زنگ خطر AFC برای فوتبال ایران به صدا درآمد/ امروز سلب میزبانی از باشگاه ها و فردا هم از تیم ملی؟

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن حق میزبانی از تیم های باشگاهی کشورمان یک زنگ خطر بزرگ برای آینده و دیدارهای جام جهانی است.

به گزارش مشرق، در تاریخ ۲۷ بهمن در خبری به فدراسیون فوتبال و همچنین باشگاه هایی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند، این هشدار را دادیم که قرار است میزبانی از تیم های ایرانی گرفته شود اما از آنجایی که همیشه دیر به دقیقه ۹۰ می رسیم، در روزهایی که مردان تاثیرگذار فدراسیون گذشته به کارهای مربوط به انتخابات مشغول بودند، این موضوع مهم به فراموشی سپرده شد. 

روز گذشته کنفدراسیون آسیا سرانجام خبرهایی که غیر رسمی در این زمینه به گوش می رسید را رسمی و طبق برنامه ای که اعلام کرد، مشخص شد برای هیچ باشگاه ایرانی حق میزبانی قائل نشده است. این در حالیست که در بین ۳ نماینده قطعی ایران در مرحله گروهی (استقلال، تراکتور و پرسپولیس)، تیم پرسپولیس دارای شرایط واجد میزبانی بود اما حتی برای سرخپوشان هم مسئولان کنفدراسیون حقی قائل نشدند و هند را که از لحاظ تجربی و کیفی قابل قیاس با ایران نیست را بر دیگر تیم های گروه E ترجیح دهند. 

البته که به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، نقل و انتقالات پول به سختی انجام می شود و ای اف سی هم همین موضوع را دستمایه مهمی برای ندادن میزبانی قرار داده اما سوال اینجاست که وظیفه مسئولان ورزش کشور و مسئولان فدراسیون فوتبال برای دفاع از حق کشورمان در چنین مواقعی چیست؟ آیا دست روی دست گذاشتن و بی توجهی به موضوعی که از دو ماه قبل پالس های آن در فضای رسانه ای و مجازی داده شده بود، جای توجیه دارد؟ 

چه فاجعه ای از این بدتر که برای ای اف سی سالها حضور ایران در این رقابت ها و تاثیرگذاری حضور تیم های ایرانی پرطرفدار در لیگ قهرمانان اهمیتی نداشته و  با در نظر گرفتن اینکه مسئولان ایرانی برای دفاع از حق باشگاه ها هیچ اقدام موثری انجام نداده اند، تحریم ها و حق پخش را بهترین بهانه برای خارج کردن ما از میزبانی قرار داده اند. آیا مسئولان گذشته فدراسیون نباید توضیح بدهند که وقتی متوجه چنین جریانی شده اند، چه برنامه ای برای حل این ماجرا داشته اند؟ 

نکته بسیار حائز اهمیت دیگری که نباید به راحتی از آن گذشت بی توجهی کنفدراسیون آسیا به عدم حضور تیم های ایرانی در عربستان است که بدون در نظر گرفتن ملاحظاتی که بین دو فدراسیون وجود دارد، میزبانی گروه استقلال را به الاهلی عربستان داده اند. 

آخرین مذاکراتی که باشگاه های ایرانی با ای اف سی در این زمینه داشتند، مربوط به لیگ قهرمانان سال گذشته است. در آخرین تصمیم گیری ها قرار بر این شد که تیم های ایرانی در مرحله رفت میهمان باشند و برای دور برگشت تصمیم گیری مجدد شود اما با توجه به شیوع کرونا تصمیم گیری در مورد میزبانی و میهمانی نیمه تمام ماند و مسابقات هم در ادامه متمرکز برگزار شد. 

اکنون تصمیم مسئولان ورزشی، سیاسی و در نهایت فدراسیون بابت تصمیم جدید AFC حائز اهمیت است. از این مسئله هم نباید به راحتی گذشت که قطر که سال گذشته میزبانی متمرکز بازی ها حتی در شرق آسیا را برعهده گرفت، ناگهان از میزبانی دور جدید کنار کشید تا به نوعی این موضوع به نفع عربستان تمام شود. مسئله ای که کاملا فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده است. 

بر فدراسیون جدید ایران نمی توان بابت این موضوع خرده ای گرفت چون نابسامانی که از گذشتگان رسیده را تحویل گرفته اند اما تصمیم گیری و دفاع از حقوق باشگاه ها بر عهده مدیران جدید است. اینکه آنها چه راهکاری برای برون رفت این وضعیت دارند که می تواند برای تیم ملی هم موثر واقع شود. 

در واقع تصمیم روز گذشته کنفدراسیون آسیا زنگ خطری برای میزبانی مرحله گروهی انتخابی جام جهانی است. در مورد میزبانی گروه ایران هم زمزمه های شدیدی بابت برگزاری مسابقات در بحرین است. اتفاقی که اگر رخ دهد، از سلب میزبانی باشگاه های ایرانی یک پله بدتر است. وضعیت تیم ملی کشورمان در گروهی که عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ قرار دارد، نامناسب است و در واقع شاگردان دراگان اسکوچیچ برای صعود از این مرحله باید تمام دیدارهای برگشت خود را ببرند. تصور اینکه میزبانی در کشوری باشد که از نظر نتیجه گیری از ایران بهتر عمل کرده فشار روانی زیادی بر تیم ملی وارد می کند. 

آیا فدراسیون جدید در دیپلماسی ورزشی خود همانند گذشتگان عمل می کند یا به روش های دیگری متوسل می شود؟ این موضوعی است که شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون و هم قطارانش باید خیلی زود به نتیجه برسند؛ وگرنه شاهد از دست رفتن این میزبانی هم خواهیم بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ahmad IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    6 0
    afc به یک کشور جنگ زده میزبانی میده اما به ایران نه.مسئولان کشور باید از afc بخواهند که چگونه میتواند سلامت بازیکنان را ضمانت دهد.آیا تضمینی میتواند بدهد که به ریاض حمله نخواهد شد.موشکی پهبادی حمله نخواهد کردومسئولین ما چرا اینها رو مطرح نمیکنند؟
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 4
      هنوز اصلاح طلبای مزدور رو نشناختی تا کجانفوذ دارن، همین رو دستمایه ای میکنن برای تحمیل اف ای تی اف. مثل استراماچنی میگی نه؟ نگا کن..
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      ! چی؟
    • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 1
      بحث استقلال و پرسپولیس نیست اینا زمینه است که تیم ملی رو میزبانی بگیرن هند میزبان میشه ایران نمیشه؟ ننگ بر آل سقوط
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    ارام باشید ارام باشید کسی که خواب است میشه بیدارش کرداماکسی که خودش روزده به خواب زده میشه بیدارش کرد؟
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    فوتبال ما مسئول ندارد. تمام
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      4 5
      وقتی کل ورزش و اقتصاد و سیاست کشور رو فدای تیم لنگ کردن نباید انتظار دیگه ای داشت.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    7 2
    ای اف سیرک... محروم کننده نامردانه آل کثیر...
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 3
    فردوسی پور، بهشون بگو!
  • ma IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    4 3
    کلا مسابقات تحریم بشه بهتره حضور در این تورنمنت بازی با آبروی ایران و ایرانیه و جز سرخوردگی نتیجه ای نداره ...زنده باد ایران
    • دکتر هولاکویی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 3
      عزیز من جان من آرام باش شما مشکل روحی روانی داری
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      3 1
      باید انصراف بدیم.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 4
      کل تیمها انصراف میدن به جز لنگ. لنگ میگه به ما ربطی نداره به خاطر لنگ هم که شده بابامسعود بقیه تیمها رو مجبور میکنه بازی کنن و اینجوری میشه که کلا حق میزبانی از ایران گرفته میشه
  • ma IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    4 1
    کلا مسابقات تحریم بشه بهتره حضور در این تورنمنت بازی با آبروی ایران و ایرانیه و جز سرخوردگی نتیجه ای نداره ...زنده باد ایران
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 1
      از همین الان قائدی رو محروم شده بدون. چون زیاد میخنده پس حتما داره یکی رو مسخره میکنه، محروم. بهانه های ای اف سیرکی
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    برای خدا کار کنید وبس‌‌.
  • بی نامپ IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    4 4
    تحریم آسیا بهترین تصمیم هست اصلا شرکت نکنیم
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    چقدر مدیران ضعیفی داریم که اصلا شایسته این کار نیستند.
  • ع IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    آقایان داخلی روزی که‌پیام دادید این بازیکنه‌پرسپولیس‌را‌محروم کنید باید‌فکر‌این روز‌را‌میکردید
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    6 2
    این نتیجه دعواداشتن باتمام دنیاست حتی نمی تونین یه میزبانی ساده روبگیرین زندگی نابودشده مردم بخاطرتحریم خودخواسته ومسئولین لجباز که صدای خردشدن استخونهای مردم رانمی شنوندبریدتوجامعه ازمردم نظربخواهیددرموردسیاست خارجی تاحالا نظرشمابودوجای همه مردم تصمیم گرفتین بعدازاین به نظرمردم خسته وفقیرگوش کنین
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      2 3
      اتفاقا به هیروشیما هم همینو میگفتن. میگفتن تقصیر هیروشیماست. پس به نظرت باید مثل همه معروفای دنیا باشیم، بمب اتم بسازیم، به هیروشیما بزنیم بعد به ونزوئلا گیر بدیم
  • ،،، IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 4
    آرامکو و عربستان را جر دادید، اونا هم از راههای مختلف میخوان جبران کنند
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      2 3
      یمن رو شش سال با بمب زدند، حداقل شصت هزار نفر رو کشتند، اما حالا یمن دوتا خط انداخت روشون، جر خوردن؟! از خواب بلندشو
  • سوگوار فوتبال IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    باران میبارد امشب :(
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    وقتی تو کشور امکانات ندارین انتظار هم دارین میزبانی رو هم بدن
  • هوار فوتبال IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام.مگر تا بحال کدام فدراسیون فوتبال در این زمینه خوب عمل کرده که فدراسیون جدید عمل کند.از زمانی که من یاد دارم بجز دوره آقا دادکان ،،،ویرانه های فدراسیون قبلی به فدراسیون جدید رسیده و این پروژه همچنان ادامه دارد.کار را باید به کاردان سپرد.
  • عبدصالح IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    فدراسیون فوتبال آسیا سیاسی عمل میکند تف برفوتبال کثیف درقاره آسیا و عربها که باپول ریس کنفدراسیون اسیاشدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس