عراقی.jpg

رزمندگان بسیج مردمی که چندین عملیات را در محورهای مختلف عراق آغاز کردند در حدفاصل جنوب غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین ضربات سنگینی را به تروریست‌ها وارد و پایگاه اصلی آنان را شناسایی کردند.

به گزارش مشرق، گروهی مشترک از رزمندگان بسیج مردمی عراق با همکاری نیروهای زمینی و هوایی ارتش، پلیس فدرال و... عملیات گسترده ای را از در محور جنوب غرب استان کرکوک علیه هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.

در این عملیات که از روز چهارشنبه (سیزدهم اسفنده ماه) در محدوده جنوب غرب استان کرکوک و مناطق شرقی استان صلاح الدین شروع شده و بخش های از رشته کوه های حمرین را شامل می شود، تیپ های « ۹، ۱۵، ۱۶، ۲۲، ۵۲ و ۸۸» بسیج مردمی شرکت دارند.

دامنه اصلی این عملیات از پل الزرگه در شرق صلاح الدین (شمال رشته کوه های حمرین) شروع و به سمت سد العظیم و مناطق وادی الشای، تل عیده و وادی الزیتون در جنوب و جنوب غرب کرکوک و هم مرز با شمال غرب استان دیاله است.

این محدوده راهبردی شامل بخشی از منطقه العبث نیز می شود که متروکه و صعب العبور و آلوده به عناصر مخفی داعش است؛ عملیات نیروهای عراقی در این محدوده از  ۱۰محور برای شناسایی تروریست ها صورت گرفت.
 

 بازگشت امنیت و آرامش به ۲۴۰۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده عراق + نقشه میدانی و عکس

نیروهای تیپ ۲۲ بسیج مردمی در این عملیات مسئولیت تامین امنیت بخشی از رشته کوه های حمرین و منطقه «الصیادین» را برعهده دارند؛ بازگرداندن آرامش به منطقه «وادی اللبن» تا امتداد سد «العظیم» در دستور کار رزمندگان قرار دارد.

نیروهای مشارکت کننده در ابتدا این عملیات توانستند ۹ مقر تروریست های داعش را شناسایی و منهدم و ۱۱ تله انفجاری را خنثی کنند؛ رزمندگان در جریان تامین امنیت مناطق همچنین موفق شدند تونل های را کشف کنند که تروریست ها برای نقل و انتقال نیرو و تجهیزات استفاده می کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در این عملیات موفق شدند امنیت ۲۵ روستا را در محدوده انجام عملیات تامین کنند و در مجموع ۳۳ مقر و پناهگاه تروریست های داعش را به طور کامل منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، در این عملیات ۲۱ تله انفجاری کشف و خنثی شد و جسد ۷ تن از عناصر تروریستی داعش شناسایی و در اختیار رزمندگان عراقی گرفت؛ در این عملیات خسارت های زیادی به هسته های خاموش داعش وارد آمد.

 بازگشت امنیت و آرامش به ۲۴۰۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده عراق + نقشه میدانی و عکس

کشف پایگاه اصلی عناصر مخفی داعش در منطقه «وادی الشای» در جنوب غرب استان کرکوک یکی از پیروزی های مهم نیروهای عراقی و ضربه مهلک به تروریست ها بود که تحرکات آینده آنان را در این محدوده تحت تاثیر قرار داد.

نیروهای ارتش، پلیس فدرال و رزمندگان بسیج مردمی در مجموع در این عملیات توانستند مساحتی در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع را در جست و جوی نقطه به نقطه از لوث وجود تروریست ها پاکسازی و امن کنند.

به گزارش مشرق، مناطق در حدفاصل جنوب غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین صعب العبور و به دلیل داشتن ارتفاعات، صخره ها، غارها و... به مکان مناسبی برای رشد عناصر مخفی داعش تبدیل شده اندو تروریست ها به راحتی در این نقاط (مرزهای مشترک کرکوک، صلاح الدین و دیاله) جابه جا می شوند و تحرک دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بدوی اهواز IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    3 0
    ان شاالله نسل بانیان داعش هم نابودشوند
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    4 2
    داعش تروریست کردژ درست کرد برای تصرف و اشغال سرزمین تورک ها وعرب ها در عراق و در سوریه ومورد همایت ایران تروریست کردی
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      2 2
      خدا بهت اقل بده
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      0 1
      یاشاسین
    • ناشناس IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      1 0
      خفه شو جیره خوار اردوغان تجزیه طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس