کد خبر 1163828
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

سینک ظرفشویی یکی از قسمت های آشپزخانه است که حسابی خانم ها را کلافه می کند! چون همیشه پر از انواع لکه ها خصوصا لکه آب است. آب لوله کشی شهری معمولا پر از املاح مختلف و گچ است و برای همین لکه باقیمانده از آن روی سینک ظرفشویی بسیار ناخوشایند جلوه می کند. رایج ترین سینک ظرفشویی در ایران سینک از جنس استیل است. در این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی استیل را به صورت گام به گام شرح دهیم. مراحل این آموزش زمان زیادی از شما نمی گیرد و نیاز به مواد اسیدی و شیمیایی عجیب و غریب ندارد. ابزار و مواد مورد نیاز برای این کار به احتمال زیاد در خانه همه هست.

1-سینک را با آب گرم بشویید

قبل از هر کاری سینک را کاملا خالی کنید و با آب گرم بشویید. اگر سطح سینک تا حدی تمیز باشد فرآیند شستشو و برق انداختن آن بسیار راحت تر خواهد بود. بگذارید آب داغ در لکه های چربی و غذا نفوذ کند و تا آنجا که می شود آنها را از بین ببرد.

2-سطح سینک را با جوش شیرین بپوشانید

جوش شیرین یکی از مواد جادویی برای پاک کردن سینک ظرفشویی است! سطح سینک ظرفشویی را با لایه نازکی از جوش شیرین بپوشانید. برای این کار می توانید جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کرده و با یک اسفنج نرم به تمام قسمت های سینک از دیواره ها گرفته تا لبه ها بمالید. نکاتی که لازم است در این مراحله بدانید:

- از سیم یا اسکاچ های زبر و خشن برای این کار استفاده نکنید. استفاده از یک پد اسفنجی یا یک پارچه ساده هم کافی است.

- از یک مسواک استفاده شده برای گوشه های سینک و اطراف شیر آب استفاده کنید

- حتما از دستکش استفاده کنید. چون جوش شیرین باعث حساسیت و خشکی پوست دست می شود

3-سرکه سفید را اسپری کنید

ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید برای تمیز کردن لکه های سرسخت و حتی باز کردن چاه فاضلاب معجزه می کند. پس از اینکه سینک را کاملا با جوش شیرین پوشاندید سرکه سفید را به کل قسمت های سطح سینک اسپری کنید. اگر بطری اسپری ندارید سعی کنید سرکه را با دقت به طور مساوی روی کل سطح سینک پراکنده کنید. وقتی سرکه و جوش شیرین واکنش نشان دادند و سطح آنها شروع به حباب زدن کرد بگذارید پنج دقیقه بماند.

4-سینک را بشویید و خشک کنید

پس از گذشت پنج دقیقه می توانید سینک را کاملا با آب خالی بشویید. آب را به همه قسمت های سینک برسانید. چون اگر جوش شیرین و سرکه طولانی مدت بمانند خود باعث لکه یا زنگ زدگی می شوند. سپس با یک دستمال یا حوله تمیز آن را کاملا خشک کنید. اگر هنوز در سطح سینک لکه می بینید مراحل دو تا چهار را تکرار کنید.

5-سینک را با روغن زیتون برق بیندازید!

مرحله آخر برق انداختن سینک ظرفشویی با روغن زیتون است. چند قطره روغن زیتون را روی یک دستمال تمیز ریخته و به سطح سینک بمالید. توجه کنید فقط چند قطره کافی است و اگر بیشتر باشد سینک شما به جای برق افتادن چرب می شود. یک مزیت دیگر روغن زیتون این است که خود به عنوان یک لایه محافظ برای سینک عمل کرده و باعث می شود از این پس سینک ظرفشویی مدت طولانی تری تمیز بماند!

با همین پنج مرحله ساده سینک ظرفشویی استیل شما تمیز و براق مثل روز اول می شود. البته در دهه اخیر انواع سینک ظرفشویی با متریال های جدید وارد بازار شده اند که کاملا ضد آب و ضد باکتری و قارچ هستند. استفاده و نگه داری از این نوع سینک ها بسیار راحت تر از سینک استیل است. چون نیازی نیست مدام آنها را تمیز و لکه گیری کرد. برای همین خیلی زود در میان مردم طرفدار پیدا کرده اند.

از محبوب ترین این متریال ها می توان به انواع سنگ های مصنوعی مثل کورین و کوارتز اشاره کرد. سینک کورین یا کوارتز می تواند با صفحه کابینت کاملا یکپارچه باشد. این یکپارچگی و بدون درز بودن تاثیر بسیار زیادی در بهداشت محیط دارد. چون معمولا درزها محل تجمل آلودگی ها و میکروب ها می شوند. شرکت های زیادی وجود دارند که از فروش سنگ کورین تا برش و نصب آن را انجام می دهند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس