کد خبر 1210099
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
دستگیری تروریست

پلیس فرانسه در یک عملیات موفق هفت تروریست ایتالیایی متعلق به گروه‌های چپ افراطی که سال‌ها متواری بودند را دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، پلیس فرانسه چهارشنبه از دستگیری هفت تروریست ایتالیایی مرتبط با گروه چپ افراطی «بریگادهای سرخ»   که دهه‌ها حملات خشونت آمیز را در این کشور انجام دادند، خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» این دستگیری پس از یک عملیات مشترک بین پاریس و رم برای یافتن افرادی که پس از پایان خشونتی که ۲۰ سال گریبانگیر ایتالیا بود و صدها کشته را در میان درگیری‌بین گروه‌های تروریستی و دولت برجا گذاشت، صورت گرفت.

بریگاد سرخ،   سازمان مسلح چریکی و چپ افراطی بود که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در ایتالیا فعالیت می‌کرد. این سازمان به عنوان مسئول تعدادی ترور سیاسی در آن دوره شناخته می‌شود. مهم‌ترین ترور آن‌ها، قتل «آلدو مورو» نخست‌وزیر سابق ایتالیا در سال ۱۹۷۸ بود. بریگاد سرخ با هدف برقراری حکومت انقلابی و خارج کردن ایتالیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دست به مبارزهٔ مسلحانه زد.

دفتر رئیس جمهوری فرانسه این بازداشت‌ها را تأیید کرد و گفت که نیروهای امنیتی این کشور هنوز در جستجوی سه مظنون متواری هستند. سخنگوی رئیس جمهور فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «فرانسه که خود از تروریسم آسیب دیده است، نیاز به عدالت برای قربانیان را درک می‌کند.»

در میان بازداشت شدگان، یکی از بنیانگذاران سازمان چپ افراطی «لوتا کانتینوا» که  در سال ۱۹۷۲ به جرم قتل یک کمیسر پلیس  در میلان به ۲۲ سال زندان محکوم شد، مشاهده می‌شود.

«سالهای سرب» به دوره‌ای از آشفتگی آشفتگی اجتماعی و سیاسی  از اواخر دهه  شصت تا هشتاد میلادی در ایتالیا بود که هنوز هم  این کشور را آزار می دهد.

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه تایید کرد که افراد دستگیر شده به یک دادگاه داخلی منتقل شده و در آنجا تصمیم گرفته می‌شود که آیا آبرای مجازات به ایتالیا استرداد می‌شوند یا خیر. این عملیات مشترک به دنبال نشست بین وزرای دادگستری فرانسه و ایتالیا انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس