عراق.jpg

عملیات در محور شمال شرق استان الانبار در حالی ادامه دارد که آمریکایی ها از نزدیک شدن نیروهای عراقی به محل استقرار ۷ هزار تروریست داعشی و افسران اطلاعات رژیم صهیونیستی و سعودی جلوگیری می‌کنند.

به گزارش مشرق، عملیات گسترده و همه جانبه نیروهای عراقی در محور شمال شرق استان الانبار که از چند روز قبل برای پاکسازی مناطق آلوده و شناسایی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته، رزمندگان تیپ ۲۷ بسیج مردمی و گروهی از نیروهای ارتش عراق در این محور حضور دارند و در جریان این عملیات موفق شدند شماری از عناصر مخفی داعش را در جزیره الکرمه در شمال شرق شهر فلوجه شناسایی کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای عراقی با تروریست ها در منطقه مقالع (بین زید) درگیر شدند و دو تن از عناصر سرشناس داعش به نام های «مهند احمد حبیب» و «عمر عبد کسار» را در این محور به هلاکت رساندند.

این منبع میدانی با بیان این که «مهند احمد حبیب» سرکرده و فرمانده میدانی گروه تروریستی داعش در شمال استان بغداد و منطقه الکرمه بود، گفت: نیروهای عراقی در جریان این عملیات دو مقر تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کردند.
 

آخرین خبرها از نبرد در مهم‌ترین پایگاه گروهک تروریستی داعش/ چرا نیروهای عراقی نمی‌توانند به منطقه مرموز «حوران» نزدیک شوند؟ + نقشه میدانی و عکس

وی افزود: عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان بسیج مردمی در حالی در محور شمال شرق جریان دارد که منطقه بسیار مهم و مرموز «الحوران» در غرب استان الانبار همچنان یکی از پایگاه های اصلی تروریست های داعش محسوب می شود.

این منبع میدانی که تحولات را در غرب عراق از نزدیک دنبال می کند، تصریح کرد: منطقه حوران به حدی اهمیت دارد که شماری از افسران اطلاعات رژیم صهیونیستی، سعودی و ارتش تروریستی آمریکا از چند سال قبل در این منطقه حضور دارند.
به گفته این منبع میدانی، حوران بزرگترین دره عراق به شمار می آید که حدود ۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و این منطقه شامل دهها بلندی و غارهای مختلفی است و تا نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان سعودی امتداد دارد.

آخرین خبرها از نبرد در مهم‌ترین پایگاه گروهک تروریستی داعش/ چرا نیروهای عراقی نمی‌توانند به منطقه مرموز «حوران» نزدیک شوند؟ + نقشه میدانی و عکس

حوران که از ابتدای اشغال عراق یکی از مناطق اصلی آمریکایی ها برای حمایت از گروه های تروریستی بوده دارای ۱۸ روستا است؛ در هر یک از این روستاها ۳۰۰ الی ۴۰۰ خانواده زندکی می کنند که اغلب خانواده های تروریست های داعش هستند.

خانواده های گروهک تروریستی داعش در جریان عملیات های سال های اخیر نیروهای مسلح عراق و پاکسازی مناطق اشغالی از استان های مختلف از جمله «نینوا» متواری شدند و در منطقه «حوران» ساکن شدند.

زمانی که نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت مناطق اشغالی را در جنوب و شرق این کشور پاکسازی و آزاد کردند، شماری دیگر از خانواده های داعش از استان های دیرالزور و حمص متواری و در منطقه حوران مستقر شدند.
 

آخرین خبرها از نبرد در مهم‌ترین پایگاه گروهک تروریستی داعش/ چرا نیروهای عراقی نمی‌توانند به منطقه مرموز «حوران» نزدیک شوند؟ + نقشه میدانی و عکس

حدود ۷ هزار تن از عناصر داعش در منطقه «حوران» در غرب استان الانبار عراق حضور دارند و آمریکایی ها از تروریست ها در این محور حمایت ویژه می کنند؛ یکی از نکات قابل توجه فشار حداکثری آمریکا برای محدود کردن عملیات نیروهای عراقی در این محور است.

به گفته منابع میدانی، در سال های گذشته آمریکایی ها چندین مرتبه تلاش ها برای انجام عملیات در منطقه «حوران» را ناکام گذاشته اند و همچنین از نزدیک شدن جنگنده ها و بالگردهای عراقی به این منطقه حوران جلوگیری کرده اند.

به گزارش مشرق، سرتیپ «محمد الکروی» فرمانده گروه هفتم ارتش عراق در یک بازه زمانی عملیاتی را برای پاکسازی و تامین امنیت منطقه «حوران» آغاز کرد اما مدتی بعد به صورت مشکوک به شهادت رسید و این یکی از واضح ترین موارد دخالت آمریکایی ها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    18 4
    صدام منطقه وادی حوران را برای استقرار تشکیلات اصلی و مخفی نظامی اش انتخاب کرد چون از مرز ما دور بود و نمی خواست چنین ساختارهایی در مناطق شیعه نشین و کردی هم باشد پایگاه های الولید که به نام های اچ 1 تا اچ 3 که محل آماد و استقرار ناوگان هوایی عراق طی دوره صدام بود هم در همین منطقس که البته طی یکی از بهترین حملات هوایی نظامی تاریخ جنگ های جهان ما زدیمش فیلم حمله به اچ 3 را نگاه کنید . این منطقه مجموعه ایی از مقرهای بزرگ زیرزمینی و تونل های طویله که ما ازش بی خبریم ولی مشخصه هست اما آمریکایی ها دقیق می دونن و مطمئن باشید آن منطقه محل استقرار 5 تا 10 هزار نفر داعشیه که از همین محل و از طریق تنف به داخل سوریه می رن و یا به منطقه الجزیره می آن و می آن به سمت شرقاط ، بیجی ، تکریت ، کرکوک ، ثرثار ، سامرا ، حمرین و ... تا مرزهای ما و یا هلی برن می شن و تا آمریکا در عراق هست نمی شود وارد این منطقه شد .
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      3 3
      بقیه مناطق رو ول کنید فقط حمله به حوران
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    9 3
    چند راه برای جلوگیری از حمایت آمریکا وجود دارد شاید بهترین راه حل برچیدن پایگاه تنف می باشد ولی بهترین راه حل عوض کردن شیوه مبارزه است استفاده از حیوانات بویژه سگ می باشد حمله تعداد زیادی از سگ های و آموزش دیده می تواند آنچنان ترس و وحشتی ایجاد کند که نپرس
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    11 0
    مشخصه چرا عراق از شر داعش خلاص نمیشه . این غذه سرطانی داخل خاک عراق است
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 3
    چند پهباد و 20 موشک نقطه زن کافیست
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    7 3
    تنها راه ، کشتن آمریکایی ها و تصرف سفارتخانه مرموزشان در بغداد است، معطل کنید ضرر خواهید کرد. به حول الهی حد فاصل پایگاههایی که دارند مقاومت عراق باید پایگاه احداث کند، ارتباط را قطع کنید.
  • شیرازm IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 3
    تومرز عربستان وهابی توقع داریدتروریست لانه نکنه لعنت به غرب وحشی و وهابیون ک این جنایتکارهای تروریست رابجان ملتهامیندازن. بایدعربستان ادب بشه. چندتاموشک نازشلیک بشه کاخ های ریاض اینقدرداعش نفرسته عراق 70درصدش عربستانیه این اواخرداعشی ها.. امریکابیرون بره وهابیون جرات نمیکنندبهیچ ملتی تعرض کنن
  • پیمان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    6 3
    حضور تروریستهای منحوس امریکایی در عراق و در کل منطقه بسیار بدتر و کثیف تر از وجود هسته های مخفی داعشه و باید با تروریستهای امریکایی بدترو خشن تراز تروریستهای داعش برخورد کرد و بعد از لگد مال کردن صورت نحسشان زیر پوتین های سنگین از عراق و منطقه اخراجشان کرد
  • سیدحبیب IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    2 3
    با پهپاد برید کاملا شناسایی کنیدشون و بعد هم چندتا موشک ناز خالی کنید روی سرشون
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 4
    منتظر آخرالزمان سازی آمریکا و اسرائیل در منطقه باشیم و البته ....
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 3
    موشك بارانهاي دوره اي بكنند به درك زن و بچه داعشي ها آنجا هستند
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 3
    البته تروریستهای پ ک ک و پژاک هم در داخل خاک عراق جولان می دهند و ارتش عراق به خاطر آمریکا نه تنها با آنها مقابله نمی کند بلکه گاها در مقابل ترکیه از آن تروریستها حمایت هم می کند
  • .. IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 3
    سلام.اگر خانواده هاشون دست از تفکرات بر نمیدارن،بهتره به سمت عربستان فرستاده بشه تا اونجا زندگی کنند.
  • مهدی کیانی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    منطقه حوران یا کویر بی آب و علف مرز بین سوریه و اردن که غرب استانالانبار عراق هم هست احتمالا محل اتفاقات آخرالزمانی و خروج فردی از خاندان ابوسفیان که یک نظامی هست و دورگه عرب و غرب که اتفاقا جزو منطقه شام هم هست، خروج خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس