کد خبر 1191565
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
احتمال تعویق سفر نتانیاهو به امارات به بهانه بستری شدن همسرش

برخی گزارش ها از احتمال به تعویق افتادن سفر امروز نتانیاهو به امارات خبر دادند و رسانه‌ها بهانه این تعویق را بستری شدن همسر او در بیمارستان ذکر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «دن ویلیامز» خبرنگار خبرگزاری رویترز در قدس گزارش کرد که احتمالاً سفر امروز (پنجشنبه) «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی به واسطه بستری شدن همسر وی در بیمارستان به تعویق بیفتد.

روز گذشته (چهارشنبه)، رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در جریان اولین سفر رسمی خود به امارات عربی متحده، با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

«باراک راوید» خبرنگار نشریه عبری‌زبان «واللا نیوز» در صفحه توئیتر خود خبر داد که نتانیاهو فردا (پنجشنبه) برای اولین‌بار به صورت رسمی به امارات عربی متحده سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منابع اماراتی: بن‌سلمان آماده دیدار با نتانیاهو است

نتانیاهو به امارات می‌رود

نتانیاهو: توقف برنامه هسته‌ای ایران، اولویت من است

با اینحال، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد که «سارا نتانیاهو» همسر بنیامین نتانیاهو چهارشنبه شب پس از احساس ناخوشی در بیمارستان بستری شد و سپس مشخص شد که آپاندیس است.

طبق این گزارش، همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت یکسری آزمایش‌ها قرار گرفته است و احتمالاً چند روز در بیمارستان بستری خواهد بود و نتانیاهو نیز با همسرش به بیمارستان رفته است.

در پی انتشار این خبر، خبرنگار رویترز گزارش کرد: «سفر امروز نتانیاهو به امارات عربی متحده (گرچه هنوز رسماً تأیید نشده است) احتمالاً به واسطه بستری شدن همسرش برای آپاندیس به تعویق خواهد افتاد، ظریف یک ساعت آینده در این زمینه احتمالاً تصمیم‌گیری می‌شود».

روز گذشته پس از اعلام خبر سفر نتانیاهو به امارات عربی متحده، منابع مطلع اماراتی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفتند که ولی‌عهد سعودی آماده است تا با نخست‌وزیر اسرائیل در ابوظبی دیدار کند که پس از آن منابع اماراتی نیز از آمادگی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان برای این دیدار خبر دادند.

طبق گزارش‌های پیشین، قرار بر آن بوده است که روز پنجشنبه نتانیاهو به‌صورت رسمی و برای اولین بار به امارات عربی متحده سفر کند. گفته می‌شد که او با یک هواپیمای شخصی به ابوظبی می‌رود و دیدارهایش را در فرودگاه انجام خواهد داد.

نتانیاهو ابتدا قرار بود در ماه نوامبر به این دو کشور سفر کند. اما به دلایل مختلف از جمله همه‌گیری «کووید۱۹»، مشکلات سیاسی داخلی و برخی ملاحظات خارجی، این سفر ابتدا به ماه دسامبر و سپس ژانویه به تعویق افتاد.

امارات عربی متحده و بحرین اما در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس