مسلما همه ما در این یکسال گذشته به طور کامل با ویروس خانمان سوز کووید 19 آشنا شدیم. همه روزه نیز از طریق صداوسیما، فضای مجازی، روزنامه و ... میشنویم که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تنها راهکار موثر در جهت کاهش ابتلا به این ویروس است. در این دوران تولید ماسک نیازی است که بیش از پیش اهمیت آن احساس میشود. به همین دلیل ما در خبرگزاری مشرق به نقل از گروه بازرگانی دامون مبنا، لازم دانستیم تا شما را با روش های تولید ماسک و به ویژه دستگاه تولید ماسک که میتوان گفت بهترین روش تولید ماسک پزشکی مورد نیاز جامعه در این دوران است، آشنا نماییم.

انواع ماسک

پیش از اینکه به روش های تولید ماسک بپردازیم، بهتر است شما با برخی از انواع ماسک آشنا شوید تا بدانید کدام یک از این ماسک ها در این دوران بیشتر به کارتان می آید.

ماسک پزشکی

ماسک پزشکی که به ماسک جراحی نیز معروف است، در اصل همان ماسک های 3 لایه ای است که عموم مردم از آن استفاده میکنند. این ماسک ها از 3 لایه پارچه مخصوص تشکیل میشود که میتواند تا حد بسیار زیادی از ورود ذرات معلق و انواع آلودگی ها مانند ویروس کرونا جلوگیری نماید. شرکت دامون مبنا بنا به نیاز جامعه امروزی، اقدام به واردات دستگاه تولید ماسک پزشکی نیز نموده است.

ماسک N95

ماسک N95 که به آن ماسک فیلتردار نیز میگویند، ماسک های مورد استفاده توسط کادر درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی است. این ماسک ها میتوانند تا 95 درصد از ورود انواع ویروس جلوگیری نماید. البته ماسک های N95 برای افرادی که از مشکلات تنفسی رنج میبرند، اصلا توصیه نمیشود.

ماسک پارچه ای

گونه ای دیگر از ماسک ها موجود هستند که معمولا به روش های سنتی و با پارچه های ساده تولید میشوند. بسیاری از افراد برای طرح های مختلفی که بر روی آنها موجود است، اقدام به خرید این نوع ماسک ها میکنند. این ماسک ها به هیچ وجه عملکرد مناسبی در برابر ویروس کرونا ندارند و مورد تایید سازمان های مرتبط نیستند.

اهمیت استفاده از ماسک

همانگونه که مستحضر هستید، در حال حاضر که ویروس کرونا نه داروی خاصی دارد و نه هنوز واکسن آن توزیع شده است، تنها راه مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک است. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، استفاده از ماسک و عدم حضور در مکان های پرتردد، میتواند ابتلا به ویروس کووید 19 را به شدت کاهش دهد. همچنین استفاده از ماسک علاوه بر حفظ سلامت خود، میتواند سلامت خانواده هایمان را نیز در پی داشته باشد.

دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک، وسیله ای الکترومکانیکی است که دارای توانایی تولید تعداد زیادی ماسک به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست میباشد. این دستگاه ها به دلیل فناوری های به روز و مدرنی که در ساخت آن به کار رفته است، میتواند ماسک های پزشکی با کیفیت بالا را تولید کند و در اختیار عموم مردم قرار دهد. اکثریت به اتفاق این دستگاه ها از فناوری آلتراسونیک برای قسمت دوخت استفاده میکنند که بهترین فناوری موجود در این زمینه به شمار میرود. همچنین به دلیل اینکه تمام فعالیت تولید و بسته بندی به صورت خودکار و توسط خود دستگاه صورت میگیرد، هم سرعت کار بسیار بالاتر میرود و هم محصول به صورت کاملا بهداشتی تولید میشود.

چرا دستگاه تولید ماسک، بهترین روش برای تولید ماسک پزشکی است؟

نکته مهم در مورد این پرسش به فرآیند تولید ماسک بازمیگردد. همانطور که گفته شد، ماسک تولیدی با استفاده از دستگاه تولید ماسک، از فناوری آلتراسونیک برای دوخت و اتصال استفاده میکند که بهترین نوع اتصال به حساب می آید. در روش های سنتی که دوخت توسط سوزن صورت میگیرد، به دلیل عبور سوزن از سطح ماسک، سوراخ های ریزی به وجود می آید که میتواند سبب عبور آلودگی ها شود. همچنین به دلیل آنکه فرآیند تولید در دستگاه تولید ماسک به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست صورت میگیرد، محصول تولیدی از لحاظ بهداشتی نیز بسیار بهتر از ماسک تولیدی به روش سنتی است.

نکاتی مهم در مورد ماسک استاندارد

ماسک های تولیدی استاندارد، از خصوصیات و ویژگی های خاصی برخوردار هستند. ماسکی استاندارد است که در تولید آن از پارچه های مخصوصی همچون اسپان باند و ملت بلون استفاده شده باشد و مانع از تعرق در قسمت زیر ماسک شوند. ماسک استاندارد حتما باید دارای گیره بینی باشد؛ زیرا این گیره ها به بهتر قرارگیری ماسک بر روی صورت کمک میکنند و میتوانند سبب پوشش کامل دهان و بینی گردند. کاری که خود شما میتوانید به راحتی آن را انجام دهید این است که یک کبریت را روشن نمایید و از پشت ماسک فوت کنید. اگر شعله کبریت خاموش شد، این ماسک از کیفیت بالایی برخوردار نیست و اگر خاموش نشد، میتوان گفت که ماسک شما استاندارد است.

بهترین دستگاه های تولید ماسک

در حال حاضر و به دلیل وجود بازار پررونق خرید و فروش ماسک، برخی از افراد علاقه مند هستند که در این زمینه سرمایه گذاری نمایند. در این زمینه بسیاری از شرکت های داخلی اقدام به تولید این دستگاه ها نمودند ولی از لحاظ کیفیت هنوز در سطح بالایی قرار ندارند. بهترین دستگاه های تولید ماسک موجود در بازار های جهانی متعلق به کشور چین است و برندهای بسیار معتبری دارد. گروه بازرگانی دامون مبنا به دلیل سالها تجربه در زمینه واردات ماشین آلات بسیاری از صنایع همچون صنایع پزشکی، بهداشتی، غذایی و ... توانسته است از این برندهای نام آشنا بهترین انواع دستگاه تولید ماسک را خریداری کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس