کرونا در اروپا|از هشدارها درباره وقوع موج جدید تا کاهش چشمگیر زاد و ولد در فرانسه

آمارها نشان می‌دهد که کرونا میزان تولد نوزادان در فرانسه را به پایین‌ترین حد از زمان جنگ جهانی دوم رسانده است.

به گزارش مشرق، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

هشدار درباره وقوع موج جدید کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان درباره شیوع ویروس های جهش یافته در کشور و بخصوص خطرات آن برای نسل جهان ابراز نگرانی کرده و "لوتار ویلر"، رئیس این انستیتو گفت: همچون سابق باید اقدامات حمایتی جدی گرفته شود. همه ما می خواهیم به روزمره خود باز گردیم. اما در حال حاضر باید ارتباطات همچنان به ضروری ترین حد محدود شود.

وی هشدار داد که در غیر این صورت ما وارد موج جدید این بحران خواهیم شد.

وزیر بهداشت آلمان هم با تاکید بر اینکه واکسن ها راه خروج از بحران را هموار می کند در عین حال گفت که جهش های ویروس این مسیر را دشوار می کند.

وی از برخی موفقیت ها پیامد آغاز حدودا دو ماهه طرح واکسیناسیون سراسری در کشورش خبر داده و تاکید کرد که اکثر افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند.

شهروندان آلمانی خواهان کاهش محدودیت ها هستند

نتایج جدیدترین نظر سنجی که روز جمعه به سفارش "زد دی اف" آلمان انجام شده است هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار کاهش سریع محدودیت های کرونایی هستند. بر این اساس ۵۶ درصد شهروندان بر این عقیده اند که فورا باید محدودیت ها لغو شود. ۴۱ درصد هم با آن مخالف هستند و ۳ درصد هم گفته اند نمی دانند.

۳۹۴ مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۹۹۹۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۳۹۴ مرگ کرونایی روزانه خبر داده است.

کاهش چشمگیر سفرهای دریایی در انگلیس

محدودیت های سفر اعمال شده در دوران کرونا تاثیرات زیادی بر شمار ترددها و مسافران دریایی در انگلیس داشته است. به گفته انجمن بنادر انگلیس در لندن شمار مسافران با کشتی در سال گذشته میلادی حدود ۶۰ درصد کاهش داشته که کم ترین میزان در ۶۰ سال اخیر بوده است. در مجموع در سال ۲۰۲۰، ۶.۹ میلیون نفر با کشتی به انگلیس و یا از این کشور سفر کرده اند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این رقم بالغ بر ۱۸.۴ میلیون نفر بوده است.

اتحادیه بنادر انگلیس از دولت درخواست کرده اعتماد شهروندان به این بخش را تقویت کرده و کشتی را به عنوان یک وسیله سفر ایمن در برابر کرونا اعلام کند.

هشدار عرصه صادرات آلمان درباره بسته شدن مرزها

اقتصاد در عرصه صادرات آلمان درباره بسته شدن مرزها با فرانسه به منظور مهار کرونا هشدار داده است. رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان اعلام کرده که اقداماتی مشابه سال گذشته به زنجیره تامین و تحویل کالا به شدت آسیب رسانده و نباید دوباره تکرار شود.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت چک

دولت چک هم با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا محدودیت های سختگیرانه تردد را برای شهروندان درخواست کرده که به گفته نخست وزیر این کشور باید برای ۳ ماه اعمال شود.

شرایط وخیم کرونایی در فرانسه

چندین روز است که در فرانسه شمار مبتلایان جدید به کرونا دوباره روند صعودی به خود گرفته است. تقریبا نیمی از موارد ابتلا به این بیماری مربوط به ویروس جهش یافته انگلیسی است. این خبر را "ژان کاستکس"، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است.

هشدار درباره وقوع موج جدید کرونا در فرانسه

وی همچنین گفته است از آنجایی که این جهش کرونا نسبت به انواع اولیه آن بسیار مسری تر است کشور در هر لحظه در معرض خطر شعله ور شدن اپیدمیولوژیک جدید قرار دارد. وی افزود: در حال حاضر این تحولات به ما اجازه کاهش محدودیت ها را نمی دهد.

"کاستکس" برای بیش از ۲۰ منطقه در کشورش سطح هشدارهای کرونایی را افزایش داده و نظارت بیشتر بر روند مبتلایان را مد نظر قرار داده است. به گفته وی در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی در این مناطق باید محدودیت های کرونایی مجددا تقویت شود. این مناطق علاوه بر پاریس شامل مناطقی در شمال و جنوب شرقی این کشور هم هستند.

نخست وزیر فرانسه در عین حال تاکید کرد که دولت همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا حتی الامکان از یک قرنطینه سراسری در کشور جلوگیری کند.

در پاریس دولت در حال بررسی اعمال یک قرنطینه سراسری ۳ هفته ای است. شمار مبتلایان جدید در این شهر در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۳۰۰ نفر است. در کل شمار مبتلایان در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور حدود ۲۰۰ نفر است. چندین هفته است که در فرانسه منع رفت و آمد شبانه از ساعت ۱۸ اعمال شده است.

فرانسه همچنین برای مهار کرونا تشدید کنترل های مرزی در گذرگاه ها با آلمان را در دستور کار قرار داده است. در این مناطق مرزی خبرهایی مبنی بر شیوع ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی منتشر شده است.

طرح اروپا برای ایجاد آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده

سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک نشست ویدئویی بر این مسئله تاکید کردند که روند واکسیناسیون سراسری در این اتحادیه باید تسریع شود. همچنین ظرفیت های تولید واکسن باید در همکاری با تولید کنندگان گسترش یابد. اتحادیه اروپا همچنین می خواهد روند تطبیق واکسن ها با جهش های ویروس کرونا را از نظر مالی حمایت کند و واکسن های جدید علیه انواع جهش یافته این ویروس را سریع تر از آنچه مرسوم است تایید کند. چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی تاکید کرد که این مسئله اولویت مهم اتحادیه اروپا است.

نخست وزیر بلژیک هم اعلام کرد: ما باید رویکرود تولید واکسن کرونا را بهبود بخشیم. دسترسی سریع به واکسن های بیشتر مهم است تا از انسان ها حمایت شده و شرایط برای بازگشت به زندگی معمول فراهم شود.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم در سخنانی تاکید کرد: در هفت کشور اروپایی آمار مبتلایان با وجود اقدامات قرنطینه ای و محدودیت ها همچنان افزایش می یابد. در ۲۰ کشو دیگر هم آمارها یا کاهش می یابد و یا روند ثابتی دارد.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با توجه به جهش های مختلف ویروس کرونا از موج سومی سخن گفت که در حال حاضر در آن قرار گرفته اند.

سران کشورهای اروپایی روز گذشته در یک ویدئو کنفرانس پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای تامین بهتر واکسن را تصویب کردند. کمیسیون اروپایی می خواهد مبارزه با بیماری های واگیر را در آینده در یک نهاد جدید اروپایی برای شرایط اضطراری بهداشتی با نام "هرا" پی گیری کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که زنجیره و جستجو برای کشف انواع جهش یافته ویروس را تقویت کنند تا جهش های بالقوه خطرناک را سریع تر کشف کنند.

هم زمان با اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل همچنین روسای ۶ تامین کننده بزرگ واکسن برای اتحادیه اروپا هم در جلسه استماع در پارلمان اروپا در بروکسل حاضر شدند.

این شرکت ها وعده دادند که تمام تلاش خود را برای تحویل دوزهای واکسن وعده داده شده به اتحادیه اروپا را بکار گیرند. آن ها اعلام کردند که می خواهند در تولید واکسن های سازگار علیه ویروس های جهش یافته همکاری کامل داشته باشند.

همچنین سران کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند یک گواهی واکسیناسیون یکنواخت را برای افراد واکسینه شده تهیه کنند که به آن ها آزادی خاصی از جمله برای شرکت در مراسمات و آزادی سفر را فراهم کند. این طرح بخصوص با استقبال ویژه کشورهای اتریش، یونان، قبرس و اسپانیا مواجه شد.

کاهش چشمگیر تولد نوزادان در فرانسه

بر اساس آمارهای رسمی کرونا شمار تولد نوزادان در فرانسه را به شدت کاهش داده و به پاین ترین میزان ز زمان جنگ جهانی دوم رسانده است.

درخواست اتریش برای قواعد مرزی واحد در اروپا

صدر اعظم اتریش هم خواستار قواعد مرزی واحد در اتحادیه اروپا شده و در عین حال اقداماتی که به در معرض خطر قرار گرفتن بازار داخلی اروپا می شود را رد کرده است.

تلاش ملکه انگلیس برای کاهش ترس شهروندان درباره واکسن کرونا

ملکه انگلیس را برای برطرف کردن ترس از واکسیناسیون در بین شهروندان در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که واکسیناسیون هیچ آسیبی به او نرسانده است. ملکه انگلیس و همسرش در ماه ژانویه علیه کرونا واکسینه شدند.

تمدید وضعیت اضطراری کرونا در پرتغال

کشور پرتغال هم وضعیت اضطراری کرونایی خود را به مدت ۲ هفته دیگر و تا ۱۶ ماه مارس تمدید می کند. پارلمان این کشور روز پنج شنبه با درخواست رئیس جمهور این کشور در این رابطه موافقت کرد.

تشدید اقدامات ضد کرونایی در دستور کار دولت صربستان

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در صربستان دولت تشدید اقدامات کرونایی در پایان هفته را در دستور کار قرار داده ست.

روز پنج شنبه در صربستان حدود ۳۵۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت مشخص شد که افزایش چشمگیری را نسبت به پنج شنبه هفته قبل که آمار مبتلایان روزانه ۲۴۶۷ مورد بود نشان داده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس ۴۱۵۴۵۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲۲۰۷۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۳۶۸۶۸۱۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۵۵۸۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۳۱۸۰۲۱۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۸۸۱۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا ۲۸۶۸۴۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۶۹۷۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال ۲۴۲۶۸۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۰۰۰۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس