کد خبر 1180908
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
بورس نمایه

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: این بازار تا حدودی نسبت به مصوبات اخیر شورایعالی بورس رویکرد مثبتی از خود نشان داده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، «همایون دارابی» افزود: متعاقب حوادث و افتی که در بازار سرمایه رخ داد و همینطور استعفای «حسن قالیباف اصل» رئیس سازمان بورس و انتصاب «محمدعلی دهقان دهنوی» به عنوان رئیس جدید این سازمان از روز اول سعی و تلاش ایشان این بود که با رایزنی فعالان بازار و عموم سهامداران به یک مجموعه ای از راهکارها برسد تا بتواند وضعیت بازار را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

بازار منتظر معرفی متخلفان بورسی

وی اظهارداشت: هیئت مدیره سازمان بورس روز جمعه هفته گذشته جلسه اضطراری در این زمینه برگزار کرد و متعاقب آن روز بعد شورایعالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل جلسه داد و هشت راهکار برای تقویت بازار سرمایه مصوب و اعلام عمومی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نامتقارن یعنی منهای دو تا مثبت شش، تغییر در حجم مبنا، انتشار اوراق تبعی توسط صندوق تثبیت بازار، پیگیری دریافت وجوه صندوق توسعه ملی و غیره از جمله این راهکارها بود.

وی افزود: این تصمیمات باعث شد بازارسرمایه از روز یکشنبه هفته گذشته به تدریج تغییر کند و خوشبختانه شاخص بازار در روزهای دوشنبه، سه شنبه و امروز شنبه مثبت بوده است.

دارابی با اشاره به اینکه امروز یکی از بالاترین خروج های پول از صندوق های در آمد ثابت در بازار اتفاق افتاد، اظهارداشت: این درحالیکه سه شنبه و چهارشنبه دو هفته پیش پول ها در حال پارک شدن در صندوق های مزبور بود.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعات نشان می دهد بازار سرمایه تا حدودی نسبت به مصوبات شورایعالی بورس رویکردی مثبت از خود نشان داده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تهران از بورس های معدود در دنیاست که همچنان دامنه نوسان دارد.

وی با بیان اینکه در اکثر بورس های جهان دامنه نوسان کنار گذاشته شده است، افزود: وجود دامنه نوسان از دهه ۸۰ به این طرف زمانی که بازار سرمایه با شوک های منفی یا مثبت مواجه می شود مورد تغییر قرار می گیرد.

دارابی در ادامه یادآورشد: کارکرد دامنه نوسان به نوعی تغییردادن ریسک بازده در این مقطع کنونی است.

منبع:بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    17 0
    شما اول جلوي فساد دولت و حقوقي ها رو بگيريد بعدا انتظار رشد داشته باشيد. به عنوان مثال چند روزه که سهم دتماد با کد به کد حقوقي به حقوقي هر روز سهم رو منفي ميکنه تا سهامداران حقيقي خارج بشند و حتي افشاء قابل توجه مثل افتتاح خط توليد کارخانه مشهد رو در کدال نزده. فساد از اين بالاتر؟ مجلسي ها کجاييد؟ فقط ادعا داريد؟؟
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    8 0
    این بورس دامنه و مصوبه حالیش نیست باز آش همان است و کاسه همان.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    17 0
    مجلس استيضاح وزير بي کفايت ودزد اقتصاد رو کليد بزنه
  • FR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    7 1
    بله باید دامنه نوسان برداشته بشه اما نه با این وضع و نه دراین بازار که معلوم نیست کی به کیه. اگه اجازه بدهند بازار راه خودش را بره و بر اساس عرضه و تقاضا رشد و افت کنه میشه ما هم مثل اکثر بازارهایی جهانی بگیم بازار بورس داریم ولی تا زمانی رانت بازی و سفته بازی وجود داره و از همه مهمتر و بدتر در راس اینها خود دولت هیچگاه نمیتوان به یک بازار منطقی و با ثبات رسید.و شک نکنید در زمان بسیار کوتاهی دولت با استفاده از ناآگاهی بسیاری از سهامداران شاخص کل را تا زیر ۵۰۰هزار هم کاهش میده و بارها از آن نوسان میگیره
  • سی بی1300 IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    11 0
    نوسان وسیگنالوتکنیکال نمودارو .........همش کشکه بالاپاین کردنش دست خودشونه
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    4 0
    سلام بورس شده کلاهبرداری آقای وزیر مجلس رو هم سر کار گذاشته تمام این حق بازی ها در بورس مربوط اون ودولت هست امروز ۱۰۰ تومان میبره بالا فردا اا۱تومان پائین میآورد رئیس عوض میکنند مردم و رئیس مجلس و نماینده سر کار هستند چون با هم هستند این طرف می فروشد واون طرف میخرد هرلحظه دست خودشان هست
  • رضایی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    این تئوری جدید _2..... +6 هم، معلومه آخر و عاقبت نخواهد داشت! ظاهرا این مملکت را نه اقتصاد دامها و کارشناسان بیطرف بورس، بلکه دلالان و اقتصاد بازان و بورس بازان، می‌چرخانند! آخر، حساب این کار را کردین که باز بورس بازاندحرفه ای، تنها برندگان این سیاست جدید خواهند بود! فقط یه قسمت موضوع را همیشه نکاه میکنیم با افق دیدی فوق العاده کوتاه و نهایتا بی‌نتیجه و زیان آفرین! بنظر میاید که بانیان این طرح، صرفا هدفشان بازگرداندن یک عده از فراریها و متضررین بورس بوده، اما آنطرف قضیه را که این 6 به جلو، دو به عقب، چه فایده ای به حال اقتصاد و یا بازماندگان بورس دارد! شاید من در اشتباهم! امیدوارم که این سیاست جدید ماندگار باشد اگرچه بنظرم کوچکترین منطق و تعقلی در آن نیست و با هیچ محاسبه اقتصادی جور در نیاید! یاد بعضی کارای دولت و بانک‌ها میفتم که مثلا، اعلام می‌کنند، وام مشاغل خانگی و یا مسکن می‌دهند، و یه عده زرنگ و دلال هم هجوم می‌آورند به بانک‌ها و اولین وام‌ها را هم نصیب خود و وابستگانشان می‌کنند و خیلی زود این وام‌ها هم ته کش می‌شوند و افراد لازم ال وام و بقیه، همچنان بی بهره از وام! ظاهرا این سیستم برای عده خاصی طراحی شده و بقیه قرار نیست در معادله باشند!
  • وحید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    5 1
    خدا کنه مثبت بمونه همیشه به پول سهام برسم سه ماه هست پول گیرم نیومده کار گیر نمیاد عید نزدیک هست خدا کنه دم عید پول واریز کنن یاعلی
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      0 1
      تو که زندگیت به باد بنده چرا میای تو بورس همون نداشته ات رو باد ببره.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 0
      بارها گفته ایم بازار بورس فعلی قمارخانه است تنها کسی که خبر ندارد خواجه حافظ شیرازی است باید این بازار ابتدا به طور کامل برچیده شود مجددا با قانون و نظارت دقیق و تفکیک حقوقی ها از حقیقی ها اجرا شود یعنی سهامداران اصلی نقشی در خرید به همراه حقیقی ها را نداشته باشدیعنی حقیقی ها با حقیقی ها عرضه و تقاظا و حقوقی ها با حقوقی ها به عبارتی کبوتر با کبوتر باز با باز...
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    خدا لعتشان کنه زندگیمان رانابود کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس