3559578 (1)(1).jpeg

تحرکات عناصر مخفی داعش در استان حمص و دیرالزور بیشتر شده و در جدیدترین حمله، مواضع نیروهای سوری را در حومه میدان گازی راهبردی جحار هدف قرار دادند. 

سرویس جهان مشرق - در ماه های اخیر فعالیت هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در مناطق بیابانی استان های حمص و دیرالزور به شکل محسوسی افزایش یافته و در چندین مرتبه حملاتی را علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

عناصر مخفی داعش در جدیدترین تحرکات، روز پنج شنبه بیست ششم بهمن ماه حملات ناگهانی را علیه مواضع نیروهای تیپ القدس در محور غربی شهر راهبردی تدمر در مرکز استان حمص انجام دادند و 4 تن ار رزمندگان در جریان درگیری ها شهید و زخمی شدند.

یک منبع میدانی که تحولات را در مرکز سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات حملات تروریست های داعش در این محور اشاره کرد و گفت: درگیری ها به طور دقیق در حومه میدان گازی جحار به وقوع پیوست و نیروهای تیپ قدس که زیر نظر ارتش سوریه فعالیت می کنند موفق به دفع حملات شدند.

این منبع میدانی با بیان این که میدان گازی جحار در شمال غرب حومه شهر تدمر قرار دارد، افزود: اطراف این میدان گازی، میدان های نفتی و گازی مهمی همچون جزل، مهر و ... واقع شده و همین موقعیت بر اهمیتش این نقطه افزوده است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، این میدان گازی از محور شمالی به جاده راهبردی حماه-الرقه و از جنوب به جاده حمص تدمر و همچنین از محور غربی هم به جاده حماه-حمص متصل می شود.

تحرکات دوباره عناصر مخفی داعش در مرکز و شرق سوریه/ جزئیات حملات تروریست‌ها به نیروهای تیپ القدس در حومه شهر راهبردی تدمر+ نقشه میدانی

این منبع میدانی اضافه کرد:حومه شرقی میدان گازی جحار ( در شرق استان حمص) با استان دیرالزور هم مرز و بیابانی و صعب العبور است و تروریست های داعش بیشتر در همین منطقه مخفی می شوند و در فرصت های مناسب حملاتی را علیه نیروهای سوری ترتیب می دهند.

در این محدوده آلوده، مناطق الرشوانیه، فیضه، صرایم، وادی الولیج، ضبیه و میدان نفتی و گازی ضبیات قرار دارند و عناصر تروریستی داعش در این نقاط پنهان می شوند؛ صعب العبور بودن برخی نقاط در این محدوده فرصت مناسبی را در اختیار هسته های داعش گذاشته که از دید نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پنهان بمانند.

این موقعیت به تروریست ها این امکان را داده تا حد فاصل شرق و جنوب شرق استان حمص تا جنوب غرب استان دیرالزور را به تله های انفجاری آلوده کنند و در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق در این محور به عناصر مخفی داعش هستند.

به گزارش مشرق، خبرهای تایید شده نشان می دهد تروریست های داعش در این محور از ارتش رژیم تروریستی آمریکا کمک دریافت می کنند و به طور مشخص آمریکایی ها در منطقه اشغالی التنف در جنوب شرق استان حمص از عوامل و حامیان اصلی عناصر مخفی داعش به شمار می آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بهلول IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    1 1
    وقتی ما بعنوان متولی مقاومت توان حرف زدن نداریم . و وزیر خارجه ما دنبال آموزش لبخند ملیح برای خبرنگاران غربی است.
    • من IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      1 2
      زر مغت میزنی مزدور.مقاومت دست بالا داره در منطقه. از امثال شما کاسه لیسها هم دیگه کاری بر نمیاد
  • US ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    2 3
    امیدوارم داعش وارد خاکِ اردن بشود
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    پس ماهواره های ایرانی چی رصد می کنن؟
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 4
    برگ برنده آمریکا همین ها هستند و به زودی چند برابر قوی تر از زمان سردار سلیمانی احیا می شوند
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    3 0
    بایدعضوائتلاف بشیم
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    4 3
    سوریه نیروی بسیج مردمی تشکیل بده و استخون شون خورد و خمیر کنه و نابودشون کنه.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    4 0
    امیدوارم روزی همه مردم خاورمیانه در صلح و ارامش‌ زندگی و راحتی زندگی کنند.
  • مهدی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    3 2
    والله زشته ، در اینفوگرافی آوردین نیروهای ترکیه رو در کنار نیروهای داعش قرمز کردین
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    من منطورم از انشعاب
  • US ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    ماشالله از تهران تحرکات مخفی داعش رو در سوریه رصد می کنید ولی از رصد اختلاس گران داخل کشور عاجز هستید!!
  • Puyamotlaq IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    لا حول و لا قوت الا با الله العلی العظیم داعش نه دین دارد نه آزاد مرد است . همیشه از خودم می پرسم شمر چگونه از صورت نورانی امام حسین علیه‌السلام فزرند پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم در قتلگاه شرم نکرد و ایشان را به شهادت رسانید . اینها مذهبشان شمر گونه است و آن شیطانی که همچون سامری دست به ایجاد این گوساله ( گوساله سامری = ایده ایجاد داعش ) آنها را مسلح کرد و به سوی ملت های مستضعفین جامعه فرستاده به دون شک از رفتار و کردار شمر تقلید کرده است و حاکی از دشمنی عمیق با پیامبر اسلام و خاندان پیامبر اکرم و پیروان او دارد . حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر آمریکا مردم فریب . درود بر رزمندگان اسلام و سلام و سلام و سلام بر شهیدان .
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    صحرای دیرالزور تا تدمر باید از حضور غیرنظامیان تخلیه شده و منطقه قرمز عبور تعیین شود و خیلی گسترده به اطلاع مردم و قبایل در حومه این مناطق برسد یعنی احدی در این منطقه قرمز دیده شد بدون سوال و تحقیق , به رگبار بسته شود در این صورت می شود پهبادها را به شکل 24 ساعته روی منطقه قرمز داشت تا اگر چیزی رصد کردند چیزی جم خورد سریعا بزنند این فرمول , تمام تحرک داعش را فلج و پوشش این ها را کنار می زند آزادی نیروها هم برای آتش , خیلی خیلی بیشتر می شود این فرمول را می شود برای جایی مثل کوه های حمرین و مکحول و مناطقی هم در وادی حوران و هم در منطقه الجزیره عراق هم داشت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس