد و نحوه انتخاب  وی به عنوان چهره هنری ارشاد اسلامی اظهار نظر نکرده اند. این چهره پروازی موسیقی همواره با صرف هزینه های بسیار از جیب مردم به رهبر هنری مهم ترین جریان موسیقی ایران اسلامی معرفی می گردد.

هنوز معلوم نیست چه زمانی  مردم به جای نمایندگان خود از  وزیر درخواست پاسخ و عمل صحیح به مسئولیت خود را خواهند نمود.مشرق پس از حضور شهداد روحانی در عرصه موسیقی کشور چندین بار با انتشار گزارشهایی به سیاست " حمايت و پشيباني نرم از عناصر بيگانه در عرصه های هنری" انتقاد کرده اما تاکنون مسولان پاسخ روشنی به این انتقادات نداده‌اند.

شهداد روحانی کسیت؟
شهداد روحانی از  لوس آنجلسی هایی است که بیشتر از یک رهبر ارکستر ،به رقاصه ای روی سن شبیه است. کادوی وی برای  خواننده و هنرپیشه پورنو "نوش آفرین" ؛ آهنگ ترانه "گل هام گل افتابگردون" بوده است!  وی حتی با اخذ مبالغی گزاف از بیت المال، ارکستر سمفونیک تهران را در جشنواره موسیقی فجر در اختیار گرفت!
او هرگز به عنوان هنرمند وزین موسیقی کلاسیک شناخته شده نیست؛ اما "بی بی سی" وی را خوب می شناسد . معمولا هر ماه او برنامه ای با "تلویزیون بی بی سی" به عنوان یک مطرب ایرانی برگزار می کند و زندگیش  در" بی بی سی" فیلم می شود! وی و برادرش هرگز  انتساب خود را به بهائیت تکذیب نکرده اند و انوشیروان به عنوان عضوی از تیم تامین مالی با ایرانیکای دولت امریکا  با مطربی به جمع آوری پول برای تالیف ایرانیکا می پردازد.



پول های روحانی در جیب کدام پروژه ریخته می شود؟
ایرانیکا مجموعه دایره المعارفی است که توسط مرکز آمریکایی ایرانشناسی در حال تدوین است ؛  دولت آمریکا ، سازمان سیا  و موسسات وابسته و تعدادی از روشنفکران فراماسون سعی در معرفی آن  به عنوان مرجع  فرهنگ و تمدن ایرانی دارند و تالیف آن بدون تردید یکی از اقدامات بنیادین غرب  برای مقابه با ارزش های  اسلامی – ایرانی است و در راستای تهاجم فرهنگی  و جنگ نرم صورت می گیرد.
دایره المعارف  ایرانیکا  با توجه به هزینه کلان  انجام شده  برای آن  بعد ها به صورتی به ظاهر موجه به صورت اثری ماندگار باقی می ماند تا تاریخ و فرهنگ آنگونه که صهیونیست ها و آمریکایی ها  می خواهند نقل گردد و روایت شود .
از دویست  و  و هفتاد و نه نفری که در تهیه  جلد اول این مجموعه فعال بوده اند دویست  و سی و یک نفر آنها آمریکایی  و فقط سی  و هشت نفر ایرانی  بوده اند.
امریکا  و صهیونیسم  برای "تحریف نامه ی ایرانیکا" سرمایه گذاری کلانی را انجام داده اند و برای آن تیم های بسیاری  را تدارک دیده اند که  مدیریت این تیم ها بر عهده  احسان یارشاطر مشاور بنیاد  فرهنگی  پهلوی ، استاد  اسبق دانشگاه تهران ؛ پیرو فرقه ضاله بهائیت و عضو لژ فراماسونی "مهر" و  عضو فعلی کلوپ روتاری  "رنچو پارک" لوس آنجلس است. از ویژگی های لژ مهر حضور استادان  علوم انسانی  بود که فعالیت خاصی را در کم رنگ کردن تاریخ و ادبیات ایران  و اسلام  و بزرگ نمایی  فرهنگ شرک آلوده  قبل از اسلام بوده است.
اما در تالیف ایرانیکا،  احسان یار شاطر همواره از پیروان فرقه بهائیت مدد جسته و  از این طریق سعی در  بکار گیری  اصطلاحات  و الفاظ فارسی  رایج در میان  بهائیان  داشته است.
وی  در فصل نامه ره آورد، می نویسد: " ایران سرزمین دین ها  و دین آوران است  و تنی چند از  نام آورترین دین آوران  جهان  همچون زرتشت  و مانی  و باب  و بها از این سرزمین برخاسته اند."
دولت آمریکا به احسان  یار شاطر  و تیم  های طرفدار  ایرانیکا به عنوان  ژنرال های  مهاجم  فرهنگی  می نگرد،  طوری که هزینه ایرانیکا  35 میلیون دلار براورد شده است  که بیش از یک  ونیم  برابر  بودجه بیست میلیون دلاری  کنگره آمریکا برای  ایجاد اغتشاش  سیاسی  اجتماعی  در ایران  است. اما ظاهرا بودجه  پروژه ایرانیکا  از سه محل تامین  می شود  ؛ بنیاد  علوم انسانی  دانشگاه کلمبیا؛  موسسات  و افراد  فرهنگدوست ایرانی و در نهایت دولت آمریکا و کنگره .  هزینه های جاری  محل کار نیز  بر عهده دانشگاه است. یکی از اعضای بنیاد کیان اظهار می دارد دانشگاه کلمبیا تحت نظارت سازمان سیا قرار دارد.
بنیاد ملی  علوم  انسانی در آمریکا یک موسسه فدرال است اما از شرایط کمک آن  به ایرانیکا  وادار ساختن  ورود سایر  ایرانی ها به  تیم حامی  این  مجموعه است؛ تیم  ایرانی علیرغم اینکه به ظاهر باید عهده دار بخشی از هزینه باشد تنها به ظاهر در این امر مشارکت می کند زیرا که  کمتر ایرانیی آماده همکاری با سازمان های  جاسوسی برای تحریف تاریخ مرز و بوم خود می باشد!
از  موسسات ایرانی  حامی  ایرانیکا  می توان بنیاد  "محوی"  متعلق  "ابوالفتح محوی" و بنیاد مطالعات ایران  و عناصر غارتگر بیت المال  و بهائی  مانند اسکندر  ارجمند ؛  ثابت پاسال و  بخشی از افرادی که عنوان هنرمند را یدک  می کشند مانند عارف خواننده آبله گون  و  شهلا سرشار  و انوشیروان روحانی از  بهائیان  ومطربین  و افراد فاسد و  منحط رژیم گذشته  و از لوس آنجلسی های فعلی  نام برد.
گردهمائی کانون دوستداران دانشنامه ایرانیکا پانزدهم فوریه 2007 (۲۶ بهمن) و با حضور احسان یار شاطر در دبی برگزار می شود. سیمین بهبهانی، عضو  کانون نویسندگان و انوشیروان روحانی از کارگزاران موسیقی رژیم پهلوی  و عارف خواننده از  کسانی که در جنگ تحمیلی  فعالیت وسیعی علیه دفاع مقدس داشت از دیگر شرکت کنندگان این همایش بودند. دانشنامه ایرانیکا گسترده ترین اثر معاصری است که در زمینه تاریخ و فرهنگ ایران به روایت  و سفارش صهیونیست ها  و امریکایی ها  گردآوری شده است تا تاریخ  ما  آنطور که خواسته غرب است نوشته شود.
این مراسم پیرو مراسم سال قبل ایرانیکا که  به نام شب "بوعلی" درسوئیس برگزار شد و در آن نیز  جریان  انوشیروان روحانی  و  شهلا سرشار برای  جمع آوری پول در صحنه بودند. پطرس غالی دبیرکل سابق مصری سازمان  ملل به آن مراسم پیام  فرستاده بود.
به نظر  می رسد میدان دادن به آقای شهداد روحانی در ارکستر سمفونیک تهران خارج از  نظام ارزشی  ساختار  جامعه  و  در تلاش برای حساسیت زدائی  از باور ها  وتحقیر مردم و هنرمندان داخل کشور باشد که کاملا طراحی شده از سوی  ساختار های ویژه مرموز هدایت می گردد و شاید به توان به جسارت  تهاجمی پیچیده در عرصه فرهنگ دانست که در عرصه رفتار های فردی و اجتماعی و  تشکیک درعقاید و باورها دینی  و سیاست عرضه می گردد.
آیا وقت آن نرسیده است که  شورا های عالی فرهنگ  به رصد نکته های کوچک اما بسیار بزرگ در  فرهنگ  و هنر  بپردازند؟ و جامعه را با  هنر پاک  و هنرمند خردمند غنا بخشند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرغ حق ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    ولی سنفونی خلیج فارس با صدای واجرا بی نظیر سالار عقیلی هرگز ارائه به مردم نمیشود چرا ؟؟؟!!!
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    انسان بودن به معنای واقعی ارجح تر است یا دین و مذهب کدام دین و مذهب اینقدر راحت اجازه میدهد هرگونه القاب زشتی را که فکر میکنیم برازنده شخصی است به او نسبت دهیم واقعا اف بر شما که ملاک انسان شناسیتان تنها دین و مذهب است
  • shahrashoob_1983 @yahoo.com ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    موسی به دین خود عیسی به دین خود. چقدر تخریب میکنید؟فردای قیامت باید جواب پس بدید .از کجا معلوم ارج وقرب این بابا ازشما پیش خدا بیشتر نباشه؟ جرمش که از دزدان ریا کار بیت المال بد تر نیست! حداقل 3000میلیارد هاپولی نکرده که! سانسور نکن حتما بذارش
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    چقدر حرف مفت میزنید.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    ارزشهای هنری ایشان را نمی توانید اینگونه تخریب کنید. همیشه انصاف داشته باشید.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    شهداد روحانی پسر انوشیروان روحانی رقاصه روی سن است ؟ خاک بر سرت ! اگر با او مخالفی حق نداری توانایی هایش را با ناجوانمردی زیر سوال ببری مشرق مسلمان !
  • مريم ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    حالا گيريم اين خانم ايراني يه غلط هايي كرده قبلا. اگه طرف توبه كنه كه بياد با قوانين جمهوري اسلامي ايران تو كشور زندگي كنه اين حق رو نداره . قصه حربن رياحي رو بياد بياريد . شما ديگه جاي خدا هم نعوذبالله دارين تصميم مي گيريد !
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    عین مطلب سال قبلتون را دوباره گذاشتید توی سایت. آقایان با سواد و با دین و ایمان! رقاصه به زن رقاص می گویند نه مرد رقاص. شما که مطلب پارسالتون رو عینا تکرار کرده و توی سایت گذاشتید لااقل کامنتهای خوانندگان رو هم می گذاشتید. آقای فرهاد فخرالدینی که که تو مطلب سال قبلتون کلی ازش تعریف کرده بودید قبل از انقلاب برای خواننده وابسته به گروهک منافقین آهنگ ساخته بود. تا کی می خواهید برای پیاده کردن اهدافتون و بر مسند نشاندن ادم های وابسته به جریان خودتون (که اصلا از افراد ارزشی و حزب الهی نیستند) و برای خراب کردن دیگران به دروغ و پنهان کردن حقایق بپردازید؟
  • ایکس ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    شماهاهم ازمسئولین توقعاتی دارین !!!!! درخانه اگرکس بود...یک اشاره حضرت آقابس بود... به قول مولاعلی (علیه السلام) :آن اندازه که که لشکریان معاویه درباطل خود استوارند لشکریان من درحق خودپایدارنیستند.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعا این مسئولین از 88 به بعد اکثرا خائن به ملتند. مشرق باز خدا رو شکر که چشم شما و وزارت بازه و انشالله با توجهات امام زمان (عج) این انقلاب و کشور آسیب ناپذیرند
  • حسین نجار ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    مثل اینکه هرکس تو این مملکت پامیشه میره خارج دنبال قرطی گیریشو بعده یه مدت برمیگرده بین رسانه ها محبوب میشه. پاشیم بریم خارج قرطی بازی دربیاریم بلکه 2 نفر تحویلمون بگیرن ;)
  • علی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    استادانی چون شهرام ناظری و جوانان خوش صدایی مثل سالار عقیلی و علیرضا قربانی چرا اجرا نکنند و این همه پول بیت المال به جیب رقاصه لس آنجلسی برود؟
  • سعيد تاجيک ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم فارغ از بحث در مورد اشخاصي همچون شهرداد روحاني ، بايستي نگاه تيزبينانه تري نسبت به جريان خزنده فرهنگي در کشور داشت.در بين نهادهاي دخيل در امر موسيقي شامل حوزه هنري ، صدا و سيما ، وزارت ارشاد و انجمن موسيقي ايران ، دو نهاد آخر جز ضعيف ترين نهاد هاي اجرايي در حوزه هنر ارزيابي مي گردند.اگر نگاهي به مديران دفتر موسيقي قزارت ارشاد بکنيم اين نکته نمود واضح تري خواهد داشت. ع.م که سالها عنان موسيقي کشور را در دست داشت به دليل مفاسد اقتصادي بازداشت و از سمت خود معلق گرديد ولي به لطف روابط پيچيده خود اکنون مدير نهاد مستقل ديگري در حوزه موسيقي است.بعد از وي م.ح.ه به اين سمت برگزيده شد که لابي هاي مجلس ششم در اين انتقال از شيراز به تهران بي تاثير نبودند.وي نيز با دو مفسده غير قابل توضيح از سمت خود برکنار گرديد.نفر بعد م.ح.ا بود که البته مدير ارزشي محسوب مي گرديد و در اثر درک شرايط خود تقاضاي انتقال نمود که به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي منتقل گرديد.نفر بعد نيز از بدنه تئاتر به دفتر موسيقي آمد و بعد از اجراي رقت آور جشنواره موسيقي فجر که تابلو هنري انقلاب اسلام ي محسوب مي گردد با نظر معاون هنري و وزير از اين پست برکنار گرديد.بعد از اين تاريخ دفتر موسيقي دو سال بدون مديرکل و به سرپرستي مدير فعلي انجمن موسيقي ايران اداره گرديد.در اين بين و با توجه به نداشتن مدير، متولي و مدير انجمن موسيقي ايران ب.ر شروع به گسترش فعاليت هاي خود نمود که اين نکته توام با بالاآوردن بدهي هاي سنگين بود.بي برنامه گي و عدم شناخت از فضاي هنري ، عدم شناخت از درونماي هنري انقلاب اسلامي شان انجمن موسيقي را در حد يک کارگزار دست چندم پايين آورد.اين اشتباهات با چشم پوشي مقامات مسوول آنقدر ادامه يافت که سازمان بازرسي کل کشور از سال اول مديريت وي مجبور به استقرار در ساختمان انجمن گرديد و کار رسيدگي به اختلافات مالي را شروع کرد.اين اختلافات آنچنان بزرگ است که اين انجمن هم اکنون داراي کسري بودجه اي به ميزان ششصد ميليون تومان است و سرپرست سابق دفتر موسيقي را بعنوان جايگزين مدير قبلي به اين انجمن فرستاده اند که حضور فرد جديد اگر چه ممکن است در حوزه مديريت مالي بهتر از نفر قبل باشد ولي در حوزه عمل چندان فرقي ندارد.آئن انجمن بعنوان بازوي اجرايي دفتر موسيقي حتي نظرات مديرکل رو نيز وتو مي کند و نظرات خود را اجرايي مي سازد.دعوت از عناصر مساله دار،ايجاد رانت براي موسيقي تجاري ، عدم حمايت از هنرمندان بومي ، خبرسازي براي بزرگ جلوه دادن فعاليت ها از جمله مسائلي است که موسيقي درگير آنها مي باشد. ارکستر سمفونيک تهران رهبر ثابتي دارد و اينکه چه نيازي به دعوت از شهرداد روحاني بوده است نيز از سوالات بي پاسخ مي باشد. در واقع با توجه به اينکه انجمن موسيقي ايران سکاندار و پدرخوانده منهان موسيقي ايران محسوب مي شود بايستي فکر عاجلي بحال سرمايه هاي در حال سوختن مملکت نمود.
  • محمد ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعا این مملکت رو امام زمان نگه میداره...
  • حمزه ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    شهرام ناظری هم یکی از شوالیه های ملکه انگلیس است و فرقی با بقیه ندارد
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    چرا همیشه وقتی جوابی ندارید بدهید و مورد انتقاد قرار می گیرید یا اخلاق می کنید.
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    فقط قرتی بازی کافی نیست . باید بی غیرت ، وطن فروش ، خائن ، مزدور ، لامذهب و... هم باشی
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    شک داشتی مگه!!
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    0 0
    تو نه معنی دین را فهمیدی نه مذهب... انسان بی مذهب حیوانیست دو پا... اگر قرآن می خواندی که نخواهندی خداوند صریح از حجاب و حریم زن و حتی مرد و یا حفظ حرمت تن خویش که امانت خود خداست خبر داده...
  • صداقت ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    كنسرت خليج فارس در برج ميلاد در تاريخ 14 ارديبهشت توسط بخش خصوصي, با صداي سالار عقيلي. نيما مسيحا. ماني رهنما..... بركذار ميشود. چرا اين كنسرت ديده نميشود؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    شهداد روحانی فارغ التحصیل اکادمی موسیقی وین در اتریش میباشند...یک نابغه ی موسیقی...اگر دین ندارید لاقل آزاده باشید
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلی معذرت میخوام میشه دقیقا بفرمایید خانم نوش آفرین تو کدوم فیلم پورنو بازی کردند؟؟؟ اگر اسم فیلم رو نفرمایید مصداق کامل اتهام ناروا است!
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    نوش آفرین و پورن؟!! جل الخالق ...حالا یه زمان تو یکی دو فیلم زمان طاغوت یه غلطی کرد چه ربطی داره به پورنو بودن؟!
  • زهرا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    پاواروتی هم با خواننده های پاپ زیاد برنامه مشترک اجرا کرده هیچکس هم بهش نگفته مطرب!!
  • yaser ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    0 0
    entezar dari mellat beran filmaye pornoye ye fahesharo 2nbal konan? :o
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    0 0
    جوابیه استاد شهرداد روحانی: http://www.fardanews.com/fa/news/153619/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%8A%DB%8C-%D9%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D9%85 اگه شهامت دارین منتشر کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس