رایزنی تلفنی پوتین با علی‌اف و پاشینیان درباره اوضاع قره‌باغ

رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، اوضاع در منطقه قره‌ باغ و اقدامات نیروهای حافظ صلح روسی در تقویت صلح و ثبات در این منطقه را بررسی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مذاکرات تلفنی با "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان و "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان داشته و روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی را با آنها مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور ارمنستان به بیمارستان منتقل شد

طبق اطلاعات کرملین، در این مذاکرات که بطور جداگانه و در روزهای ۱۱ و ۱۲ مارس (۲۱ و ۲۲ اسفند ماه) انجام گرفت، جنبه‌های عملی در تحقق توافقات سه‌جانبه در زمینه برقراری آتش‌بس در منطقه قره باغ کوهستانی مورد بررسی دقیق طرفین قرار گرفت. الهام علی‌اف و پاشینیان از این واقعیت که رژیم آتش‌بس در قره باغ بطور کامل رعایت شده و اوضاع در منطقه بطور کلی آرام و با ثبات است ابراز رضایت کرده و ارزیابی بسیار بالایی از اقدامات موثر نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ داشته و از تلاش‌های طرف روسی برای حل و فصل مشکلات در این منطقه قدردانی کردند.

در جریان این گفت‌وگوهای تلفنی، همچنین مسائل مربوط به از سر گیری ارتباطات اقتصادی و حمل و نقلی در منطقه قفقاز جنوبی مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا، فعالیت گروه کاری با نظارت مستقیم نخست وزیران روسیه، آذربایجان و ارمنستان، مثبت ارزیابی شد.

کرملین یادآور شد که رهبران سه کشور همچنین برخی ابعاد مهم مربوط به روابط و همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و آذربایجان و روسیه و ارمنستان را مورد تبادل نظر قرار دادند.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس