کاروان عزاداری «محبوبه خدا» در تهران حرکت می‌کند

کاروان عزاداری «محبوبه خدا» به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در مناطق ۲۲گانه پایتخت حرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، از فرهنگسرای اندیشه، همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت جانسوز بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س)، کاروان عزاداری «محبوبه خدا» به همت این فرهنگسرا با همکاری بسیج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سطح شهر تهران راه می‌افتد.

این ویژه برنامه که با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان دانش‌آموزی در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌شود، عرض ارادتی به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) است.

کاروان عزاداری «محبوبه خدا» شامل اجرای گروه سرود دانش‌آموزی(فاطمی)، گروه تواشیح زنده خوانان والعصر، مرثیه‌سرایی، نوحه‌خوانی و ... است که از روز پنجشنبه تا یکشنبه(۲۵ تا ۲۸ دی) از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران راه افتاده و هر روز چهار اجرا خواهد داشت.

برگزاری ویژه‌برنامه «بهشت بی‌نشان» در فرهنگسرای خاوران

ویژه‌ برنامه‌ «بهشت بی‌نشان» روز شنبه( ۲۷دی) بعد از نماز ظهر و عصر در آستانه فرارسیدن شهادت حضرت زهرا(س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

در این برنامه حجت الاسلام صنیعی سخنرانی و هادی شالباف در سوگ آن حضرت مدیحه‌سرایی می‌کند.

فرهنگسرای خاوران در خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد واقع شده است.

مسابقه احادیث «اشکنامه» در منطقه ۱۵

کتابخانه فرهنگسرای خاوران همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) مسابقه «اشکنامه» را با محوریت سبک و سیره‌ زندگانی حضرت زهرا(س) برگزار می‌کند.

در این مسابقه مخاطبان می‌توانند احادیثی با محوریت سبک و سیره زندگی این بانوی بزرگوار، احترام به والدین از دیدگاه حضرت زهرا(س) و چگونگی رفتار با همسر را همراه با توضیحی اجمالی در خصوص این احادیث به صفحه مجازی فرهنگسرای خاوران به نشانی farhangsara.khavaran ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

احیای مجدد «روضه‌های خانگی» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳، با توجه به استقبال شهروندان از طرح روضه‌های خانگی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و تمایل علاقه‌مندان به متبرک کردن خانه‌هایشان با ذکر اهل بیت و حضرت زهرا(س)، در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) این طرح را ادامه می‌دهد.

رئیس فرهنگسرای امید در این باره گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و لزوم رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا، در ایام فاطمیه نیز عزاداری طبق روال ایام محرم و صفر به نوع دیگر برگزار خواهد شد.

پروانه دوستی افزود: از دیرباز تاکنون سنت حسنه روضه‌های خانگی در بسیاری از محلات شهر به ویژه محلات قدیمی برگزار می‌شود، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ امسال در ایام ماه محرم و اکنون در ایام فاطمیه برای تقویت این سنت نیک بزرگان با همراهی جامعه بسیج مداحان و گروه‌های جهادی به شهروندان تهران خدمات ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: در این برنامه خانواده‌هایی که امکان حضور در مراسم و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط شیوع کرونا ندارند اما مایل به برپایی سوگواری ریحانه النبی (س) در منازل خود هستند با هماهنگی با ستاد منطقه ۱۳ می‌توانند از خدمات رایگان اعزام سخنران و مداح بهره‌مند شوند.

دوستی از علاقه‌مندان به برگزاری «روضه‌های خانگی» دعوت کرد تا با شماره تلفن‌های ۷۷۴۰۰۹۳۰-۷۷۴۰۲۸۲۷ و ۰۹۱۲۶۵۴۹۹۷۴ تماس گرفته و به صورت صلواتی و به نیت شادی ارواح طیبه شهدای اسلام از خدمات معنوی سخنرانان و مداحان بهره‌مند شوند.

این برنامه با مشارکت گروه جهادی رحیل عشق در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از ۲۳ دی آغاز شده و تا هشتم بهمن مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) ادامه خواهد داشت.

برگزاری ویژه‌برنامه «جان نبی» در فرهنگسرای اشراق

ویژه‌برنامه «جان نبی» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی تا ۲۸ دی برگزار می‌شود.

نمایش «روزی تلخ‌تر از عاشورا» با مشارکت کانون مبلغین فاطمی(س) فرهنگسرای اشراق ویژه بانوان هر روز به جز جمعه ساعت ۱۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود برگزار می‌شود، عوامل این نمایش متشکل از ۲۶ نفر از بانوانی است که در این کانون عضو هستند.

موکب «حسن جان» در قالب ایستگاه صلواتی، ماشین‌نویسی و... و. از ۲۵ تا ۲۸ دی در درب جنوبی فرهنگسرا، روبه روی مترو برگزار می‌شود.

برنامه سمنوپزون و دسته ‌عزاداری در روز شهادت خانم فاطمه زهرا(س) از مسجد سیدالشهدا تا فرهنگسرای اشراق با حضور بانوان بسیجی برگزار می‌شود. یکهزار و ۲۰۰ پرس غذا در پویش مردمی همسایه در این ایام پخت و در بین نیازمندان اطراف تهران پخش می‌شود.

کلیپ‌هایی همچون ریحانه‌النبی، مرثیه‌ای بر گل یاس، الگوی فاطمی، ام‌الفضایل با هدف آشنایی جوانان با شخصیت حضرت زهرا(س) در صفحه مجازی بارگذاری می‌شود.

فرهنگسرای ‌اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره واقع شده، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های این فرهنگسرا می‌توانند به نشانی eshragh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

برگزاری آیین یادبود شهید سردار قاسم سلیمانی در کانون ناشنوایان ایران

آیین یادبود شهید سردار قاسم سلیمانی با حضور سرهنگ پاسدار حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزراتخانه‌ها و ادارات، حجت‌الاسلام عربیان نماینده رهبری، سرهنگ مهدی کاظمی فرمانده یگان خمینی و حجت‌الاسلام یحیی صالح‌نیا امام جمعه بخش کن تهران و گروه جهادی چشمه کوثر در کانون ناشنوایان ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده‌های شهدای ناشنوا و جمعی از ناشنوایان به همت سازمان بسیج و ستاد نماز جمعه و بسیج کانون ناشنوایان ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان گرانقدر اسلام، از شهید عبدالمطلب اکبری نخستین شهید ناشنوا ‌تجلیل شد.

اجرا و هم‌نوایی سرود ملی ایران با زبان اشاره، پخش کلیپی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز گرامیداشت سردار قاسم سلیمانی، اجرای قطعه‌ای از سرود به نام مناجات ناشنوایان، نماهنگ ناشنوایان با شعری از رهبر معظم انقلاب و بازید میهمانان از آثار هنری ناشنوایان بخش‌هایی از این آیین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس