به گزارش مشرق به نقل از مهر ، عطاالله صدر امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر جعلی بودن شرکتی که برنده مزاینده انبار غلات در بندر امام خمینی (ره) شده بود، گفت: اگر ثبت شرکتها به ما اعلام کند که چنین شرکتی ثبت شده، از نظر ما قانونی است و بنده اطلاعی از غیر قانونی بودن این شرکت ندارم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسناد مربوط به این شرکت در حال بررسی است، گفت: این شرکت در مزایده به صورت ترک تشریفات و در زمان وزیر وقت برنده اعلام شده، ضمن آنکه تشخیص چگونگی برگزاری مزایده با شواری عالی بنادر و دریانوردی است.
وی افزود: در زمان بررسی این شرکت، مدارکی که جعلی بودن شرکت را اثبات کند ، وجود نداشت اما در حال حاضر مشغول بررسی مجدد این مدارک هستیم تا نتیجه رسمی به ما اعلام شود.
صدر تصریح کرد: در صورتی که تخلف شرکت اثبات شود، فرد خاطی بازداشت شده و از مراجع قانونی به آن رسیدگی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت واحد حقوقی و مالی دارد و درستی ثبت شرکت را بررسی می کند، گفت: این شرکت در جریان ثبت به نام شرکت غیرتجاری ثبت شده بود که پس از آن دوباره به تجاری تغییر داد که موضوع مهمی نیست.
ماجرای مزایده جنجالی بندر شهید رجایی
وی در خصوص مزایده انتخاب اپراتور دوم در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: انتخاب اپراتور دوم به منظور رفع انحصار از ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی انجام شد و مصوبه هیئت دولت است، زیرا 90 درصد کانتینر کشور از این بندر انجام می گیرد.
صدر با بیان ایکه دولت برای توسعه رقابل و رفع انحصار و کاهش قیمت تمام شده خدمات این تصمیم را گرفته است، گفت: طبیعی است که وقتی این حجم از کار از اپراتور اول گرفته می شود، به تکاپو می افتد تا از این اقدام جلوگیری کند.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اینکه اپراتور دوم بندر شهید رجایی همان شرکتی است که در بندر امام تخلف کرده است، گفت: مزایده انتخاب اپراتور دوم در استان هرمزگان و از میان 6 شرکت انتخاب شد و برای اینکه تخلفی صورت نگیرد نمایندگانی از سازمان بازرسی و امنیتی کشور در کمیسیون مزایده حضور داشتند.
وی افزود: 6 شرکت مشخصات خود را به مزایده فرستادند و ما هم اعلام کردیم که باید شرکتها بدهی های خود را به سازمان بپردازند تا اجازه حضور در مزایده به آنها داده شود.
صدر بابیان اینکه برخی از شرکتها گفتند که بدهی نداریم که پرداخت کنیم، گفت: براساس ضوابط 4 شرکت که بدهی کلانی به سازمان داشتند، از مزایده حذف شدند و دو شرکت بنیاد بارانداز و شرکت کاوه باقی ماندند که دوباره برای اعتراض دیگر شرکتها مهلت داده شد.
وی با اشاره به اینکه صبح روز مزایده که قرار بود پاکت دو شرکت باز شود، بنیاد بار انداز انصراف داد، افزود: کمیسیون مزایده از ناظران کسب تکلیف کرد و آنها هم اجازه دادند که پاکت یک شرکت باز شود؛ بنابراین شرکت کاوه تنها برنده مزایده بود، ضمن آنکه تمام فرآیند قانونی و با حضور دستگاه های ناظر انجام گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما اینکه شما دستگاه نظارتی را قبول نداشته باشید، موضوع دیگری است، ضمن آنکه اگر دستگاه نظارتی به ما اعلام کند که مزایده باطل است، ما اصراری نداریم و آن را باطل اعلام می کنیم اما واقعیت این است که هر شرکتی که برنده نشده باشد، معترض است و نمی توان اعتراض آنها را قبول داشت.
صدر در خصوص اینکه مدیرکل بنادر استان هرمزگان اعلام کرده که ما دخالتی در انجام مزایده نداشتیم و همه کارها در تهران انجام شده است، بیان کرد: وی رئیس کمیسیون مزایده است و گزارشات از طرف وی به تهران ارسال می شد.
وی درباره شرکت کاوه و سابقه این شرکت در اپراتوری بندر شهید رجایی، بیان کرد: شرکت کاوه اقدامات تخلیه و بارگیری از کشتی ها را انجام می دهد ، از گذشته هم در این خصوص فعالیت داشته است.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تایدواتر اپراتور اول بندر شهید رجایی 40 میلیارد تومان بدهی به سازمان دارد، گفت: این شرکت تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده است؛ بنابراین اجازه حضور در مزایده را نداشت.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسناد مربوط به این شرکت در حال بررسی است، گفت: این شرکت در مزایده به صورت ترک تشریفات و در زمان وزیر وقت برنده اعلام شده، ضمن آنکه تشخیص چگونگی برگزاری مزایده با شواری عالی بنادر و دریانوردی است.
وی افزود: در زمان بررسی این شرکت، مدارکی که جعلی بودن شرکت را اثبات کند ، وجود نداشت اما در حال حاضر مشغول بررسی مجدد این مدارک هستیم تا نتیجه رسمی به ما اعلام شود.
صدر تصریح کرد: در صورتی که تخلف شرکت اثبات شود، فرد خاطی بازداشت شده و از مراجع قانونی به آن رسیدگی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت واحد حقوقی و مالی دارد و درستی ثبت شرکت را بررسی می کند، گفت: این شرکت در جریان ثبت به نام شرکت غیرتجاری ثبت شده بود که پس از آن دوباره به تجاری تغییر داد که موضوع مهمی نیست.
ماجرای مزایده جنجالی بندر شهید رجایی
وی در خصوص مزایده انتخاب اپراتور دوم در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: انتخاب اپراتور دوم به منظور رفع انحصار از ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی انجام شد و مصوبه هیئت دولت است، زیرا 90 درصد کانتینر کشور از این بندر انجام می گیرد.
صدر با بیان ایکه دولت برای توسعه رقابل و رفع انحصار و کاهش قیمت تمام شده خدمات این تصمیم را گرفته است، گفت: طبیعی است که وقتی این حجم از کار از اپراتور اول گرفته می شود، به تکاپو می افتد تا از این اقدام جلوگیری کند.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اینکه اپراتور دوم بندر شهید رجایی همان شرکتی است که در بندر امام تخلف کرده است، گفت: مزایده انتخاب اپراتور دوم در استان هرمزگان و از میان 6 شرکت انتخاب شد و برای اینکه تخلفی صورت نگیرد نمایندگانی از سازمان بازرسی و امنیتی کشور در کمیسیون مزایده حضور داشتند.
وی افزود: 6 شرکت مشخصات خود را به مزایده فرستادند و ما هم اعلام کردیم که باید شرکتها بدهی های خود را به سازمان بپردازند تا اجازه حضور در مزایده به آنها داده شود.
صدر بابیان اینکه برخی از شرکتها گفتند که بدهی نداریم که پرداخت کنیم، گفت: براساس ضوابط 4 شرکت که بدهی کلانی به سازمان داشتند، از مزایده حذف شدند و دو شرکت بنیاد بارانداز و شرکت کاوه باقی ماندند که دوباره برای اعتراض دیگر شرکتها مهلت داده شد.
وی با اشاره به اینکه صبح روز مزایده که قرار بود پاکت دو شرکت باز شود، بنیاد بار انداز انصراف داد، افزود: کمیسیون مزایده از ناظران کسب تکلیف کرد و آنها هم اجازه دادند که پاکت یک شرکت باز شود؛ بنابراین شرکت کاوه تنها برنده مزایده بود، ضمن آنکه تمام فرآیند قانونی و با حضور دستگاه های ناظر انجام گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما اینکه شما دستگاه نظارتی را قبول نداشته باشید، موضوع دیگری است، ضمن آنکه اگر دستگاه نظارتی به ما اعلام کند که مزایده باطل است، ما اصراری نداریم و آن را باطل اعلام می کنیم اما واقعیت این است که هر شرکتی که برنده نشده باشد، معترض است و نمی توان اعتراض آنها را قبول داشت.
صدر در خصوص اینکه مدیرکل بنادر استان هرمزگان اعلام کرده که ما دخالتی در انجام مزایده نداشتیم و همه کارها در تهران انجام شده است، بیان کرد: وی رئیس کمیسیون مزایده است و گزارشات از طرف وی به تهران ارسال می شد.
وی درباره شرکت کاوه و سابقه این شرکت در اپراتوری بندر شهید رجایی، بیان کرد: شرکت کاوه اقدامات تخلیه و بارگیری از کشتی ها را انجام می دهد ، از گذشته هم در این خصوص فعالیت داشته است.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تایدواتر اپراتور اول بندر شهید رجایی 40 میلیارد تومان بدهی به سازمان دارد، گفت: این شرکت تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده است؛ بنابراین اجازه حضور در مزایده را نداشت.