کد خبر 1154841
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کنکور نمایه

وزیر علوم گفت: مسئله جایگزینی کنکور به‌صورت جدی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود بتوان قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ خبرهایی درباره آن اعلام کرد.

به گزارش مشرق، منصور غلامی امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر درباره حذف کنکور اظهار کرد: هم‌اکنون در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای جایگزینی کنکور به‌روش فعلی هستیم البته در برخی رشته‌های پرطرفدار باید شاخص انتخاب وجود داشته باشد، امیدواریم نتیجه خوب و قابل اطمینان برای ارزیابی دانش‌آموزان حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

کاردانی پیوسته از کنکور مستثنی شد

وی درباره جایگزینی نمرات سه سال دبیرستان به‌جای کنکور گفت:  هم‌اکنون شاخص اصلی برای پذیرش داوطلبان کنکور، نمره آزمون است اگر بخواهیم به‌جای آن شاخص دیگری قرار دهیم باید انتخاب علمی انجام شود بنابراین نمی‌تواند نمرات یک سال باشد و باید نمرات  چند سال متوالی ملاک باشد و با سیستم ثابت همه‌گیر در سطح ملی ارزیابی کنیم و بتوانیم دانش‌آموزان سراسر کشور را در یک سطح استاندارد با هم مقایسه و انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید:

تلاش نماینده مجلس برای ممانعت از تضییع حقوق داوطلبان نظام قدیم کنکور

وزیر علوم گفت: این‌که دانشگاه‌ها خودشان شاخص‌های خاصی داشته باشند نیز در حال بررسی است، مسئله کنکور به‌صورت جدی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود بتوان در سال ۱۴۰۰ قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ اعلام کرد که اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر ۶۰ درصدی سابقه تحصیلی و ۴۰ درصدی کنکور در پذیرش داوطلبان

غلامی درباره برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ متذکر شد: پرونده کنکور نظام قدیم بسته شد و دو بار در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد که با آن موافقت نشد.

وی درباره پژوهش‌های علمی ایران گفت:‌ پژوهش‌های علمی ما در تمام مجامع علمی دنیا پذیرفته و در نشریات معتبر چاپ  می‌شود؛ این باعث شده است در رتبه‌بندی‌ها جایگاه ۱۵ را بین کشورهای دنیا داشته باشیم در بحث شاخص کیفیت مقالات از طریق نسبت ارجاعات به مقالات ما نیز رتبه خوبی داریم.

وزیر علوم بیان کرد: سرعت رشد علمی ایران نیز موضوع دیگر است و در مسابقه بین کشورهای بزرگ برای ارائه دستاوردهای علمی وقتی سرعت رشد علمی ما در دنیا دوم یا به‌اعتبار برخی شاخص‌ها اول است یعنی محققان ما با تمام توان در حال فعالیت هستند اما، دستاوردهای علمی چقدر در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ حتماً باید جایگاه بین‌المللی را حفظ و به استفاده از آنها در داخل توجه کنیم برخی موارد لبه‌های جدید علم را طی می‌کنند و برخی مقالات محققان ما از این گروه هستند که تعداد زیادی در کشور به‌سمت کاربردی شدن رفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ترنم IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    حدا ازتون نگذره هربار مارو نگران و پر استرس میکنین اخه چی میخواین بیارین ک توش تقلب نشه!؟خیلی نظارتم دارین حالا میخان کنکور بردارن حالتون خوب خدایی؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    بابا بذارید هرکس هررشته ای دوست داره خیلی راحت بره بخونه. در گذشته های دور فقط افراد رده بالا می تونستند درس بخونن وفکر می کردن این درسته حالا که همه راحت تا دیپلم مثل هم درس می خونن مثلا چه اتفاقی افتاده. این کنکور راباید بذارید برای موقعی که کسی می خواد شغل تعیین کنه. اون موقع باید مورااز ماست بکشید بیرون پدر جد یارو را با مصاحبه وآزمون تخصصی ومعاینه وگزینش و...
  • .. IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    سلام میشه بگیدکه چه تصمیمی برای سال۱۴۰۰دارین یعنی کنکور سال اینده هست یانه
  • نازنین IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 7
    اگربراساس سوابق تحصیلی باشه عالی میشه چون امسال هیچ کلاس حضوری درکارنبود واقعاحق بچه هانیس ک بخان برن کنکور بدن
  • A IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 1
    بنظرم باید کنکور تا همیشه باقی بمونه چون با کنکور حق هیچ کس ضایعه نمی شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس