2.jpg

جاده « تهران - مدیترانه» خواب را از آمریکایی ها گرفته و حالا آنان با حمایت از تروریست های داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه به دنبال قطع این مسیر استراتژیک هستند چرا که از نتایج اقتصادی آن هراس دارند.

به گزارش مشرق، مناطق غربی استان دیرالزور و شرق استان حمص در محور جنوب شرق سوریه با وجود عملیات های متعدد نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت همچنان به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده هستند.

در هفته‌ها و ماه‌های گذشته عناصر مخفی داعش میزان تحرکات خود را به ویژه در مناطق غربی استان دیرالزور افزایش دادند و چندین عملیات و کمین را انجام دادند و ده ها تن از ساکنان و رزمندگان در جریان حملات در این محور شهید و زخمی شدند.

هدف قرار دادن اتوبوس مسافربری در نزدیکی شهر «کباجب» در حدفاصل مسیر «دیرالزور - تدمر» که منجر به شهادت ۳۰ تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد، جدیدترین حمله گروهک تروریستی داعش در این محور به شمار می آید که هفته گذشته به وقوع پیوست.

بیابانی و صحرایی بودن مناطق غربی استان دیرالزور و مناطق شرقی استان حمص به محلی مناسب برای رشد و آمورش عناصر مخفی داعش تبدیل شده و به تروریست ها کمک کرده در این محدوده وسیع به دور از دید نیروهای سوری و مقاومت تجدید قوا و جولان دهند.

به گزارش مشرق، از مجموع مساحت ۱۹ هزار کیلومتر مربعی جنوب، جنوب شرق و شرق استان حمص و جنوب و غرب استان دیرالزور، حدود ۵ هزار کیلومتر مربع به عناصر مخفی داعش آلوده و سایر مناطق در کنترل و اشراف نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت است.

حدفاصل جنوب منطقه السخنه تا حومه شهر تدمر در استان حمص و مناطق هم مرز با استان دیرالزور بیشترین مناطق آلوده محسوب می‌شوند و این بخش‌ها نقطه هدف تروریست‌های داعش برای ایجاد ناامنی به شمار می‌آیند.
 

با بیشتر شدن تحرکات و حملات تروریست های مخفی داعش در مناطق جنوبی و غربی استان دیرالزور و جنوب و شرق استان حمص، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با همکاری نظامیان روسیه در هفته های اخیر عملیات هایی را در این محدوده برای پاکسازی مناطق آلوده ترتیب دادند.

همزمان با عملیات نیروهای سوری و مقاومت در این مناطق مهم و حساس، رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق نیز عملیاتی را در نقاط هم مرز با این محور (جنوب و جنوب شرق سوریه) برای شناسایی عناصر مخفی داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات بسیج مردمی و ارتش عراق برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود تروریست‌های داعش در محور «وادی حلفایا و ...» در مرزهای مشترک با سوریه انجام شده است.

عناصر مخفی داعش در ماه‌های اخیر تلاش زیادی کردند با افزایش تحرکات در محور شرقی و جنوب شرقی استان حمص (جنوب سوریه و مرزهای مشترک با عراق) راه را برای نفوذ گسترده به استان الانبار عراق باز کنند اما ناکام ماندند و در حال حاضر توان خود را برای ایجاد ناامنی در این محور با انجام عملیات های محدود متمرکز کرده اند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی در مناطق هم مرز با نقاط آلوده در استان دیرالزور و حمص با هدف تکمیل عملیات نیروهای ارتش سوریه صورت گرفته است تا فشار بر هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش افزایش یابد.

مناطق هم مرز با نقاط آلوده در جنوب و جنوب شرق سوریه در حدفاصل غرب و جنوب غرب استان الانبار (گذرگاه القائم تا الولید) واقع شده اند و با جنوب استان دیرالزور و جنوب و جنوب شرق استان حمص حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و به همین دلیل عملیات در این محور از خاک عراق تاثیری مستقیم بر تحولات میدانی در مناطق آلوده سوریه دارد.
 

این نوار مرزی مشترک میان دو کشور بیابانی است و فرصت را برای هسته های مخفی گروهک تروریستی فراهم کرده که به صورت دو طرفه میان مناطق آلوده جنوب شرق و جنوب سوریه (بادیه حمص، وادی الولیج، طار الصرایم و زبیه) و غرب و جنوب غرب استان الانبار عراق تردد داشته باشند و از این مسیر به عنوان نقطه امن برای افزایش تحرکات و انجام حملات استفاده کنند.

یکی از عواملی مهمی که باعث افزایش توان عناصر مخفی داعش برای انجام حملات در جنوب و جنوب شرق سوریه و مناطق هم مرز در خاک عراق شده حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه التنف (جنوب استان حمص) و مرکز و غرب استان الانبار است که به صورت مداوم تروریست‌های داعش را در این محور شارژ مالی و تسلیحاتی می‌کنند.
 



مسیر راهبردی « تهران - مدیترانه» از مرزهای مشترک عراق ( گذرگاه القائم در استان الانبار) با سوریه ( گذرگاه البوکمال در جنوب استان دیرالزور و استان حمص) می گذرد و همین مسئله آمریکایی ها را به واهمه و وحشت انداخته است.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها با حمایت علنی از عناصر مخفی داعش در تلاش هستند مرزهای مشترک عراق و سوریه ( استان های دیرالزور، حمص و الانبار) را ناامن و این مسیر راهبردی تهران - مدیترانه را قطع کنند چرا این جاده مناسبات اقتصادی را ۱۸۰ درجه به سود مردم منطقه تغییر می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    12 1
    ترا خدا فکری حسابی برای این کانونهای آلوده بکنید و اجازه رشد و نمو دوباره به این جنایتکاران مزدور نباید داد . بهر جهت تا اینها نفس میکشند . فرصتی برای دشمنان هست تا با مقداری پول و تجهیزات موجب نا امنی که بدترین شکل مشکل است . شوند .. الان بهترین موقعیتش هست . از شرشان خلاص شد .. از من بشنوید ...
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    12 0
    انشاءالله ! آل سعود نحس دست پرورده یهود از بین برود مفتیهای یهودیشان هم به درک اسفل میروند.
  • خزایی IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    13 0
    ما چرا بهشون پهباد نمیدیم داعشو رو شناسایی کنند در بیابان
    • ایرج IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      10 0
      بعیده این تحرکات بدون همکاری و هماهنگی کشورهای همسایه (ترکیه اردن اسراییل و گروههای مخالف مقاومت در لبنان باشد )هدف اصلی این اتوبان مقاومت کم شدن فشار و تحریم اقتصادی سیاسی و....است و رسیدن به مدیترانه توسط ایران بدون عبور از ترکیه و راه جدید ابریشم بدون ترکیه معلوم است ترکها مخالف آن باشند و از هر اقدامی فروگذار نباشند آنها (ترکیه )مانند ایران منفعل نیستند و حداکثر استفاده از جنگها (جنگ قره باغ سوریه لیبی )و اختلافات قومیتی (ترکمنها و کردها سوریه و عراق و آذری ها و ارامنه و یونانیها و ترکها قبرس )میبرند
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    7 0
    یگانهای پهبادی مسلح اینجا باید باشن
  • محمد سیفی CZ ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    17 3
    اشتباه نکنید داعش ساخته و پرورده ترکیه است نه امریکا این اردوغان سلفی داعش را در مقابل کشورمان و شیعه بوجود اورد باید ترکیه را نابود کرد
  • سعید IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    11 1
    صبرکنیداین روندبزودی آبستن‌ حوادثی‌ جالب است‌ الهم‌ عجل لولیک الفرج
  • نادر سمنان IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    باتمام قدرت جهبه مقاومت و سپاه قدس هواسش باید به این منطقه باشد و با پهباد شناسایی و منهدم کند محل گروههای داعش رو مانباید قدرت خودمون رو تو عراق و سوریه و لبنان از دست بدیم ما بزرگترین سرداران خود رو به شهادت سپردیم برلی این روزها از حاج قاسم تا شاطری و همدانی
  • محمد IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    متاسفانه کمک به اردوغان یک اشتباه بزرگ بود الان وقتی ترکیه خاک سوریه را اشغال کرده بهترین کار اقدام متقابل هست اگر سوریه از سمت لاذقبه وارد خاک ترکیه بشود ارتباط تروریست های واقع در ادلب با عقبه شان در ترکیه قطع خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس