کد خبر 1157545
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
مسکن نمایه

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت مسکن در کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است.

به گزارش مشرق،  پس از تاخیر طولانی مدت و ۵ ماهه وزارت راه و شهرسازی به منظور انتشار آمار و اطلاعات بازار مسکن در تهران، این وزارت‌خانه نسبت به انتشار آمار در قالبی جدید اقدام کرد.

بر اساس جزئیات منشتر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در ۸ ماه سال ۹۹ در پایتخت برابر ۲۱ میلیون و ۸۶۴ هزار تومان برآورد شده است.

این درحالی‌است که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در سال ۱۳۸۹ برابر ۱ میلیون ۵۷۶ هزار تومان بوده است. این یعنی قیمت مسکن تهران در بازه ۱۰ سال با رشد نجومی ۱۳۰۰ درصدی مواجه شده است.

*میانگین قیمت مسکن در کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است

 قالب جدید انتشار آمار مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی به نحوی است که قیمت مسکن در سایر استان‌های کشور نیز از این پس منتشر خواهد شد.

بر این اساس، میانگین قیمت مسکن در کشور برابر ۱۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان برآورد شده است. همچنین میانگین قیمت در ۲۴ استان کشور کمتر از ۱۰ میلیون تومان، ۴ استان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و متوسط قیمت مسکن تنها در ۲ استان بیشتر از ۲۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

*قیمت مسکن در پایتخت ۹ برابر قیمت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

بر مبنای جزئیات ارائه شده استان، تهران، خوزستان و فارس به ترتیب با متوسط قیمت ۲۷.۸ میلیون تومان، ۲۳.۵ میلیون تومان و ۱۲.۴ میلیون تومان در رده اول تا سوم گرانترین استان‌های کشور قرار دارند.

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و چهارمحال و بختیاری به ترتیب با متوسط قیمت ۳.۲ میلیون تومان، ۴ میلیون تومان و ۴.۱ میلیون تومان نیز ۳ استان ارزان قیمت در زمینه بازار مسکن تلقی می‌شوند.

آمار بازار مسکن در استان‌های کشور در حالی منتشر شد که مقایسه نکردن این آمار با اطلاعات ماه‌های قبلی و مشخص نبودن درصد افزایش یا کاهش قیمت مسکن یکی از ایرادات مطرح شده توسط کارشناسان به حساب می‌آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • هبوط آدم NL ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    این خزعبلات چیه بدون محاسبه تیتر می کنید؟ یعنی خونه ای که الان یه میلیارد قیمت داره 10 سال پیش قیمتش 760 هزار تومان بوده؟!!!
  • ناشناس IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    چرا شیپور را از سر گشادش میدمی ؟؟ این گرانی نیست . پول ملی بی ارزش شده . یک بچه دبستانی هم الان میفهمد که چرا پول ملی در این 10 سال بی ارزش شده
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    6 0
    از این ۱۰ سال ۸ سالش که دولت حسن بود و از ۱۳۰۰ دقیقا ۱۲۵۰ برابرش توی این ایام بوده و این افتخاری جهانی برای حسن و عباس اخوندی و..... هست یک مشت کدخدا پرست متوهم و سرشار از نادانی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    در این خبر اشتباهی رخ داده است. بجای افزایش ١٣٠٠ درصدی که می شود ١۴ برابر، نوشته شده ١٣٠٠ برابر. درستش همان ١۴ برابر است.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    فکر کنم این وام بانک مسکن رو یه اصلاحی باید کنن! هرجور فکر میکنم نمیشه، میشه، نمدونم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس