نقشه میدانی سوریه

با حمایت آمریکایی ها در منطقه اشغالی التنف، عناصر مخفی داعش، حملات مرگباری را در بادیه دیرالزور انجام دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها غیرنظامی شد. 

سرویس جهان مشرق - عصر روز چهارشنبه، شانزدهم اسفند عناصر مخفی گروهگ تروریستی داعش، عملیاتی را در استان دیرالزور و محدوده مرکزی جاده کباجب علیه گروهی از غیرنظامیان سوری انجام دادند و در نتیجه این حملات، دهها تن شهید و زخمی شدند.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب شرق سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات حملات تروریست ها در این محور اشاره کرد و گفت: عناصر داعش سرویس های انتقال کارگران مزارع پرورش قارچ ترافل را در محدوده مرکزی جاده کباجب هدف قرار دادند.

این منبع میدانی از شهادت ۴۷ تن از کارگران و ساکنان و انهدام ۱۳ خودرو در این محور خبر داد و گفت: در حمله مرگبار تروریست های داعش در منطقه راهبردی کباجب ( نقطه اتصال شهر تدمر به دیرالزور) حدود ۴۰ تن دیگر زخمی و ده نفر دیگر هم مفقود شدند.

تحرکات عناصر مخفی داعش در شرق سوریه با حمایت مستقیم آمریکا / جزئیات عملیات بزرگ برای پاکسازی بادیه دیرالزور+ نقشه میدانی و عکس 

این منبع میدانی با بیان این که مجروحان این حمله تروریسی در بیمارستان شهر دیرالزور در حال مداوا هستند، افزود: ارتش سوریه برای تامین امنیت و پاکسازی محور کباجب، کاروانی از نیروهای دفاع ملی و رزمندگان تیپ قدس را اعزام کرده است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای سوری عملیات را در جنوب منطقه کباجب (بادیه دیرالزور) آغاز کردند و پاکسازی این محور ادامه دارد؛ مناطق جنوب غربی استان دیرالزور و هم مرز با استان حمص آلوده به عناصر مخفی داعش است.

در حال حاضر حدود ۳هزار و ۵۵۰ کیلومتر مربع از مناطق جنوب غرب استان دیرالزور (هم مرز با استان حمص) به هسته های خاموش و مخفی گروهک تروریستی داعش آلوده است؛ این محدوده از محور جنوبی به کشور عراق و از شرق به جاده دیرالزور-المیادین- البوکمال و از شمال به تدمر- کباجب - دیرالزور متصل می شود.

تحرکات عناصر مخفی داعش در شرق سوریه با حمایت مستقیم آمریکا / جزئیات عملیات بزرگ برای پاکسازی بادیه دیرالزور+ نقشه میدانی و عکس 
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

مناطق «فیضه، ابو السید، تل الصریم، وادی الولیج، تل زبیه و همچنین تعدادی چاه نفت و گاز از جمله «ضبیات» در این محدود آلوده واقع شده اند؛ این نقاط به دلیل صعب العبور و بیابانی بودن مکان مناسبی برای رشد و فعالیت عناصر مخفی داعش به شمار می آیند.

به گزارش مشرق، این مناطق آلوده در نزدیکی منطقه اشغالی التنف ( پایگاه مشترک نیروهای ارتش رژیم تروریستی آمریکا و تروریست ها) قرار دارند و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد آمریکایی ها از طریق بالگردهای خود به تروریست های داعش در این متطقه کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 0
    خدا داعش رو نابود کنه. تا سردار شهید زنده بود خوب دست و پاشونو جمع کرده بودند ولی با شهادت اون بزرگوار باز دوباره شروع کردن به ایجاد ناامنی
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 1
    بارها و بارها این پاکسازی ها در نقاطی از عراق و سوریه پیاده سازی شده نتیجش شده هلاکت شماری از داعشی ها , برگشت نیروها به نقاط استقرارشان و بعد چند ماه یا چند هفته آرامش و نهایتا مجدد برگشت داعش و عملیات تروریستی جدید تا طرح پاکسازی بعدی اجرایی شود ! این یک سیکل قبول خسارت است و نمی تواند ضربه عمیق به داعشی ها بزند راه حل قطعی اما دو گزینس 1 . احداث پادگان ها و ایست بازرسی های جدید و مستحکم در دل بادیه این دو کشور و نقاطی مثل حمرین و جبل مکحول عراق , جذب و آموزش چند هزار نفر نیروی جدید به خصوص نیروی مردمی از همین مناطق و ساخت یکسری جاده که امری زمان بر است 2 . تشکیل مناطق قرمز یعنی بادیه دیرالزور تا تدمر تا تنف به مساحت حدودا 2500 هکتار به منطقه خالی از سکنه تبدیل شود جمعیت عشایر و بادیه نشین این مناطق وسیع که حدودا 200 هزار نفر باید باشد موقتا از این مناطق خارج بشن از دیرالزور تو جاده شولا , کباجب , سخنه , تدمر و از تدمر به سمت تنف می افتی سرتاسر جاده , علائم منطقه قرمز کار بشه بعدش دیگر پهبادها هر جنبنده ایی را در شب و روز در این مناطق دیدن راحت بزنن تا وقتی که 90 هزار نفر نیروی ارتش سوری و مقاومت از اسارت ادلب آزاد بشن (اگر 30 هزار نفر تروریست در ادلب باشند 3 برابر این تعداد باید نیروی مدافع دورتادور این محدوده باشند بر طبق ادبیات جنگ) , فکری برای تنف بشه و نیروهای بیشتری به ارتش و بسیج سوری اضافه بشن تا خورد خورد بشود حضور دائمی و پرقدرت را در بادیه سوریه تضمین کرد , پیدا کردن زمینی نیروهای داعش که به صورت هسته های کوچک هم فعالن در چنین بیابان گسترده و مناطق صعب العبوری , پیدا کردن سوزن در انبار کاه است که این 6 7 هزار نفر هم بین مردم عادی هم قطعا قاطی هم می شن و حتما از دل این بادیه نشین , حمایت هایی هم دارند بنظر باید فرمول مبارزه با داعش در بادیه سوریه و عراق را عوض کرد و به سمت الک کردن جمعیتی و زدن با ابزارهای جنگی مدرن مثل پهبادها رفت .
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 0
    میشه یک جواب بدید می خواهیم چه کنیم اصلا
  • CA ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 6
    خاک بر سر حکومت دست نشانده و بیعرضه عراق که یک هزارم هوثیها هم غیرت و شرافت ندارن !! اگه حاج قاسم نبود حالا باید دنبال زن و ناموسشون بین سران داعش بودن یا اینکه تو کدوم بازار عربستان یا قطر یا ...... بعنوان کنیز در حال فروش زن و دختر و ناموسشون بودن !!!
  • DE ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    2 4
    ایندفعه لطفا به اقلیم کردستان کمک نفرمائید.چون لیاقتش رو ندارند ............این باشد تا داعشی ها ازشون پذیرایی مفصل بکنن.
  • DE ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 3
    نباید به داعش فرصت نفس کشیدن داد باید از نطفه خفه کرد
  • CN ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 4
    سوریه بدون اجازه روسیه، آب هم نمیتونه بخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس