کد خبر 1177590
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
استوکس، ابهام و ۱۵۰ هزار دلار/ چرا پریسپولیس به فیفا شکایت نمی‌کند؟

با وجود این که نزدیک به یک سال از ترک پرسپولیس توسط مهاجم ایرلندی می‌گذرد اما باشگاه هیچ شکایتی به فیفا مطرح نکرده تا از حقوق خود دفاع کند.

به گزارش مشرق، زمانی که یحیی گل‌محمدی تازه هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته بود، از باشگاه خواست آنتونی استکوس را به خدمت بگیرد تا این گونه مشکل پرسپولیس در خط حمله برطرف شود. با وجود این که همه از رفتارهای غیرحرفه‌ای این مهاجم ایرلندی آگاه بودند، محمد حسن انصاری‌فرد (مدیرعامل وقت) تیمی را به دوبی فرستاد تا مقدمات به خدمت گرفتن این مهاجم ایرلندی را انجام بدهند اما اصرار استکوس برای دریافت پیش پرداختش کار را برای انعقاد قرارداد سخت کرده بود. در نهایت با گذشت یک هفته، در نهایت پرسپولیس ۱۵۰ هزار دلار از قرارداد ۲۷۰ هزار دلاری او که برای ۶ ماه منعقد شده بود را نقدا پرداخت کرد تا قرارداد از سوی این بازیکن به امضا برسد.

استکوس به ایران آمد اما آن‌قدر اضافه وزن داشت که نیاز به چند هفته تمرین داشت. با این حال در برخی بازی‌ها چند دقیقه‌ای به میدان آمد که نشان می‌داد از آمادگی مطلوب به دور است. در نهایت پس از سفر پرسپولیس به شارجه امارات، برای دیدار برابر این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و در راه بازگشت، او از کادر فنی مرخصی چند روزه گرفت تا به استراحت بپردازد اما دیگر هیچگاه به ایران بازنگشت. پس از این اتفاق انصاری‌فرد و مسوولان باشگاه مدعی بودند به لطف قرارداد محکمی که با او منعقد کرده‌اند، از تمام حقوق باشگاه دفاع می‌کنند و این بازیکن نه نتها باید ۱۵۰ هزار دلار دریافتی را پس بدهد، بلکه با جرایمی هم مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رکورد منفی پرسپولیس در نقل‌وانتقالات

حالا یک سال از آن موضوع می‌گذرد و انصاری‌فرد رفت و رسول‌پناه آمد و در آخر جعفر سمیعی روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشست اما هیچکدام از این مدیران پیگیر پرونده این بازیکن ایرلندی در فیفا نبودند. یعنی در واقعا پرسپولیس اصلا شکایتی در فیفا علیه این بازیکن طرح نکرده و فقط در قالب چند نامه پیگیر موضوع از سوی کیمته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران بوده است.

در این‌باره ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در نشست خبری ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹ خود صراحتا گفت: "در خصوص پرونده استوکس هم باید بگویم  طی روزهای آینده از او هم شکایت می‌کنیم." با این حال و با گذشت یک ماه از این نشست خبری، هنوز طرح شکایتی از سوی پرسپولیس به فیفا انجام نشده است.

درباره این که چرا پرسپولیس از آنتونی استوکس به فیفا شکایت نمی‌کند، خبرنگاری هم از ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس سوال پرسید که او حاضر به پاسخگویی به این سوال نشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 1
    دوتا تیم(استقلال -پرسپولیس) زیر نظر یک نفر(مسعود سلطانی فر) یک تیم دارای ورزشگاه اختصاصی با تمام امکانات،پرداخت همه بدهیها، خرید بازیکنان میلیاردی، پرداخت پول رضایتنامه ترابی و امیری و ..... تیم دیگر فاقد زمین تمرین، عدم پرداخت بدهیها، و......... همینکه استقلال در زمان مسعود پرسپولیسی فر منحل نشد خدارو شکر.. (طرفداران تیم وزیر نیان بگن ما درآمد داشتیم که کل پاداش آسیاییتون رفت تو حساب برانکو و بودیمیر)
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      1 1
      وایسا ببینم کی داره از خرید میلیونی حرف میزنه! خوبه که برا ما ناظر فرستادن که بیشتر از سقف قرارداد با کسی نبندیم ولی برا شما نذاشتن الان کم کم میفهمین چرا 24 میلیون دادین به دیاباته،10 میلیون یا بیشتر واسه نادری که ما نداشتیم،غفوریتونم که همین امروز لو رفته 8 میلیارد بسته! آره اگه ما داشتیم واسه 16 میلیارد بودیمیر عزا نمیگرفتیم الانم نصفشو با قرض دادیم و همین پول رضایتنامه ای که میگی علت این بود که ما نتونستیم نادری و بگیریم! شمام نترس تا پشتتون به میلیاردراس توپم تکونتون نمیده!
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      1 1
      اره نمونه اش هم همین محمد نادری که با چند میلیارد آوردید از تیم رقیب به تیم تون دلیل خوبیه! دیاباته و میلیچ و بقیه هم هیچی.با کاپیتان خودتون چند میلیاردی بستید ، پنجره نقل و انتقال تون هم نذاشتند بسته بشه . چقدر رو دارید ، حتما اگه سلطانی فر نبودید صدر جدول ایران که هیچی صدر جدول لالیگا بودید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس