به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بهانه روز وحدت حوزه و دانشگاه گزارش ساواک از اعتراض دانشجویان به دستگیری آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۳ را منتشر کرد.

وحدت حوزه و دانشگاه در طول دوران مبارزه با رژیم پهلوی بارها و بارها به منصه ظهور رسید. این اقدامات در تظاهرات‌ها و فعالیت‌های انقلابی نمایان‌تر می‌شد و حمایت متقابل روحانیون و دانشجویان از یکدیگر بستر مناسبی را برای مبارزه فراهم کرده بود.

در همین راستا سندی از گزارشات ساواک مشهد وجود دارد که در آن به اعلامیه اعتراض دانشجویان به دستگیری آیت‌الله خامنه‌ای اشاره می‌کند. در این سند که به تاریخ بهمن ۱۳۵۳ گزارش شده آمده است: « در روز جاری یک برگ اعلامیه استنسیل شده از طرف دانشجویان خراسان تحت عنوان (محضر مبارک آیات و مراجع عظام و دیگر زعمای اسلام) در منزل آیت‌الله‌زاده اردبیلی انداخته شده که در اعلامیه مزبور ضمن توهین به مقدسات ملی و تجلیل از [امام] خمینی و دیگر روحانیون مخالف به دستگیری شیخ[سید] علی خامنه‌ای اعتراض و جهت آزادی نامبرده از علمای شیعه استمداد شده است. اقدامات لازم جهت جلوگیری از توزیع احتمالی اعلامیه مزبور و شناسایی عاملین انجام و نتیجه به عرض خواهد رسید.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ڪیان GB ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    3 7
    جان‌آقا‌سنه‌قوربان‌آقا♥
  • فدایی رهبر IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    4 6
    جانم فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    8 0
    ما را به چوب ورخت شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس