سلطانی‌فر: بازی با عربستانی‌ها یا باید در ایران برگزار شود یا کشور ثالث/ دو نامه به اینفانتینو و شیخ سلمان نوشتم

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان درباره خطر از دست رفتن میزبانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: در این باره دو نامه به رئیس فیفا و AFC نوشتم.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر درباره اینکه میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و کمک فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش و وزارت امور خارجه گفت: بنده دو نامه برای جانی اینفانتینو و شیخ سلمان، رئیس فیفا و رئیس AFC نوشته‌ام و شرایط را با توجه به ابهاماتی که شنیدیم، توضیح دادم.

وی افزود: ابهاماتی که شنیدیم، مربوط به شیوع ویروس کرونا و همینطور پخش تلویزیونی بود که واقعاً هیچگونه ابهامی در این خصوص وجود ندارد. از چهار مسابقه‌ای که داریم، در سه بازی میزبان هستیم. با توجه به اینکه در دور رفت فقط در یک بازی میزبان بودیم و در دور برگشت سه میزبانی داریم، حق‌مان است که میزبان این بازی‌ها باشیم. هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، همه امکانات فراهم است و هیچ مشکلی هم نداریم. به خصوص در آن وقت سال (خردادماه) کشورهای حاشیه خلیج فارس هوای گرمی دارند که برای ورزشکاران مشکل ایجاد می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره ارسال دو نامه به اینفانتینو و شیخ سلمان گفت: در این دو نامه وضعیت ایران را تشریح کردم و با توجه به ابهاماتی که مطرح شده، اعلام کردم جای نگرانی نیست. ایران حتماً می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسابقات انتخابی جام جهانی باشد و خواستم این مسئله را در نظر بگیرند.

سلطانی‌فر درباره اعلام میزبانی دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عربستان از گروه استقلال و گروه احتمالی فولاد در شرایطی که روابط خوبی میان ایران و عربستان در چند سال اخیر وجود نداشته، اظهار داشت: ارزیابی ما از این تصمیمات خوب نیست. همانطور که در سال‌های گذشته به دلیل ملاحظات سیاسی، آنها (عربستانی‌ها) به کشور ما نمی‌آمدند و برگزاری مسابقات به کشور سومی موکول می‌شد، اکنون هم معتقدیم این اتفاق باید رخ بدهد. اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.

وی درباره اینکه آیا با این توضیح تیم‌های ایرانی به عربستان نمی‌روند، گفت: هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم و طبیعتاً فدراسیون فوتبال باید در این خصوص تصمیم بگیرد. ما هم ملاحظات دیپلماسی را خواهیم دید و متناسب با چیزی که در گذشته بوده و مسائلی که پیگیری می‌کنیم، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی که مربوط به وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود پاسخی نداد و گفت: چقدر سؤال می‌کنید.

سلطانی‌فر در خصوص اینکه گفته می‌شود تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل برای میزبانی‌ها شده است، یادآور شد: هیچ مسئله‌ای از بابت اینکه تحریم‌ها برای برگزاری مسابقات مشکل ایجاد کند، نداریم و محدودیتی نیست. امکانات خوب است، مسیرهای پروازی باز است، امکان تست گیری از تیم‌ها و قرنطینه وجود دارد و اینکه مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. البته قطعاً ممکن است تحریم‌ها در این زمینه اثرگذار بوده باشد. ما و فدراسیون فوتبال موظف هستیم که پیگیری‌های لازم را انجام دهیم، وزارت امور خارجه هم پیگیر است و امیدواریم که میزبانی این مرحله را بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد به گرفتن میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امیدوار است، گفت: این مسئله دیگر درصد ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    7 1
    نچسب
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      3 0
      عالم و ادم میدونن این تصمیم فقط برای ضربه زدن به استقلال اتخاذ شده
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    16 2
    ‏تاوان بی عرضه‌گی وزارت ورزش و فدراسیون در گرفتن میزبانی‌ رو چرا باید استقلال پس بده اگر قرار به انصرافه همه‌‌ی نماینده های ایران انصراف میدن وگرنه هوادار استقلال زیر بار این تصمیم نمیره و هیجوره اجازه نمیده دو سال از آسیا محروم بشیم.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    7 4
    میخواد سال آخر حضورش در وزارت،ضربه نهایی رو به استقلال بزنه و چندسال از حضور در آسیا محرومش کنه..
    • علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      4 2
      وزیر توییتری= وزیر لنگی نامه بر=دولت تدبیر و امید
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    7 0
    موقع فرستادن حجاج مشکل نداره موقع رفتن تیم نباید برن؟ادم بشین بابابا دنیا با مردم به انسانیت رفتار کنین /اخرش مرگه مرگ /ظالم و مظولم هر دو می میرند چه بهتر ظالم نباشیم
  • حمید IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 5
    کشوری که در حال جنگ با یمن هست هر روز هم شاهد حمله یمنی ها هستیم چه زمانی برای سلامتی بچه ها آنجا هست همینطور امارات
  • مهراب IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    5 0
    یعنی گل بگیرن دَرِ اون فدراسیون و وزارت رو، هند میزبانی میگیره، ایران غاز میچرونه
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    ریس بحرینی آی اف سی خوب طرفداری میکنه از سعودی ودشمنی میکنه با ایران یکی نیست اینو برشداره سالهاست به واسته پول بحرینی هاوسعودیها ریس اونجا
  • نوروز IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    ما حتی میزبانی محلات رو ندارم از اهمیت ندادن به ورزش کشوره
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    5 1
    آقای سلطانی فر تو برو تیم خودت روجمع کن، اصلا ما دوست داریم بریم عربستان بازی کنیم.
    • ارتش سرخ IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 6
      شما که معلومه میخواین برین کشور خودتون هست کیسه السعودی برین عربستانیها
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      4 1
      دم همه تاجیا گرم داغی به دل لنگیا گذاشتن که تا ابد تازه میمونه و درد داره.لنگیا جدی جدی باورشون شده بود که تیم ملی محسوب میشن
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 3
    تنها راه نرفتن به عربستان نا امن سازی آن کشور توسط برادران یمنی است با چن تا موشک و پهپاد به فرودگاههای محل برگزاری مسابقات حمله شود و اطراف ورزشگاهها هم نا امن شود جواب زور را باید با زور داد ما هیچ شانسی از طریق دیپلماسی و شکایت نداریم بارها ثابت شده
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    امیدوارم وزیر لنگی تو این هم روسیاه بشه انشالا که میزبانی که هیچ حتی نزارن مسابقات از تلوزیون دزد ایران هم پخش نشه
  • رضا نیکی SE ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    با احترام خدمت وزیر محترم ورزش، باید دخالت سیاست در ورزش را به جهانیان بیاموزیم. فیفا، بارها موضع خود را اعلام نموده و آن هم فقط ورزش است. نباید جو ورزش را در دنیای سیاست قاطی کرد. با تمام احترام و کمالات خدمت آقای وزیر و دوستداران ورزش
  • فرشید IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    مبارک باشه فدراسیون دلال ششتقلالی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس