نیروهای عراقی.jpg

کاخ سفید برای به تاخیر انداختن خروج نیروهای ارتش تروریستی آمریکا از خاک عراق پروژه جدیدی را دنبال می کند تا بار دیگر افکار عمومی را فریب دهد و برای ادامه اشغالگری زمان بخرد.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش بار دیگر حملاتی را در مناطق مختلف خاک عراق علیه رزمندگان ترتیب دادند و تلاش کردند در برخی نقاط نفوذ کنند که با واکنش به موقع روبه رو شدند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در عراق دنبال می کند به جزئیات تحرکات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: از زمانی که رئیس جمهور جدید آمریکا قدرت را به دست گرفته و روی کار آمده پشتیبانی از تروریست ها را در محورهای مختلف چند برابر کرده است.

این منبع میدانی با بیان این که حمایت های دوباره بایدن در حملات جدید داعش نمود پیدا کرده است، افزود: این احتمال وجود دارد در آینده عملیات های تروریست ها به ویژه در محورهای شمالی و غربی عراق افزایش یابد و ناامنی ها تشدید شود.
 

آخرین خبرها از درگیری با تروریست‌های داعش در خاک عراق/ سناریوی جدید «بایدن» برای ادامه اشغالگری چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی تاکید کرد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که دیگر در عراق جایی ندارند و باید خاک این کشور را ترک کنند و با حملات مستمر گروه های مقاومت مردمی تازه تاسیس علیه کاروان های خود این مسئله را به وضوح درک کرده اند که نقطه امنی برای آنان باقی نمانده است.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با تقویت هسته های مخفی گروهک تروریستی و افزایش ناامنی ها در تلاش هستند به افکار عمومی عراق القا کنند که خطر در کمین است و حفظ نیروهای ارتش تروریستی این کشور یک ضرورت است.

این منبع میدانی با بیان این که آمریکایی ها با پشتیبانی از تروریست های داعش به دنبال خرید زمان برای ماندن در عراق هستند، افزود: در هفته های اخیر چندین گروه از عناصر تروریستی داعش توسط نیروهای ارتش تروریستی آمریکا از خاک سوریه به عراق منتقل شدند تا بر شدت حملات و ناامنی ها بیفزایند.

 

آخرین خبرها از درگیری با تروریست‌های داعش در خاک عراق/ سناریوی جدید «بایدن» برای ادامه اشغالگری چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، بیشترین تحرکات و حملات عناصر مخفی داعش در استان های «دیاله، کرکوک، صلاح الدین، بابل و...» گزارش شده است اما رزمندگان بسیج مردمی در تمامی محورها واکنش قاطع نشان داده اند.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر گروهی از عناصر تروریستی داعش دور جدیدی از حملات شبانه را در جنوب غرب استان کرکوک علیه مواضع رزمندگان تیپ ۱۶ بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق در حومه منطقه «قره تبه» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان عراقی در تاریکی شب تحرکات عناصر داعش را رصد کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و تروریست ها از منطقه متواری شدند.
 

آخرین خبرها از درگیری با تروریست‌های داعش در خاک عراق/ سناریوی جدید «بایدن» برای ادامه اشغالگری چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

مناطق جنوب غربی استان کرکوک به دلیل نزدیک بودن به بخش هایی از رشته کوه های حمرین و هم مرز بودن با شرق استان صلاح الدین (منطقه آلوده البعث) همواره یکی از نقاطی بوده که از سوی تروریست ها هدف قرار گرفته می شوند؛ از سویی دیگر، آلوده بودن مناطق جنوب غربی تکریت در استان صلاح الدین هم منجر به ناامن شدن جاده راهبردی «کرکوک - تکریت» شده است که برای نیروهای عراقی اهمیت زیادی دارد.

از شمال غرب استان بابل خبر می رسد گروهی از عناصر مخفی داعش عملیاتی را با هدف نفوذ به منطقه الرویعیه از توابع بخش جرف الصخر انجام دادند که رزمندگان تیپ ۴۷ بسیج مردمی مستقر در منطقه متوجه تحرکات شدند به سرعت واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین در این محور توانستند از نفوذ تروریست های داعش در منطقه جلوگیری کنند و آنان را فراری دهند؛ در حال حاضر بخش هایی از حومه منطقه جرف الصخر (هم مرز با جنوب بغداد) از جمله «الیوسفیه، البوعامر، اللطیفیه، المحمودیه، حومه دریاچه الرزازه و...» آلوده به عناصر مخفی داعش است و احتمال حمله دوباره تروریست ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس