نیروهای عراقی (2).jpg

دولت ترکیه به بهانه های مختلف در تلاش است به سمت شهرهای تلعفر و سنجار لشکر کشی کند اما نیروهای مقاومت عراق دست اردوغان را خوانده اند و او را ناکام گذاشته اند.

به گزارش مشرق، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان تیپ ۲۱ و ۵۳ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را از کوه های شرقی منطقه «تلعفر» در شمال غرب استان نینوا تا حدفاصل کوه های «الخان، شیخ ابراهیم و المحلبیه» آغاز کردند.

نیروهای عراقی در این عملیات درصدد هستند عناصر مخفی داعش را شناسایی و مقرها و تونل های آنان را هم کشف کنند؛ این محدوده راهبردی شهر تلعفر و مناطق اطراف از جمله فرودگاه تلعفر و مناطق «زمبر، عدابه، ابوماریا، العاشق و....» را شامل و در بر می گیرد.

این محدوده راهبردی که از شرق شهر تلعفر شروع و تا شمال غرب منطقه «عدابه» امتداد دارد همچنین در جنوب جاده «موصل - تلعفر» یا به بیانی دقیق تر جاده «موصل_مرز سوریه» واقع شده و عملیات رزمندگان عراقی در این محور مهم و حساس متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

پروژه مشترک ترکیه و داعش برای ماجراجویی جدید در عراق/ آیا سناریوی اردوغان برای اشغال تلعفر و سنجار به نتیجه می‌رسد؟

رزمندگان عراقی در جریان تامین امنیت مناطق آلوده در شهرستان تلعفر موفق شدند یکی از سرکرده های ارشد و بلند پایه گروهک تروریستی داعش معروف به «القصاب» را شناسایی و دستگیر کنند که یکی از اعضای گروهک موسوم به «ولایت الجزیره» است.

در حال حاضر، جست و جوی نقطه به نقطه نیروهای عراقی برای شناسایی و بررسی مناطق آلوده در جریان است؛ در روزهای گذشته تحرکات هسته های مخفی داعش در این مناطق مرتفع و صعب العبور از سوی نیروهای اطلاعات رصد شده است.

این محدوده و مناطق شمال غربی استان نینوا از جمله منطقه راهبردی «سنجار»، محورهایی به شمار می آیند که دولت و ارتش ترکیه چشم طمع دارند و این نقاط را در بازه های زمانی مختلف به بهانه مبارزه با نیروهای شبه نظامی کُرد و تروریست های پ ک ک هدف قرار می دهند.

پروژه مشترک ترکیه و داعش برای ماجراجویی جدید در عراق/ آیا سناریوی اردوغان برای اشغال تلعفر و سنجار به نتیجه می‌رسد؟

در هفته های گذشته رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد قصد دارد در این محدوده عملیات انجام دهد و از سمت مرزهای استان دهوک به این مناطق مهم لشکر کشی کند که البته با واکنش قاطع نیروهای مقاومت عراقی از موضع خود عقب نشینی کرد.

اردوغان در تلاش است با نفوذ در این مناطق راه را برای اشغالگری بیشتر باز کند و به تدریج منطقه راهبردی تلعفر را هم به اشغال دربیاورد و یا این که حداقل مانند آنچه که در منطقه «بعشیقه» در شمال شرق حومه موصل انجام داد در این محور یک پایگاه نظامی احداث کند.

با توجه به سناریوی هایی که اردوغان دنبال می کند این احتمال وجود دارد عناصر مخفی داعش همسو با اهداف آنکارا، تحرکات خود را در محدوده تعلفر و سنجار افزایش و حملاتی را برای ناامنی در این مناطق انجام دهند تا بهانه لازم برای دخالت نظامی ترکیه فراهم شود.

پروژه مشترک ترکیه و داعش برای ماجراجویی جدید در عراق/ آیا سناریوی اردوغان برای اشغال تلعفر و سنجار به نتیجه می‌رسد؟

همزمان با تحرکات و همکاری مشکوک ترکیه و داعش در این محدوده نیروهای مقاومت عراق دست اردوغان را خوانده اند و با کمک نیروهای مردمی سنجار تحولات را به طور کامل در این مناطق تحت نظر دارند و عملیات هایی را برای پاکسازی مناطق آلوده آغاز کرده اند و برای واکنش در حجم بالاتر آماده هستند.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه اگر محدوده راهبردی «تلعفر وسنجار» را به اشغال دربیاورد علاوه بر قطع مسیر موصل به سمت مرزهای سوریه بر بخشی از شمال شرق استان حسکه سوریه نیز اشراف پیدا خواهد کرد و از این محور می تواند تحرکات نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) را در  مناطق «جرعه، گذرگاه جریص و ...» رصد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    63 94
    کل عراق متعلق به ترکیه اس چون قبلا عراق جزیی از عثمانی بود
    • فرزند ایران IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      47 39
      کل ترکیه نصف تاریخ یا برای ایران بوده یا ایتالیا، یا یونان، یا عربستان، اینکه دلیل نمیشه!!!!!!!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      48 31
      کل ترکیه هم متعلق به ایرانه چون قبلا جزیی از ایران بوده
    • CO ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      66 56
      خود ترکیه کشوری جعلی است که از اشغال و نسل کشی ملت های دیگر پدید آمده است
    • محمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      56 66
      اگه این جوری باشه کل خاورمیانه مال ایرانه چون زمان هخامنشیان جزیی از ایران بوده.
    • بانو IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      54 57
      اگه اینطوره کل ترکیه جز ایرانه. اخه قبلا ترکیه جز نقشه ایران بود...واقعا تاسف داره ایرانی باشی و اینطور از یه کشور دیگه حمایت کنی
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      40 32
      چرند نگو عراق از زمان اشکانیان تا پایان ساسانیان و از زمان ایلخانان تا زمان شاه تهماسب صفوی جزوی از ایران بوده که توسط اشغالگران ترک عثمانی تصرف شد .
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      37 22
      بانو اینا ایرانی نیستند. اینا مزدور هستند.
    • رضا IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      23 25
      نصف ترکیه مال ما بوده، نصف بقیش مال ایتالیا
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      22 23
      مشرق بگذار به این احمق بگم خاک بر سرت.
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
      8 13
      اردوغان متجاوز یک جنایت کار جنگی است و ایران نباید در برابر این گرگ درنده پیر انفعال نشان دهد. اگرچه به زودی به سرنوشت سایر دیکتاتورها دچار خواهد شد ولی برفرض که تمام عراق و سوریه را هم بگیرد جز دشمنی و نفرت در منطقه چه اتفاقی خواهد افتاد و دامن نفرت افکنی به داخل ترکیه و اقوام آن سرایت خواهد کرد و این دشمنی ها ماندگار خواهد شد.
  • داستان سرایی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    45 35
    اگر واقعا در آنجا داعش خطور داشته چرا تا قبل از ورود ترکیه نیروهای مردمی و به اصطلاح نیروهای دموکراتیک کرد به آنها حمله نمی کردند؟ حالا که ترکیه وارد شده یادشان افتاده ؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    37 48
    از بس حسوديد توهمي شديد خدا عاقبت بخيرتان كند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    17 4
    خوب اشغالگری در عراق هزینه ای ندارد شما بفرمائید چند سرباز امریکایی در عراق کشته شده اند در این یکسال گذشته هیچ اما 100 میلیارد دلار درامد نفتی این کشور را به یغما برده اند
  • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    44 75
    ترکیه یک سیلی محکم میخواد تا الان هرجایی رفته پاسخی دریافت نکرده یه سیلی محکم بهش بزنید تا حساب کار دستش بیاد وگرنه اذین اقدامات ذلیلانه و حقیرانه و تروریستی خودش ادامه میده اردوغان باید بفهمه باکی طرفه امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    51 40
    اردوغان ژاندارم آمریکا واسرائیل درمنطقه است درسوریه که از محور مقاومت شکست خورد درعراق هم به همین سرنوشت دچار خواهدشد
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
      11 21
      مهم تفکر تمامیت خواهی است که این دیکتاتور در پایان عمر خود به جای دوستی در کشور خود و منطقه با دیکتاتوری و قلدری میخواهد راه صدام را برود ولی افسوس به زودی با صدام و دیکتاتور های دیگر محشور خواهد شد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    41 64
    جمهوری جعلی ترکیه پروژه انگیلس بود برای اختلاف افکنی بین اقوام خاورمیانه .
  • FI ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    12 4
    ان العاقبه للمتقین
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    20 42
    مرگ بر ترکیه رژیم اشغالگر آناتولی
  • ناشناس IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    9 12
    در خاورمیانه گروهک های تروریستی زیادی هستن که مثل داعش و حتی از اونم بدترن
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    27 13
    اگه نیروهای نظامی عراق واقعاً از خودشون شجاعت و اقتدار نشون بدن و با گروه تروریستی پ ک ک و حامیان شون در عراق مقابله کنن، ترکیه دیگه دلیلی برای دخالت نظامی در شمال عراق نخواهد داشت ولی متأسفانه نیروهای نظامی عراق انگار از درگیری با پ ک ک هراس دارن یا انگيزه ای واسه اینکار ندارن.
  • پیمان IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    18 22
    نیروهای مقاومت و مردمی عراق اجازه جولان دادن به تروریستهاو هیچ نیروی خارجی را نمی دهندوبا شدت با هر دشمن برخورد میکنند،ترکیه با دست اندازی به همسایگان مسلمان به اهداف خودنمیرسه و نتیجه ای جز هدر دادن خون سربازانش و هدر دادن سرمایه را نخواهد داشت،ترکیه هرچه زودتر باید خاک عراق را ترک کنه
  • رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    16 4
    ترکیه در سوریه 17 برابر ایران تجارت دارد در حالی که ایران صدها برابر ترکیه هزینه کرده و صدها رزمنده مدافع حرم در سوریه جنگ کرده و ده ها شهید تقدیم اسلام کرده ایم ظاهرا ما درخت را می کاریم و ترکیه از میوه هایش بهره می برد
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    5 6
    این اردوغان یک تودهنی محکم نیاز داره و ان شاالله بزودی خواهد خورد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    11 5
    این اردوغان یک تودهنی محکم نیاز داره و ان شاالله بزودی خواهد خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس