کد خبر 1156621
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
قورباغه

نمایش عریان قتل‌های مختلف با وسایل عجیب مانند بیل یا چکش و ارائه تصویری خشن و متوحش که ظاهرا جوانانش برای زندگی بهتر چاره‌ای جز خلاف کردن ندارند از مشکلات اصلی این سریال بوده است.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه ۲۴ آذرماه و همزمان با زمان اعلام شده برای اکران قورباغه، در برخی منابع شایعاتی درباره جزئیات یک سریال شبکه نمایش خانگی با مضمون تبلیغ و ترویج پلیس‌کُشی اشاره شده بود که حالا با توقیف قورباغه مشخص می‌شود که احتمالا منظور، همین سریال بوده است.

در این منابع آمده بود: «سازندگان یک سریال شبکه نمایش خانگی به اصلاحات نهادهای نظارتی تن ندادند، اما مجوز انتشار آن صادر شده است! سازندگان یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی حاضر به انجام اصلاحیه‌های نهادهای نظارتی نیستند. این اثر، یکی از خشن‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که در نخستین قسمت مخاطب خود را به پلیس‌کُشی‌ ترغیب و تشویق می‌کند! نقطه عطف روایت قسمت اول این سریال، کشته شدن مأمور انتظامی ‌است و این ماجرا طوری طراحی شده که مخاطب به این کار تشویق می‌شود! این اتفاق درحالی می‌افتد که مسئولان نیروی انتظامی ‌به‌خصوص ناجی هنر از محتوای ملتهب این سریال مطلع نیستند و سازندگان هم از حذف مفهوم پلیس‌کشی در این سریال امتناع می‌کنند. باید دید مسئولان نیروی انتظامی ‌نسبت به چنین‌ ترویجی واکنش نشان خواهند داد؟»

برای صحت سنجی موضوع اقدام به کسب اطلاعات از منابع مختلف کردیم. در تماس با این منابع مختلف متوجه شدیم که سکانس و فضای پلیس‌کشی در قسمت اول و حتی قسمت‌های بعدی این سریال وجود دارد و با وجود اصرار نهادهای نظارتی، عوامل سریال حاضر به حذف سکانس پلیس‌کشی نمی‌شوند. نمایش عریان قتل‌های مختلف با وسایل عجیب مانند بیل یا چکش و ارائه تصویری خشن و متوحش که ظاهرا جوانانش برای زندگی بهتر چاره‌ای جز خلاف کردن ندارند از مشکلات اصلی این سریال بوده است.

بیشتر بخوانید:

حسن روحانی و عباس صالحی در توقیف قورباغه چه نقشی دارند؟

توصیه به تغییر وضعیت موجود از مسیر آنارشی سخت و حتی ارائه تصویر زننده از دوران دفاع مقدس در فلش‌بک یکی از قسمت‌ها و نمایش صریح و طولانی استعمال موادمخدر و مشروبات الکلی از محتویات دیگر این سریال است که مشخص نیست با ذکر این موارد در فیلمنامه از ارشاد مجوز گرفته است یا خیر؟ هومن سیدی پیش از این و در «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و «اعترافات ذهن خطرناک» نیز نشان داده بود که به هرج و مرج و احقاق حق از طریق ساختن گروه‌های محلی یا خانوادگی علاقه دارد و این بار کاراکترهایی مانند «رامین فرید» با بازی صابر ابر، «نوری» با بازی نوید محمدزاده و «شمس آبادی» با حضور هومن سیدی قرار است همان دنیای مطلوب آقای کارگردان را بازسازی کنند. بارها گفتیم که در وضعیت کرونا و مشکلات اقتصادی، مردم نیاز به تماشای آثار امیدوارکننده یا کمدی دارند نه صحنه‌های قتل‌های فجیع و قطع شدن انگشت و جا زدن یک زن تصادفی به‌عنوان یک جانباز. عجیب اینکه پلتفرم نماوا از یک طرف برای بهتر شدن حال مردم ادعا می‌کند که «همرفیق» را ساخته و از طرف دیگر قورباغه را می‌سازد که در تضاد با هدف اولی است.

در وضعیت فعلی و به جز مسئولان ذی‌ربط کسی نمی‌تواند توصیه یا منع کند از اینکه قورباغه در شبکه نمایش خانگی اکران شود یا خیر اما واقعیت این است که با چنین مشکلاتی مواجهیم. قطعا اگر ارشاد سهم نظارتی خودش را پرداخت می‌کرد و کارگردان و تهیه‌کننده قورباغه هم متوجه بودند که در کجا و چه شرایطی فیلم می‌سازند الان با چنین مشکلاتی مواجه نبودند. عجیب اینکه حیوانات در سینما و تلویزیون ما سرنوشت خاصی داشته‌اند؛ از «مارمولک» و «دندان مار» گرفته تا «کرگدن» و «قورباغه».

****سید مهدی موسوی تبار

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 4
    پول ساخت و عواملش ببینید از کجا میاد شیخ نشینها و سعودیها
  • Kesevali IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 2
    برعکس نظرشمامااین سریال رو دوست داریم وقشنگه.همه فیلماکه نبایدکمدی و عاشقانه باشن.چراجنبه ساختن فیلمای اکشن وخشن رو نداریم ؟تایک کاری ساخته میشه که یکم با چیزای که دوست. دارید متفاوته بهش حمله نکنیدبراشمافیلم فقط فیلمای مهران مدیری خوبه.بنظرم توفیلم قورباغه خیلی چیزانزدیک به واقعیته...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس