کد خبر 1159294
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
کشف یک میدان گازی بزرگ توسط پترو چاینا

پتروچاینا یک میدان گاز طبیعی با ذخایر بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب را کشف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا گزارش داد که پتروچاینا یک میدان گاز طبیعی با ذخایر بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب را کشف کرده است.

این خبرگزاری به یک مقام شرکت استناد کرد و گفت این میدان گازی می‌تواند روزانه ۶۱۰،۰۰۰ متر مکعب گاز به علاوه ۱۰۶،۳ متر مکعب نفت خام تولید کند.

هو جین، مدیر کل واحد پتروچاینا در شمال غربی استان سین کیانگ، گفت: این کشف یک پیشرفت بزرگ در اکتشاف گاز در حاشیه جنوبی حوضه جنگر است که بیشتر باعث تضمین تأمین گاز شرکت ما می‌شود و به ثبات و ارتقا منطقه کمک می‌کند.

زیرمجموعه‌های پتروچاینا، شرکت‌های گس‌فیلد و سوث‌وست اعلام کردند که از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا آخر سال به ۳۱.۶ میلیارد متر مکعب برسد. این حجم یک ششم از کل گاز طبیعی تولید شده توسط چین را نشان می‌دهد. این شرکت‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۲۵، تولید خود را به ۵۰ میلیارد متر مکعب در سال برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 10
    چین داره ثروت ملی ترکها خودشو غارت میکنه و اونها رو در خفقان نگه داشته
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      3 1
      منظورت مغولهاست!؟ یعنی ترک ها ، مغول هستند!؟ در ضمن همونها هم تفکرات سلفی/تکفیری دارند و جمعیت زیادی از "سَربُرهای داعش" ، چینی هستند.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    بزرگترین و اصلی ترین منابع نفت و گاز دنیا بعد از دو کشور روسیه و ایران ، در دریای چین جنوبی قرار داره.... دریای چین جنوبی دوبرابر دریای مدیترانه (که سرش دعواست) گازطبیعی داره(حدود 5 تریلیون متر مربع). یا در مورد نفت ، حدود 11 میلیارد بشکه نفت در کف دریای چین جنوبی خوابیده در حالی که در کل دریای مدیترانه فقط 1.7 میلیارد بشکه نفت وجود داره. به نظرم در آینده جنگ بزرگی بر سر منابع این دو دریا شکل میگیره و حمام خون براه میوفته...فقط خدا رو شکر میکنم که ایران مثل کشورهای دریای مدیترانه و چین جنوبی نیست که بخاطر منابع نفت و گاز بخواد بجنگنه چراکه اینهمه نعمت خدادی در "خاک ایران" قرار داره. به عنوان مثال 150 میلیارد بشکه نفت فقط به صورت ذخیره شده داریم!!! (نه منابع جدید ، بلکه منابع ذخیره شده ها فقط!)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس