سریال پایتخت

فهیم: به نظرم فصل ۶ این سریال نه تنها خوب نبود، بلکه اگر پخش نمی شد خیلی بهتر بود. مسئله ضد اخلاقی اش یک طرف،‌ این فصل فاقد مؤلفه های دراماتیک و محتوای ارزشمند بود.

به گزارش مشرق، «محمدتقی فهیم» منتقد سینما و تلویزیون درباره تولید فصل ۷ سریال پایتخت و به تکرار افتادن قصه در پایتخت ۶ و حواشی که در فصل ۶ ایجاد شد، گفت: تجربه ای که در اغلب کشورهای دنیا ثابت شده است این است که مردم کارهای دنباله دار را دوست دارند مشروط به اینکه دنباله این سریال ها طوری نباشد که از فصل یک ضعیف تر باشند.

بیشتر بخوانید:

محسن تنابنده بازهم به مردم دروغ گفت

**سریال های اپیزودیک دنیا با برنامه ساخته می شوند

وی ادامه داد: برای مثال این روزها شاهد بسیاری از سریال های دنباله دار در اغلب کشورهای جهان هستیم و هر کدام بسته به موضوعی که دارند با رعایت اصول و قواعد خودشان ادامه این کارها را می سازند.  اما وقتی در مورد سریال های دنباله دار در کشور ما از ابتدا پایه ریزی نمی شود که مثلا سریال ایکس را از ابتدا می دانیم که می خواهیم دنباله اش را هم بسازیم، بنابراین این اشتباه از همین جا ناشی می شود که از همان ابتدا بدون برنامه پیش می روند و تازه در میانه راه یادشان می افتد که می خواهند سریال را ادامه دهند.

وی در همین زمینه ادامه داد: همین سریال صفر بیست و یک که به کارگردانی سیاک انصاری و جواد رضویان چندی پیش از شبکه سه سیما پخش شد، از ابتدا قرار بود ۱۰۰ قسمتی باشد اما همان ۲۱ قسمتی که تعهد کرده بودند بسازند را ۲۰ قسمت پخش کردند چون که با توجه به استقبال مخاطب و محتوای سریال دیدند همان یک قسمت هم اضافی است. بنابراین آنچه اصولی است این است که اگر می خواهند کاری دنباله دار باشد باید از ابتدا مشخص کنند و گروه نویسنده ها و کارگردان های مختلف را دعوت به همکاری کرده و از همان شروع کار تصمیم بگیرند.

این منتقد با اشاره به اینکه این سریال از همان ابتدا بدون برنامه ریزی پیش رفته است، گفت: پایتخت متاسفانه از همان ابتدا همینطوری بدون برنامه جلو آمده است و اصلا قراری نبود که این سریال ادامه دار باشد و همان سال اول که ساخته شد قرار بود یک فصل باشد. اما بعد از پخش فصل یک دیدند که خوب شده ادامه اش دادند.

**اساسا ساخت فصل های ۵ و ۶ پایتخت اشتباه بود

وی تاکید کرد: حتی تا فصل سه هم قصه این پتانسیل را داشت که ادامه داشته باشد و به نظرم فصل چهار هم خوب بود اما دیگر ۵ و ۶ اساسا دیگر اضافه بود و آقایان باید اتاق فکر و شورای تصویب فیلم نامه باید این را متوجه می شدند که دست گروه تولید پایتخت دیگر خالی شده است. اگر قرار بود ادامه پیدا کند حتما باید گروه نویسندگان جدیدی جذب و روی آن برنامه ریزی می شد و تحقیق و پژوهش می شد و در دل فرهنگ فولکلوریک مردم می رفتند و اول مستندات تحقیقی اش را فراهم می کردند و بر اساس آن به سمت قصه نویسی برای ۵ یا ۶ فصل می رفتند.

فهیم همچنین با بیان اینکه ای کاش فصل ۶ این سریال پخش نمی شد، افزود: به نظرم فصل ۶ این سریال نه تنها خوب نبود، بلکه اگر پخش نمی شد خیلی بهتر بود. مسئله ضد اخلاقی اش یک طرف،‌ این فصل فاقد مؤلفه های دراماتیک و محتوای ارزشمند بود. حالا مسائل ضداخلاقی اش را کنار بگذاریم اما به نظرم روی کلیت فصل ۶ هیچ فکر درست و حسابی نشده بود.

**ساخت فصل جدید اشتباه استراتژیک تلویزیون است

این منتقد درباره فرصت محدودی که گروه تولید برای ساختن این کار دارند، ادامه داد: شما فرض کنید اینها بخواهند برای نوروز ۱۴۰۰ فصل ۷ را بسازند، آنهم در زمان دو سه ماهه کاری اشتباه است چونکه اینها متنی ندارند. تازه بخواهند از اول دی شروع کنند به پیدا کردن نویسنده و نوشتن متن! این اشتباهی استراتژیک تلویزیون است که کارها را با تنها یک صفحه مصوب می کند و در حین فیلمبرداری تازه متن ها نوشته می شوند و حتی طرح هم ندارند و حتما می خواهند در همان روزهای عید قسمت به قسمت متن بنویسند و ضبط کنند! کجای دنیا چنین کاری در مورد مجموعه های تلویزیونی دنباله دارشان می کنند؟ این عقب ماندگی مدیریت برای یک سریال است.

بیشتر بخوانید:

ساخت «پایتخت» جدید چقدر برای مردم آب می‌خورد؟

**شکست فصل ۷ قابل پیش بینی است

وی با بیان اینکه پایتخت در فصل ۷ برای نوروز امسال شکست می خورد، ادامه داد: از الان قابل پیش بینی است که تولید و پخش فصل ۷ پایتخت با شکست مواجه خواهد شد. از طرفی به سمت نویسنده های خوب و به نام هم نمی روند و از آنجایی که با این سریال قدرت گرفتند اجازه ورود به هر فردی را به گروهشان نمی دهند و اگر قرار باشد کسی را به عنوان نویسنده بیاورند،‌ ترجیح می دهند فردی را بیاورند که جزو باند و گروه خودشان باشد. اگر هم خیلی اصرار دارند بسازند از الان به فکر سال آینده باشند و روی فیلم نامه تحقیق و تمرکز بالایی داشته باشند.

فهیم درباره نامه ای که علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما بعد از پخش فصل ۶ پایتخت خطاب به معاون سیما و درباره حواشی مطرح شده در این فصل از این سریال نوشته بود، نیز گفت: همه اینها ناشی از فقدان برنامه ریزی برای تولید است و اینها یک حرفی می زنند و بعد خودشان هم می مانند که چه گفتند!

این منتقد درباره فقدان اقتدار در مدیریت سازمان صداوسیما نیز گفت: وقتی این گروه ها قدرت بگیرند برای خودشان تصمیم گیر می شوند و همه کارها را خودشان انجام می دهند. علاوه بر این بحث گروه های میانی در این بین هم وجود دارد. کسانی که در این وسط سود می برند و اگر ادامه پایتخت ساخته شود اینها هم منتفع می شوند. در اصل دلال هایی که همیشه در این بین و حول و حوش صداوسیما حضور دارند.

فهیم همچنین افزود: ما کارگردان ها نویسنده ها و در اصل طنز پردازان بسیاری را داریم که خیلی هم خوب کار می کنند اما تلویزیون برنامه ریزی ندارد و به سمت این افراد نمی رود و مدام روی چند نفر به خصوص متمرکز هستند.

بیشتر بخوانید:

محسن تنابنده بازهم با تلویزیون همکاری می‌کند!

**دلیل باج دادن صداوسیما به پایتخت

این منتقد با بیان اینکه صداوسیما گزینه دیگری غیر از پایتخت ندارد،  بیان داشت: مدیران صداوسیما متاسفانه نتوانستند گزینه دیگری غیر از پایتخت داشته باشند و این باج دادن ناشی از همین است. وقتی که شما نتوانستی گروه دیگری را جذب کنید و بیاورید و دستتان پر باشد،‌از آن طرف هم فشار بیاید که ما برای نوروز آنتن مان خالی است، این وسط می شود باج دادن! از آن طرف هم تنابنده و گروهش می بینند این فرصت کمی نیست و باید از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: به نظرم تلویزیون نسبت به برخی گروه ها دارد بسته عمل می کند و نسبت به ورود برخی نیروها گارد می گیرد. فکر می کنم الان باید به بچه ها اعتماد کرد. تلویزیون باید بخشی داشته باشد که در آن استعدادیابی شود و جوان های با استعداد را برای همکاری جذب کند همین هایی که در اغلب جشنواره های متعددی که برگزار می شود حضور دارند و انصافا هم خوب هستند. تلویزیون با این کاری که دارد می کند برای خودش دارد قدرت موازی درست می کند و بعد نمی داند که می خواهد با آنها چه کار کند.

وی ادامه داد: خیلی افراد هستند که با اینکه با تلویزیون بزرگ شدند و تلویزیون باعث و بانی رشد و پیشرفت شان بوده اما الان برای تلویزیون ناز می کنند و این نشان دهنده ضعف مدیریت در تلویزیون است.

**برخی هنرمندان ما دوزیست شده اند!

 فهیم با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای تنابنده نیز گفت: به دلیل اینکه الان خیلی از شبکه های خارجی در بخش های هنری شان اخبار و اطلاعات کارهای هنری ایران را می گویند این هنرمندان داخلی ما هم به عبارتی دو زیست شدند و ظاهر و باطن شان با هم یکی نیست. در ایران کار می کنند و پول می گیرند اما پُزش را آن طرف آب می دهند و این سمت یک جور ظاهر می شوند و در پشت صحنه جور دیگر. یعنی در واقع دو زندگی دارند یک زندگی فکری روحی روانی که متعلق به فرهنگ غریبه و شبکه های بیگانه است و یک نوع هم سبک زندگی دارند که متعلق به صداوسیما است برای پول گرفتن.

وی ادامه داد: این واقعیتی است که خود تلویزیون آن را اجرا کرده است و تلویزیون به کسانی فرصت می دهد از قبل قابل پیش بینی است که این افراد نیروهای تلویزیون نیستند. در صورتیکه هیچ کدام از همان شبکه های بیگانه هیچ کدام از نیروهایشان را با کوچکترین اغماضی تحمل نمی کنند. متاسفانه این سیستمی است که بوجود آمده است و همه هنرمندان ایرانی چنین وضعیتی دارند و به محض اینکه شناخته می شوند به خاطر اینکه فضای اشتباهی ایجاد شده و این شرایط را تلویزیون برای این افراد ایجاد کرده است، اینها هم سعی می کنند برای غریبه ها خودنمایی کنند.

وی ادامه داد: این افراد در اصل به دنبال موج سازی در فضای مجازی هستند و به جای اینکه خودشان از طریق تلویزیون موجی ایجاد کنند و در خدمت فرهنگ مردم کشورشان باشند دست به چنین کارهایی می زنند و همه اینها ناشی از ضعف مدیریتی در تلویزیون است.

**اینها شهامت خداحافظی با تلویزیون را ندارند و لقمه چرب را رها نمی کنند

این منتقد نیز درباره اینکه سال گذشته و در بحبوحه اتفاق هایی که در فرهنگ کشور رخ داد، محسن تنابنده در گفت و گویی اعلام کرد که تلویزیون را تحریم می کند و به محض پایان تعهدش به پایتخت ۶ که در حال ساخت آن بود، دیگر کاری برای صداوسیما نمی سازد، نیز گفت: نه اینها شهامت این کارها را ندارند و این را هم می دانند که تلویزیون به آنها میدان می دهد. اینها دنبال پول هستند و الان همه شان به دنبال گرفتن پول هستند و وقتی می بینند لقمه چربی است رها نمی کنند و تا وقتی این لقمه را می خورند اینطور هستند. مثل شاعرهای زمان قاجار که هر زمان جیب شان خالی می شد به دولت نقد وارد می کنند و به محض اینکه پولی می گرفتند ساکت می شدند و خیلی هم معروف بودند.

وی ادامه داد: باز هم به رضا عطاران که گفت در تلویزیون کار نمی کنم و چند سال هم هست که روی موضع خود ایستاده است و هر کاری هم کردند و خواهش کردند قبل نکرده تا کاری را برای تلویزیون بسازد با اینکه همان زمانی که سریال می ساخت یکی از محبوب ترین کارهای طنز تلویزیون برای او بود. اما گروه پایتخت در این سالها مدام نق می زنند آنهم به این خاطر است که می خواهند نرخ را بالا ببرند نه برای اینکه اعتقادی دارند و به خاطر اعتقادشان کاری می کنند!

**خودشان پای اعتقاد خودشان نیستند

اگر به خاطر اعتقادشان مخالف بودند به نظرم قابل احترام هم بودند و می گفتیم بروند زندگی شان را بکنند. اما وقتی نق می زنند که لقمه را برایشان چرب تر کنند و اگر دقیقه ای ۳۰۰ تومان بدهند می سازند و اگر ندهند نه و می گویند با تلویزیون کار نمی کنیم کار درستی نیست و در این چند ساله چنین رفتاری از سمت اینها برای همه ما ثابت شده است.

به گزارش فارس، نوروز امسال و بعد از پخش آخرین قسمت از فصل ۶ سریال پایتخت، رئیس سازمان صدا وسیما در دستوری ویژه به مرتضی میرباقری معاون وقت سیما، با اشاره به حواشی قسمت آخر مجموعه پایتخت ۶ تاکید کرده تا بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!

علی عسکری در این دستور که با تشکر و تقدیر از زحمات گسترده معاون سیما، مدیران شبکه‌ها و همکاران تلویزیون در تولید و پخش برنامه‌های متنوع و جذاب نوروزی و کسب نصاب بالا در میزان جذب مخاطبان آغاز شده است، گفت: از آنجا که برخی از موارد (از قبیل قسمت پایانی سریال پایتخت) نسبت به ضوابط و چارچوب‌های رسانه ملی دقت لازم را نداشته‌اند و تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در بخش‌های مختلف سازمان صدا وسیما را تحت الشعاع حاشیه‌سازی‌هایی قرارداده‌اند لازم است این موضوع بررسی دقیق و همه جانبه شود. انتظار داریم ضمن برخورد مناسب، برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از تکرار چنین مواردی صورت گیرد.

بنابراین گزارش، فصل ششم سریال پایتخت در کنار نابه نجاری‌هایی که به تصور کشیده بود در قسمت پایانی سکانس‌هایی را مشابه فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب بازسازی کرده بود که با واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری همراه شد. علاوه بر این دستمزدهای میلیاردی و رقم های پیشنهادی که گروه تهیه و تولید این سریال به سازمان صداوسیما آنهم در شرایط کمبود بودجه این سازمان عریض و طویل پیشنهاد دادند، بحث های فراوانی را به راه انداخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • رضايي IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    39 5
    يه سريال جديدي بسازين بهترين سريالها هم در دو يا سه فصل استقبال ميشن
    • روزبه IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      78 12
      بعد از وفات مرحوم الوند و داستان قسمت ششم مشخص شد که پایتخت با فوت مرحوم الوند به آخر خط رسید، عوامل پایتخت بخصوص جناب تنابنده و دوقلوهای مجسمه هم لطف کنن اشک تمساح برای ملت نریزن.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      44 42
      پایتخت 7 تحت هر شرایطی باید ساخته بشه
    • زهرا IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      6 6
      برای چی باید تحت هر شرایطی ساخته بشه ؟؟؟!!!
    • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      3 3
      صدا وسیما به دیگران مخصوصا جوانها هم فرصت بدهد . از پول بیت المال سریال بسازند . هم ایده های جدید وهم قیمت ها شکسته شود هر جا انحصار است . مشکلات بیشتر میشود. همچنین فیلم نامه ها کنترل بیشتری داشته باشد . تا چند قسمت فیلم ارزشی یکدفعه با نفوذ افرادی به سریال ضد ارزش نشود.
    • Hil IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      8 5
      همه مردم پایتخت و دوست دارن و میبینن مطمئنا هر سریالی بیاد جای پایتخت و نمیگیره
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    57 34
    خسته شدیم از پایتخت بابا
    • ایدا IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      56 81
      پایتخت خیلی هم قشنگه و بهترین سریال تاریخ ایرانه.هر سری پخش میشه بیشتر مردم دوباره از اول تا اخر میبینن و لذت میبرن.کسی قدرت نداره رو دستشون سریال بسازه خواهشا بذارین ادامه بدن تا مردم سرگرم بشن.همین یه سریال قشنگه اونم ازمون نگیرید لطفا
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      65 29
      سریال نون خ بسیار بهتر و وزین تر از سریال لوده و ضد خانواده پایتخت است
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      14 10
      واقعا خسته شدیم
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      19 7
      ببخشید ایدا ، به هیچ وجه این سریال بهترین تاریخ ایران نبوده .چون معلومه ، سریال خوب تو عمرت ندیدی یا یادت رفته مثل مدار صفر درجه ، در چشم باد ، هزاردستان ، شب های برره ، خانه به دوش ، متهم گریخت و... . توام فقط به معیار لوده بودن سریال و اینکه محتوایی نداره ، بهش دل خوش کردی.
    • نادر IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      14 2
      آفرین استعداد طنز این گروه به سر رسیده به گروه های جدید و تازه باید فرصت و میدون داده بشه،
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      8 12
      میگن شکم سیر از گشنه خبر نداره شده همین حکایت با این اوضاع بدبختی مردم شرایط کرونا اقلام گرون بیکاری فلاکت بورس و دلار تنها میتونیم با نگاه کردن به این سریال اونم تو زمان کم یکم از درون شاد باشیم وقتی میخوایی یکی رو کوچیک کنی خودت بزرگ باش آقایی منتقد خودت بیا یه فیلم بساز که بین مردم عزیز باشه بعد..........
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      5 1
      احسنت
    • معصومه IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      5 0
      راست میگه
    • زهرا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      1 5
      خیلی هم دلت بخواد خب اگه خوشت نمیاد نبین پایتخت بهترین فیلمه هرچی باشه از نون خ که بهترا
    • Omid IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      3 2
      سریال پایتخت بیشترین بیننده تلویزیون ایرانو داره بهترین فیلم ایران از سال ۸۹ تا ۹۹‌ پایتخت بوده من ازتون خواهش میکنم که سریال پایتخت رو بسازید
    • محمد مهدی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      پایتخت ۷ باید ساخته بشه ما توی این شرایط بد بورسی بازار کرونا ..... دلمون فقط با کمی نگاه کردن ب تلویزیون و فیلم و سریال هایش بهتر میشود پایتخت بسیار سریال جزاب و عالیی هس و ب خاطر مردم هم ک شده باید پایتخت ۷ساخته بشه و اما در مورد سارا و نیکا ک این دو خواهر گناهی نکرده ان و همه ی ماهم میدونیم ک عکس یا فیلم های پخش شده از این دو خواهر اصلا وجود نداره و همه ی ایناتغلبی هستن اگه هر کس دیگه جای سارا و نیکا بودن اشتباه های بدتری میکردن مخصوصا ک در کشوری با آن دین زندگی کرده ان
    • Haniyeh IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 1
      سریال پایتخت یکی از بهترین سریال هاییکه که ساخته شده توایران و هزاران بار هم ببینمش ازش سیر نمیشم و به نظرم باید هم ادامه پیداکنه... درسته پوله بیت المال هست ولی بهترازاینه که پولو بدن ی فیلم چرت بسازن
    • نگین فضلی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 2
      مجبور که نیستی نگاه کنی
  • کمیل IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    20 0
    بله هم رو درست گفته منتقد گفته از رسانه ملی میخورند ولی دو زیست شدند درست گفته الان اون دوزیستایی که در رفته اند به اندازه تک زیستای این ور پیشرفت نکردند مثلا رامبد جوان از وقتی رفت کانادا با وجود ایران ایران کردنش بعد رفتنش چه پیشرفتی کرد الان نگاه کنید شبکه ایران کالا یک مسابقه دو نبش داره ببین بچه ها با وجود سادگی چقدر قشنگ مخاطب جذب کرده جالبه اکثر قریب به اتفاق مخاطب جوانند خوب این بچه ها الان صادقانه از شهدا میگن از ائمه اسم میبرند به خصوص اون جوان شوخ صادقانه از اعتقادش در دونبش میگه ارزش نداره صدا سیما جوان مومن واسه خودش دست وپا کنه به قول ریس دفتر نهاد تاکید رهبر روی پیدا کردن جوان انقلابی و فرصت دادن به آنها است
  • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    32 0
    بر فرض اين قرارداد پرداخت نجومي به تنابنده در اين شرايط وخيم اقتصادي بسته شود، سريالي كه قرار باشه در سه ماه ساخته شود، از همين الان مشخص است كه ساخته نشود بهتر است.
  • RO ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    23 6
    همین که پول مردم رادر این ایام کرونا خرج لودگی پایتخت نمی کنند جای شکر داره
    • بردیا IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      0 0
      راست میگی
  • آیدا IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    22 1
    بنظر من هیچ کدومتون بدرد پایتخت نمی خورید بخصوص سارا و نیکا
    • کیارش IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      7 7
      شما اگه بهتر بازیگری بلدی واشراف به سختی های بازیگری داری چرا بازیگرنشدی
  • خطیبی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    7 2
    در این بحبوحه ی افتصادی تیم پایتخت بیخود میکنه این رقم رو طلب میکنند.اصلا دیگه ارزش یک دهم این پول رو ندارند و دیگه از چشم ها افتاده پایتخت و میشه با اون مبلغ ده تا کار مفید سریال برای تلویزیون ساخت. بدرک که دیگه نمیخوان بسازن.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    9 11
    بشییدسرجاتون پایتخت عالی حسودهرگزنیاسود
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 1
    دمت گرم آقای فهیم
  • یک ایرانی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    9 0
    من این انتقاد را تایید میکنم نباید تا اینکه سری تو سرا میرن ومورد توجه قرارمیگیرند سو استفاده کنند
  • نرگس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا حیف سریال به این قشنگی نمی شد نویسندش یکی دیگه باشه که کار به اینجاها نکشه آقای الوند کجایی ببینی که با سریالی که همه رو می خندوند و اگر هزار بارهم باز پخش می شد بازم همه نگاه می کردند چه کردند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 8
    مردم این سریالو دوست دارن
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    9 2
    متاسفانه این سریال تمام مسائل فرهنگی کشور به سخره گرفت و برای جبرانش باید سریال ها ساخته بشه، نمیدانم کی مسئول این قضیه بود ولی خدا ازش نگذره، یک مشکل دیگه ای که صدا و سیما دار این هست که تمام سریال ها درام، ناراحت کننده است و فقط بدبختی مردم را نشان میدهد و چیز شادی ندارد، باید مسئولین و عوامل فیلم سازی تغیر کنند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    7 4
    بابا یه بار برای همیشه این پروژه پایتخت رو جمع کنند دیگه! مسخره اشو درآوردند! از چهارماه قبل عید مردم سر کار اند که آیا پایتخت ساخته میشه یا نه! چهار ماه ملت رو سرگرم می کنند برای پونزده قسمت سریال! من نمیدونم یه سریال پیزوری به درد نخور چی داره که تبدیل شده به یک مسئله ملی میهنی که هر سال مثل دهه فجر تکرار میشه!... مخ مردم رو کار گرفتند با این جنجالهای مسخره شون... چرا این جور کارها جرم محسوب نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      4 3
      مابه بازیگران. وَطن فروش وبی تربیت فیلم کارداریم.. همیشه اون ادم تابلو حرفای سیاسی وضدامنیتی میزنه.. کسی ک اعتقاد درست راستی به نظام نداره غلط میکنه اصلادرباره جنگ سوریه میسازه.. وطن فروش مگه شاخ ودم داره؟؟ بروتوییت های ک پارسال زده بخون تابفهمی.. طنزفقط مهران مدیری خوب بلده بسازه هم شخصیت وفرهنگ داره مثل بعضیاخودشون راگم نکردن
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    14 8
    سریال خوب و شادیه بعضی از بزرگواران به فیلمهای مدام غم و اندوهی و طلاق و مرده و از این جور چیزها عادت کردند ظرفیت دیدن سریال خوبی مثل پایتخت و ندارن به جرات میگم که نود درصد مردم ایران طرفدار این سریال هستن حالا چند نفر ی هم تحمل ندارن اصلا مهم نیست منتقدان هم دید محدودی دارن نسبت به این سریال و اساسأ کارشون ساز مخالف زدنه
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    یمشت بوقلمون !!
  • سید IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    5 1
    چرابه تازه کارها میدون نمیدندنکنه حق حسابی ....
  • سپیده IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 8
    اقای فهیم برات متاسفم با این انتقادت.
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    این ها که شمشیر از رو بستند نباید بهشون رو داد. فردوسی پور که حتی برای سردار سلیمانی پیام فرستاد به این ها شرف داره که این همه هتک حرمت کردند.
  • محسن IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    5 6
    فقط سریال پایتخت و نگاه میکنم
  • هانیه IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 3
    عالیه بزارین تو این ایام کرونا یه کم شاد باشیم
  • پارسا IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    5 3
    لطفا بسازید عالیه هه بهرام افشاری خیلی خوبه پنجعلی باحال بود لطفآ فصل 7 بسازید من همیشه نگاه میکنم کاری نداشته باشید کی چقدر میگره
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      1 3
      اتفاقا کار داریم خوبم داریم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 5
    ن خ با اختلاف محبوبترین سریال ایرانه. و ما منتظر ادامش هستیم
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 2
    احسنت موافقم
    • ناشناس IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      باید سخته بشه یعنی چی مسخره شو در آوردن
    • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      ۲۲۵۶
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 4
    توروخدابذاریددل مردم شادباشه من وخانوادم عاشق این سریال هستیم چرا دوست دارید مردم همیشه غمگین باشند
    • پارسا IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      6 1
      بخدا شما راست میگید نه رفتی نه آمدی لااقل اجازه بدید کمی دلموت با دیدن این سریال شاد بشه .مردم نرن سراغ شبکه های ماهواره ایی.بیایید با فیلم های شاد جوانان را جذب تلویزیون کنید چه میشه کمی هم از ته دل بخندیم .شاد کردت دل مومن بخدا ثواب داره .خانواده ما عاشق این سریال هستند .هر کسی دوست نداره نگاه نکته .ولی حق نداره مزاحم دیگران هم بشه.بذارید فیلم ساخته بشه اونوقت نظر مردم رو بپرسید .جواب قطعی حتما دریافت خواهید کرد .
  • همتا TR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 4
    چرا همیشه به جای اینکه به هنر و هنرمند ارزش و بها و دلگرمی داده بشه به مسائل خصوصی این افراد وارد میشن و بارها تکرار می‌کنند.خیلی از افراد جامعه ما به هر دلیلی و به طرق گوناگون دوتابعیتی هستند چرا اینقدر ورود به مسائل خصوصی این افراد برای ما مهم هست تا مسائل هنری؟صرفا اینکه ایشان شناخته شده هستند و دیده شده اند از طریق سینما یا تلویزیون ملاک و دلیل مناسبی نیست که در مورد خصوصی ترین ابعاد زندگیشان نظر بدهیم و البته این حق را نداریم. واقعا این بی انصافی است که نمک بخوریم و نمکدان را بشکنیم.پایتخت بیش از ده سال جز پرمخاطب ترینها بوده.هیچ گونه ادعایی مبنی بر اینکه بدون اشتباه بوده از طرف هیچ یک از اعضای این گروه عنوان نشده و از همه مهمتر بد نیست این را بدانیم که خنداندن مردم ایران واقعا کار بسیار مشکلیست. در ایران اقوام مختلف با گویشهای زبانی مختلف و با افکار مخصوص به خود در کنار هم زندگی میکنند. قطعا و حتما راضی نگه داشتن همه مردم یا به اصطلاح جامعه ای با این گوناگونی ها و تفاوت ها شدنی نیست و لذا میتوان کمی روند قصه و سناریو و فیلمنامه را به عرف کلی آن جامعه نزدیکتر کرد. در این گونه موارد معمولا نیمه پر لیوان را در نظر می‌گیرند. مطابق آمارهای رسمی از طرف صدا و سیما مجموعه پایتخت هر ساله بیش از نصف مخاطبین یعنی بالاتر از ۸۰ درصد بیننده را به خود اختصاص داده. در ضمن تلویزیون چرا باید به پایتخت باج بدهد در حالیکه مجموعه های خوب و پرمحتوایی همچون نون خ و بچه مهندس و ...را در جدول پخش داشته؟! لذا بهتر است قدردان باشیم و ارزش والای هنری هنرمندان را با مسائل مادی و باجخواهی و ... پایین نیاوریم.انتقاد باعث رشد هر چه بهتر یک مجموعه میشود به شرطی که این انتقاد با حب و بغض همراه نباشد چرا که آن زمان نامش انتقاد نخواهد بود عناد میشود و سازندگی نخواهد داشت باعث نوعی تنش در میان افراد با هر عنوانی خواهد شد. با سپاس
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    سلام، الان اتاق فکر تلویزیون سریال‌های اینطوری، باچاشنی توانا ساختن نوجوانان در تراشکاری، مکانیکی،.... یا حتی اختراعات وابداعات با همین چاشنی لودگی ودلنشین بدون بازیگران و هوازده های غرب واهل نوش والبته بازیگران دوستدار مردم وعشق بکار بخاطر مردم، روانه پرده سیما بکنند نسل 10سال بعد را تربیت کنند......
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    5 1
    تنابنده اجازه قدرت نمایی به بازیگران دیگر نمی‌داد. بنظر من رشد ارزش محسن تنابنده و مهران مدیری بقول مسئولین حبابی است. اینها یه مسئولیت گیرشون اومده که حداکثر سوءاستفاده را بعمل، و از رشد بقیه بشدت جلوگیری می‌کنند تا خودشان مطرح باشند. حباب است آقا. حباب!
  • علیرضا ذولفقاری IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    سلام. پایتخت کدومه.. سریاله جدیده؟ تو تلوزیون پخش میشه یا باید خرید؟
  • حسین IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 3
    متاسفانه مشکل بیشتر حسادت است. همین منتقد معلومه از حسادت داره دق می‌کنه هرکه تو هر شغلی کارش بهتر باشه تقاضای پول بیشتر هم می‌کنه نوش جونش
  • حنانه IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    اگه میخواین درست نکنین برای ما هم مهم نیست فقط لطفا اینقد نگید ما متوجه شدیم ما مونده سریال پایتخت نیستیم سریال های بسیار قشنگ تر از پایتخت هم هست مثل یچه مهندس، ستایش ، نون خ، لیسانسه و..... ما این سریال هارو نگاه میکنیم نوشته: حنانه
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    آخه مرد حسابی پاشو برو یه لقمه نون شرافتمندانه در بیار.. نقد این و اون هم شدکار آخه... تلوزیون ایران از بیخ و بن مشکل داره توگیر دادی به پایتخت. اکثر سریال ها و فیلم ها همگی جز بدبختی فقر و فلاکت چیزی نشون نمیدن. وای به روز آدمی که خونه نشین باشه و بخواد خودش رو با تلوزیون سر گرم کنه. بدبخت کلا افسردگی حاد میگیره میره خودکشی میکنه.
  • ماهان طالبی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 0
    بابا سریال مگه قحطیه، پل بیت المال و برای چی این صدا و سیما میخواد دور بریزه تنابنده اگه مرد پای حرفش بایسته ودیگه با تلوزیون همکاری نکنه، خیلی هم داره ضعیف ساخته میشه این سریال، مردم طنز آبکی نمی‌خوان، سریال نون خ والا شرف داره به پایتخت، مردم عادت کردن به سریال پایتخت، ولی در کل طنز خیلی قشنگی نیس که صدا وسیما تو کف ساخت این سریال مونده
  • بیرنگ IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    هرسریال طنز موفق بایکوت میشه.اقای مدیری هم نمونش.ما باید بدیختی گریه نداری باشه تو فیلمامون
  • ارمین IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 3
    بنظرمن خیلی هم فیلم عالی و طنزداری هست و باعث خنده مردم میشه مخصوصا دراین دوران کرونایی!
    • سیبدود IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      درستخیلی آلی من خوشم می آید
  • 4030 IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    بنظر من ک داری شر میگی
  • ماهان IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    واقعا سریال جالب ودوست داشتنی بود حیفه که قرار نیست ادامه پیداکنه. دلمونو باز میکرد..
  • ناشناس IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    4 1
    دوستان دعوا نکنید اولا پایتخت خیلی تکراری شده و اکثر شوخی هایی که در قسمت پایانی شده تکرارین دوما عوامل پایتخت حریم و حد و مرز خود را نمی دانند و شوخی هایشان خط قرمز فرهنگ ماست مثل همین بهتاش که به مادرش که حق مادری به گردنش داره احترام نمیذاره،و ... سوما اینها برای نسل جدید بد آموزی داره و نباید به خاطر شادی خودمون به فرهنگ بچه های این سرزمین لطمه وارد بشه
  • شیما IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    تا فصل 3 خوب بود بعدش کم کم بد شد فصل 6 که رسما افتضاح بود. اینقد لی لی به لای لای این تنابنده نذارین، ما پایتخت نمی خوایم دیگه این که قرار بود دیگه نیاد تو تلویزیون!
  • مهدی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    واقعا که ایرانیها خیلی زود محبت دیگران و فراموش میکنند حالا ۵ تا فصل خوب کار کردند یه فصل بد شد....چی شد اسمون به زمین اومد
  • ل IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    اقای فهیم اشتباه استراتژیک یعنی شما.. ونظردادن اشتباه شما..
  • Vahid IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    من از تلویزیون فقط پایتخت ومی بینم اگه بد بود پس چرا تا به حال این همه تکرارش نشون میدن باز مردم می بیند
    • م. ز IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      1 0
      من کاری به منتقدها ندارم ولی متاسفم ازاینکه سطح سلیقه مردم تا این حدپایین اومده کسایی که هزاردستان ودلیران تنگستان میدیدن حالا عزاداره پایتخت شدن وازلفظ بچگانه حسوداستفاده میکنن مردم حق دارن انتقاد کنن چون بودجه ومالیات این مردم قرار دستمزدلودگیه یه عده باشه واقعا این همه سال چی از پایتخت یاد گرفتین این سریال حتی رو بازیگرهایی که به قول خودشون یازده سال همراش بودن چیزی جز دیده شدن به هر قیمتی یاد نداد
  • ایکس IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    بهتره در این رابطه نظر مردم را جویا باشیم تا اینکه یک طرفه به قاضی برید
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    پایتخت پایتخت پایتخت... بسه دیگه حالمون بد شد اونایی که دوست دارن برن ده بار قسمت های قبلی رو ببین من که راضی نیستم پول ملت رو بدن این مفتخورها بخورن
  • .zahra .h IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    پایتخت تا فصل پنجمش سریال خیلی خوبی بود ، ولی شیش اصلا خوب نبود چون ماجرای خنده داری نداشت ، به نظرم اصلا نباید دیگه ادامه بدن.
  • حسین IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    امیدوارم اگر به اینا ننیدین به مهران مدیری هم ندید یه سری اراجیف وبی اخلاقی دور از شان‌ملت بزرگمون رو بسازه تلویزیون ما تا کی میخواد به اینا ختم شه
    • .... IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      1 0
      مدیری خیلی عالیه هم خودش هم فیلماش هم برنامش. واقعیت هارو میگه
  • حاج حیدر IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    متاسفم که فقط در جایگاه نقد و تخریب موفقیم در این شرایط که به لطف مسئولین زحمتکش برای مردم درست شده بازم دم اونایی گرم که لبخندی به روی لب های مردم میارن فقط یاد گرفتیم از گوشه گود بگیم لنگش کن به جای این حرفا یه فکری به حال دل مردم کنید آقایان منتقد
  • نانا IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    فکر کنم فهیم داره چرت و پرت میگه و حرف نزنه سنگینتره
  • پارسا IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    نظر هر کسی برای خودش محترمه .آقایان محترم نظر خودتون را در دلتان نگه دارید مردم نیاز به شادی و خنده دارند شما آزادید برید فقط فیلم غمگین نگاه کنید گناه بقیه مردن چیه؟ چرا بیخودی میخواهید نظر خودتان را غالب کنید تمام خانواده ما عاشق این سریال هستند .در مصاحبه با مردن از شبکه سراسری هم دیدید که چقدر طرفدار داشت این سریال را دوست نداری نگاه نکن کسی مجبورت نکرده.ولی این سریال را خرابش هم نکن.مردم دوستش دارن .
  • علی IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 3
    سریال بسیار خوبیه خیلی عالیه ۷ بسازن همین طور ۸ و ۹ همین طور بسازن
  • صدف IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    لطفا این قد حسودی نکیند بهترین سریال بود ومردم را شاد میکرد حتی همه مجددا تکرار آن را میبینند. شما که چشم ندارید ببینید بزنید شبکه های دیگر،ما طرفدار نقی معمولی هستیم ومیخواهیم این سریال ادامه پیدا کند
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    خیلی سریال خوبی است و خند ه را به خانه هایمان می آورد و دلمان شاد می شود و مردم از سریال های غمگین خسته شدند و دلشون دیگه مرد ه شده و خودشون آن قدر غم و غصه دا ر ند که بخواهند گریه کنند و سریال طنز خوبه
  • US ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    ولش کن پا یتخت را واقعا دیگه حرفی برا گفتن ندارند معلومه نقی دیگه انرزی نداره ادامه ندهید گروهای جدید را امتحان کنید
  • US ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    پایتخت خیلی عالی بودماهنوز ۱و۲و۳و۴ را تکرارش را میبینیم ولی ۵و۶ وااااقعا بد بود ۵اولش خوب بود ولی با داعش اصلا وحشتناک شد ۶ هم که بی محتوا والکی وابکی شد دیگه خودشونم انرژی نمیزارند
  • حسن DE ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 0
    تنابنده فقط و فقط بدنبال پول است و والسلام
  • م. ر IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    من که لذت میبرم از این سریال. الانم که تکرارش پخش میشه نگاه می‌کنیم حال دلمون برای ساعتی خوش میشه. امیدوارم پایتخت 7 ساخته بشه
  • بهزاد IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    من که تا پایتخت ۵ راضی بودم ولی واقعا پایتخت ۶ اصلا زیبا نبود اون جو محبت دوستی بینشون اصلا وجود نداشت و بعضی ها میگن بهترین سریال پایتخت هست من میگم که اتفاقا نون خ بهتر از پایتخت هست
    • یکی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 1
      میشه بگی نون خ چی داره اصلا بیشتر مردم ایران پایتخت رو دوست دارن پایتخت یک دهه ساخته شده و واقعا فصل ۶ که به قول شما از همه فصل ها بد تر بود اونم‌ بهترین‌ سریالی بود که ساخته شد پس‌ خواهشا فیمای چرت‌ و برت‌ را با پایتخت مقایسه نکنید
    • M IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      2 0
      به نظر من بچه مهندس مجموعه ای زیبا و دیدنیست و از پایتخت ۱۰۰٪ بهتر است
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      2 0
      تویی که میگی از طرف خودت نظر میدی اتفاقا چرت ترین سریال همین پایتخته . فقط مردم هر چرت و پرت وآت وآشغال داخل این سریاله رو قبول دارند بهش الکی لقب بهترین . اتفاقا نون خ خیلی بهتر و محتوادارتر از این پایتخت مضخرفه
  • منصور IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    واقعا متاسفم برای اینجور مدیریت صدا و سیما که پر بیننده ترین برنامه تلویزیونی توایام عید که تنها دلخوشی مردمه دارن حذف میکنن
  • محمد IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    به درک ک نمیسازن.چه بهتر.
  • سارا IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 2
    بیشتر مردم ایران سریال پایتخت رودوست دارن باتمام ایراداتش دلیلش هم اینه که مردم دلمروه شدن از بس سریالها مرگ و مریضی و غم و نشون میده بابا مردم تو زندگی واقعی شون غم دارن مردم نیاز دارن کمی بخندن ولو با لودگی بازیگران تو این دوران کرونا هم که دیگه بدتر پایخت و نسازن ۰۲۱ چرت میسازند فکر میکنید با پایان پایتخت سریال بهتری میسازن نه سریالهایی که اسمش و گذاشتن طنز ولی مزخرف مثل دنگ و فنگ روزگار..همه مردم ماهواره ندارن که بیخیال تلوزیون بشن حاضرن سریالهای تکراری آیفیلم و ببینن خسته شدیم اینقدر صدا و سیما سنگ جلو پای سریالهای پرطرفدار میندازه این پول و اگه به اونا هم ندن به من و مردم نمیدن یه جای دیگه تویه جیب دیگه میره
  • درسا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 2
    اگر هم سریال پایتخت بد باشه حداقل یه لبخند کوچک به لب های ما مردم میاره ما تو این ایام کرونا تنها سرگرمی ما تلویزون و گوشی است و پس حداقل بگذارید با سریال پایتخت شاد باشیم شادی حق ماست
  • هانیه IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 2
    هیچ جای دنیا ، از هیچ منتقدی مجسمه ای ساخته نشده،انتقاد خوبه ولی سازندش نه مخربش... کاش ارزش هنر رو بیشتر بدونیم...
  • محمد IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 0
    والا تنابنده که گفته فعلا خبری از پایتخت هفت نیست. اینکه دستمزد بازیگران و مجموعه ی پایتخت باید کم باشه یک طرف ماجراست ولی سمت دیگه خود جناب فهیم هستند که یقینا با تعداد دیگری از منتقدین سینمایی در برنامه هایی مثل سینما یک و ... مفت و مجانی کار نمی کردند. ایشون ، مسعود فراستی و ... پای ثابت تحلیل فیلم در چنین برنامه‌هایی بودند. پایتخت تا به امروز سریال موفقی بوده هرچند به مرور نوعی اشرافی گری وارد ماجرا شد علی الخصوص در سری هفتم ولی عقیده دارم باز هم میشه با ورود تعدادی نویسنده ی جدید به مجموعه ، همچنان جذاب ساختش. عده ای در این میان فقط و فقط گیر دادند به محسن تنابنده درحالیکه مرحوم خشایار الوند خیلی زیبا کار رو پیش برد و البته امثال سیروس مقدم هم کاربلد حوزه ی سریال سازی هستند. اونهایی که مخالفند کمی به رزومه ی ایشون دقت کنند : چار دیواری ، دیوار ، علی البدل ، پایتخت ها و ... جناب فهیم فراموش کردند که امثال سیروس مقدم به سادگی به وجود نمیان وگرنه اینهمه در شبکه های مختلف سریال ساخته شد چرا بسیاری از مردم همونها رو برای بار دوم تماشا نمی کنند و رد و نشانی از بازپخش اونها نیست ؟ و اگر هم هست صرفا برای پر کردن آنتن شبکه های مختلف سیماست ؟! تلویزیون رسانه ایست خاص با مخاطبان انبوه ، امثال داوود میرباقری ، مرحوم علی حاتمی ، رضا عطاران ، مسعود جعفری جوزانی ، سعید آقاخانی و یکی دو هنرمند دیگه بلدند چگونه این حجم از مخاطب رو پای تلویزیون و سریال خودشون نگه دارند. بین سریال های خارجی هم میشه مثال آورد : جنگجویان کوهستان ، قصه های جزیره ، ناوارو ، پوآرو ، لبه ی تاریکی ، ارتش سری و تعدادی کار دیگه بین انبوه سریال های خارجی پخش شده از تلویزیون موفق بودند. چرایی اونهم برمیگرده به مخاطب شناسی سازندگان همون سریالها و البته زحمات دوبلورهای ما. حکایت تلخ ماجرا اینجاست که بسیاری هزینه های میلیاردی برخی پروژه های سریالی الف ویژه در همین سیما رو نمی بینند و ندیدیم هیچ کس جرأت کنه وارد بحث و گفتگو در این حوزه بشه درحالیکه برای برخی از همون الف ویژه ها میلیارد در میلیارد خرج شده ، به انبوه ماکت و دکور سازی ها ، حجم وسیع گریم بازیگران ، شهرک سازی ها و ... در اونها دقت کنید متوجه حرف من خواهید شد. و یقینا برخی بازیگران برای ایفای نقش در همون سریالها هم دستمزد چند میلیونی نگرفتند.
    • . IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      نگاه کنید مشکل از جایی شروع میشه که بازیگرا تا به جایی میرسن هوا ورشون میداره
  • محمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    چه خوب؟؟؟؟؟؟؟
  • Habib Barkhordar US ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 2
    اتفاقاقسمت شش جزابتربود
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 0
      خدایا از دست اینا ، از نظر جذابیت یعنی چی ؟ یعنی هرچه مبتذل تر و سخیف تر باشه ، جذاب تره ؟
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    نون خ خیلی بهتره
  • علی پوراحمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    فعلا که اکثریت مردم ایران دنبال کننده این سریال هستند و منتظر ساخت مجموعه جدید پایتخت هستند . این آقایان روشن فکر ،، فکری به حال خود بکنند و زبان اکثریت مردم ایران نباشند چون نیستند .
  • بهار IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    والا سریال خوبیه تو این همه گرفتاری و کرونا یه ذره دلمون شاد میشه چرا اینقدر ایراد های الکی میگیرید حتما باید سریال مرگ ومیر وغصه وغم باشه یه کم فکر روح و روان ما ایرانیا باشید
  • Asad IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    این باباازچی میسوزه که اینقدر عز وجز میکنه وسیاه نمایی میکنه،؟پولی که تنابنده درخواست داره برای تیم پایتخته نه خودش .وقتیرقسمت ۶ پایتخت رو ساخت مرع ۷تومان بود نه ۳۰ تومان.اینم بفهمه
  • مرضی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    کاش نظر قریب به اتفاق مردم را می پرسیدند اتفاقا این سریال تمام حقایق رو بهترین وجه ممکن بیان میکند شما مثل اینکه فیلهای سینمایی و شبکه خانگی نمی ببینید که طرز عجیبی فساد و تجمل گرایی را ترویج میدهند انوقت به یک برنامه که زندگی خود ما رو نشون میده توهین نمیکردید
  • محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    تمام مردم ایران عاشق سریال پایتخت هستن . اقای فهیم کجای دنیای زندگی میکنی
  • حسن IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    لامپ نقی را روشن کردید، تشکر
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    از روزی که این بوزینه و دار دراز وارد این مجموعه کردن دیگه خیلی مزخرف شد این مجموعه
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 1
      آقا سریال رو دوست نداری نداشته باش ولی توهین نکن
  • ساره IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    امیدواریم پایتخت ساخته بشه واقعا زحمت میکشن وسریالون از تمامی این سریالای بدرد نخوربهتره
  • آشنا FI ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    5 0
    من فکر کردم فهیم خواهر نقی این حرفو زده. خخخخخخخ
  • Ahmad IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    همینکه مخاطبین زیادی داره و همه با علاقه به این سریال نگاه میکنن نشان دهنده نمایش فوق العاده و مناسب آن است. با وجود آقای سیروس مقدم و آقای تنابنده قطعا سریال پرمخاطبی خواهد شد
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    یه سریال انتقادی از فرهنگ تظاهر پرور ایران بود طنز که تلخ نباشه طنز نیست
  • سجاد جبله IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    برای چی درست نمی کنید ما فقط یک فیلم نگاه می‌کنیم که اون هم پایتخت هست
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    با سلام.پایتخت به عنوان بهترین و یا یکی از بهترین ها در ذهن هواداران خواهد ماند.چه سری ۷ ساخته شود یا نه.ما همیشه مدیون زحمات عوامل این مجموعه زیبا هستیم و شکستش را نمی پذیریم .پایتخت سر تا پا صفا و خوشی بود و بس.بهترین و خوش ترین لحظاتمون با پایتخت گذشت و لا غیر.به امید دیدار مجدد
  • سکینه عباسقلی زاد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    سلام. اقای منتقد شما از درد مردم با خبر نیستی یا انقدر پولت زیاده که می خواهی پایتخت را تخریب کنی یا اینکه می خواهی با تخریب این فیلم خیلی خوب پایتخت از تنابنده و گروهش باج بگیری از شما اقای تنابنده می خواهیم به این منتقد توجه نکن مردم پایتخت را دوست دارند سریال های جدیدتون از قدیمی ها هم بهتر شده . به اقای منتقد زیاد رو ندهید
  • M. D IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    یک عده بی مزه تو پایتخت دورهم جم شدن
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    واقعا برای آقای تابنده متاسفم همه چیز پول نمیشه کاش شرف و انسانیت سلبریتی های خارج از کشور الگو بکنند با مردم هستند اما هنر مندان خودمان رو هم دیدیم فقط بفکر در امد هستند مردم براشون مهم نیستند زمین تا آسمان فرق دارد
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 2
    به نظرم کسایی که ادعاشون میشه پایتخت بد و کسل کنندس میتونن نگاه نکنن... ولی منتقدین عزیزه پر مدعام میتونن عوض اینکه نونشون و بزنن تو خون مردم و فقط نظر الکی بدن برن یه بودجه ای بزارن وسط که یه سریال خوب ساخته بشه... پایتخت هر چقدم کسل کننده باشه بازم بودنش هر سال یه دلگرمی و شادیه...
  • صادقی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    اقای فهیم حرف مفت میزنی چون موفقیت اقای تنابنده رو نمیتونی ببینی ایسون بازیگر و نویسنده قابلی هستن ما باز هم اگر پایتخت بسازه با سوق حسابی نگاه میکنیم
  • ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    این چیه بابا گندشو در آوردن خجالت نمیکشن به یه مشت لوده بازی میگن فیلم و سریال جمعش کنین این دزدی گرگیتونو من که ازاون تنابنده متنفرم عوضی هرلحظه یه حرفی میزنه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 2
    سلام فیلم پایتخت واقعاعلیه بیست
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    6 0
    بابا بنده خدا راست می گه . ملت هم جوری برای این سریال حلوا حلوا می کنند که انگار چی هست ، اگه فقط دنبال سرگرمی هستین و محتوا براتون مهم نیست برین تکرار این سریال رو نگاه کنید . یااصلا صداوسیما رو نبینید اگه به گفته شما همش درد وغمه . سرگرمی که قحطی نیست . والا تمام حرف هاش درست ومنطقی . این طرفدار های بی منطق پایتختند که احساس می کنند حسادت می کنه منگلا
  • رویا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    لطفا دیگه پایتخت بسه
  • Mehrabi IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    پایتخت باید ساخته بشه هرکی دوست نداره میتونه نبینه
  • A IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    سریال فقط شب های برره و نقطه چین . الکی از خودتون حرف در میارید پایتخت بهترین سریال تاریخ ایرانه
  • سعید IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 1
    لطفا در مورد فیلمی که برای مردمه نظر مردم رو هم بپرسید که صد بار هم تکرار پایتخت پخش شه بازم میبینن و تحلیل آبدوخیاری تحویل ما ندین.اگه تلویزیون یه سریال مردمی داشته باشه اونم پایتخته ک کامل خیابونارو خلوت میکنه.اینو دیگه لطفا ازمون نگیرین.
  • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    یعنی از سریالهای ده هزار قسمتی ماهواره بدتر که اکثرخانواده های ایرانیاروازهم پاشید.پایتخت واقعا عالیه و باید ساخته بشه
  • سمانه IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    به نظ ر من که یک مازندرانی اصیل هستم برنانه پایتخت تنها برنامه ای در تلوزیون بوده که به دله همه مردم ایران نشسته وهر دستمزدی بگیرن نوش جونشون .
  • افسون IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    عالیه فیلمش واقعا اگه صدبارهم پخش بشه بازهم مردم نگاه میکنن چون به مسایل روز خانواده و جامعه میپردازن
  • مبین IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    خیلی خوبه باید پایتخت 7ساخته شود
  • رحمانی IN ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    این نظرات صد درصد غلط ونادرست است حقیقت اینست که تا فصل ششم هرفصل فصل این این سریال از قبلش بهتر ودیدنی تر وجذاب تر بود
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    خیلی عالیییییییییی
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      به نظر من که یه فیلم خیلی عا لییییییی هست ما که خانوادگی این که این سریال رو تماشا میکنیم لذت میبریم
  • رضا IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    بعضی از هموطنان چنان بی حس و بی‌تفاوت شدن که هر جوری پول ملتو چپاول کنن براشون مهم نیست،این پولها از جیب منو شما در می آید در آخر.۳۵میلیارد برا ۱۵قسمت،۵میلیاردبرای طنابنده ،که هیچ ارزشی برا ملت قايل نیست و فقط به فکر پول بیشتره. ،کاش بیدار بشیم و باج به ندیم
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    پایتخت سریال بسیار قشنگی هستش از ۱ تا ۵ اما توی فصل ۶ خیلی به هم توهین میکردن به عنوان خانواده .مثلا ارسطو که هرسال میخواد با نقی در صلح باشه برعکس دعوا میکنه یا اینکه سارا نیکا هرسال با همه با ادب بودن ولی توی فصل ۶به عموشون توی سریال که تقی بود مزاحم میگفتن و با پسرخاله خودشون که بهروز بود همش دعوا میکردن.توی ای فصلِ پایتخت بیشترین بدیش سیاسی بودن اون بود که من از این طور ی بودنش خیلی بدم اومد.خیلی زیاد توی این فصل دعوا میکنن اما من همه ی فصل های پایتخت رو دوست داشتم و فقط فصل ۶ بود که دوست نداشتم.اگر میخواین پایتخت بعدی رو درست کنین یک نویسنده ی لایق مثل مرحوم آقای خشایار الوند بیارید که با افتخار برای این مجموعه ی زیبا کار کنن نه با بی میلی باتشکر
  • امیرعباس IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    خیلی عالی که این سریال پشت سر هم ادامه پیدا کنه
  • محمد ES ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    به نظر منم فصل 6 کلا اشتباه بود چه برسه به ادامش..پایتختی که سری اولش با مسائل خانوادگی و در فضای صمیمی به دور از حاشیه شروع شد ...اخرش رسید به دوست دختر بازی و حرف های زشت و سخیف..همون بهتر که ادامه پیدا نکنه...
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    تکرارش هم کلی خاطر خواه داره
  • امیر IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    نسازن بهتره
  • مرضیه IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    به نظر من ساخت پایتخت 6 اصلا بدرد نمیخورد
  • پارسا FR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    این سریال همه رکوردها رو جابجا کرد...ما که از طرفدارای پروپا قرص این سریالیم
  • عماد IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    بله پایتخت ۷ تحت هر شرایطی باید قشنگ ساخته بشه واصلا هم خسته نشدیم
  • فاطمه IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    اصلا هم اینجوری نیست ما فقط یه فیلم جذاب و هیجانی و خیلی خنده دار داشتیم که اونم از ما میخوان بگیرن این فیلم خیلی خیلی خوب هستش من این فیلم رو با تمام وجود دوست دارم❤ و میخوام این فیلم همچنان ادامه پیدا کند
  • Hil IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    سریال پایتخت تنها سریالی که برای لحظه های آدما غمها از یاد میبرند و با این حرفا ها و کارهای بازیگران میخندند ما نباید این سریالوحذف کنیم چون ما با این سریال بزرگ شدیم این سریال هر چقدر که پستی و بلندی هایی داره خوبیهای خودش رو هم داره هر سریالی پستی بلندی داره اما سریال پایتخت کمتره چون پایتخت یک سریال نیس بلکه یه خوانوادس سالها ما خانواده هارو دور هم جمع کرده و مار و خنداندن و شما حق این رو ندارید که به بازیگران این سریال بد بگید چون اونا مار و خنداندن اونا خندرو به ما هدیه دادن به جای اینکه بهشون بد بگید ازشون حمایت کنید
  • ساره یزدانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    برعکس اونایی که میگن این سریال بده باید بگم خیلی هم خوبه بایدپخش بشه حداقل تواین وضعیت ایران بااین گرونی وحرج ومرج وکرونا لبخند که روی لب میاره خودش دنیایی میارزه ،تشکرازاقای تنابنده بابت ای سریال تامیتونین ادامه بدین
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    3 0
    اقا ماشالله ی خانه به دوش هم اگه تا هفتش ساخته بشه ببینده داره. چرا با بستن راه عطاران و مجید صالحی و...برای نقی معمولی انحصار ایجاد کردید
  • امیر سام منصوری IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    سلام من میگم ما خیلی پایتخت را دوس داریم خواهش مندم که پایتخت را ادامه بدید من و خانواده ام بسیار پایتخت را دوس داریم تشکر از شما
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    خیلییی سریال خوبیه و اینکه متاسفم برای این حرفا نون خ هه به پای پایتخت نمیرسه پایتخت عالیه
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    کاملا درسته کاش فصل ششم راهیچوقت نمی ساختند
  • مم IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    واقعا خیلی بده هم سارا و نیکا حذف شن پایتخت 7 رو درست کنین ولی با بازیگران قبلی
  • . IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 1
    سریال ب این خوبی من واقعا این سریالو دوست دارم باید ساخته بشه
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 1
    پایتخت باید ساخته
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    واقعا درست گفت قسمت پنج و ششم اتصال خوب نبود بنظرم دیگه باید پایتخت ساخته نشه مطمئنا خوب در نمیاد
  • .... PL ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 1
    پایتخت بهترین سریال حتما باید فصل ۷ ساخته بشه
  • طاها عبدالهی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    مزخرفه این پایتخت
  • سعید IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر اسرار به ادامه ساخت این سریال دارند ، گیرم که خوب ، بله ژیان هم یه زمانی خوب بوده ولی الان کسی حاضره سوار ژیان بشه ؟؟!! بعلاوه اگر قرار به ادامه دادن یه سریال باشه که باید تا حالا همون سریال های اوایل انقلاب را ادامه میدادن و اینجوری هم خبری از شبهای برره و .... و پایتخت و خیلی از سریال های دیگه نبود . شش فصل ازش ساختن دیگه بسسشه، یه مجالی به گروه دیگه ای بدهند با یه سریال جدید . ما هم مخالف خندیدن و شاد شدن مردم نیستیم ، ولی این سریال پایتخت هم دیگه لوث شده .
  • علی JP ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    اقا همون بهتر که ساخته نشه با این دستمزدهای میلیاردی حیف بیت المال نیست بره حلقوم اینا عوضش سریالهای دیگه ای با هزینه کمتر بسازن قرار نیست که سریالی موفق شد و بیننده پسند دستمزدهای میلیاردی طلب کنن
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 1
    پایتخت ۷ باید حتما تحت هر شرایطی ساخته بشه من که عاشق این سریال هستم و به نظر غلط دیگران اهمیت نمیدم
  • امیر IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام . حالا از آقای مهران مدیری یا آقای انصاری کمک بگیرین خودتونو نا امید نکنین یا 4 یا 3 بازیگر جدید بیارین حالا درست کنین مثلا 13 قسمت خوبه بعد بسازیم تکلیف بهبود چی میشه یا نقی میفته زندان یا ارسطو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس