کد خبر 1191626
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
شروع موج سوم کرونا در آلمان/ افزایش آمار مبتلایان

انستیتو رابرت کخ آلمان از شروع موج سوم کرونا در آلمان خبر داده و درباره شرایط موجود ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 14356 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 2444 مورد بیشتر از پنج شنبه هفته گذشته بود. 321 نفر دیگر هم در اثرابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست داده اند.

حدود یک سال بعد از اعلام پاندمی از طرف سازمان بهداشت جهانی انستیتو رابرت کخ آلمان بر این عقیده است که موج سوم کرونا در آلمان شروع شده است.

سازمان بهداشت جهانی در چنین روزی ( 11 ماه مارس سال گذشته) شیوع ویروس کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر را اعلام کرد. در آن زمان در دنیا 118 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و حدود 4300 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده بودند. حالا حدود یک سال بعد بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی حدود 120 میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده و 2.6 میلیون نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

"لوتار ویلر"، رئیس لنستیتو رابرت کخ آلمان همچنین گفت: ما علامت های آشکاری درباره شروع موج سوم کرونا در آلمان داریم.

بیشتر بخوانید:

هشدار دولت فرانسه درباره اوضاع بحرانی بیمارستان‌ها

بدبینی اروپایی ها نسبت به واکسن استرازنکا

گزارش دویچه‌وله از دیپلماسی واکسن چین

وی با ابراز نگرانی فراوان درباره شرایط موجود گفته است: پایبندی سختگیرانه به اقدامات حمایتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی همچنان ضرورت دارد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم روز گذشته در یک گفتگوی شهروندی اعلام کرد که نگرانی بسیاری از شهروندان در این پاندمی را قابل درک دانسته و هم زمان از آن ها درخواست صبر و استقامت بیشتر کرد.

مرکل تاکید کرد که شرایط کرونایی در آلمان تا تابستان همچنان متشنج خواهد بود. وی همچنین گفت: همچنان سه تا چهار ماه سخت از جمله مارس، آوریل، می و ژوئن در پیش روی ما قرار دارد. بعد از آن تاثیرات واکسن مشخص می شود. پس از آن اوضاع بهتر خواهد شد، اما در حال حاضر هر روز برای ما روزهای دشواری است.

وی افزود: ما حالا سعی می کنیم پل هایی را بسازیم، اما نمی دانیم دقیقا به کجا باید هدایت شود. ما هم ساحل را نمی بینیم. این در واقع تمامی دشواری یک پاندمی است که پایان آن مشخص نیست.

وی همچنین گفت: من نمی دانم این ویروس چه تغییرات و کارهای دیگری انجام می دهد و آیا جهش های دیگری وجود خواهد داشت یا خیر.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2532855 نفر به کرونا مبتلا شده و 73276 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان ود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس