درگیری دانگشر با هواداران استقلال

مربی اسبق استقلال گفت: فوتبالی که از محمد نادری و باقی بازیکنان در این دو دیدار آخر دیدم را در طول ۱۵ هفته قبلی لیگ برتر از این تیم و همین نفرات ندیده بودم!

سرویس ورزش مشرق – در هفته های آخر حضور محمود فکری در تیم استقلال عنوان می شد که برخی بازیکنان با کم کاری درون زمین بازی های همیشگی شان را ارائه نمی کنند تا محمود فکری نتیجه لازم را نگرفته و از این تیم کناره گیری کند. در همان روزها برخی بازیکنان استقلال نیز در فضای مجازی مانند اینستاگرام پست هایی که در حمایت از بازگشت فرهاد مجیدی منتشر می شد را نیز لایک می کردند و کاملا مشخص بود که آنها نیز همسو با هواداران دوست دارند کادر فنی تیم تغییر کند.

بیژن طاهری مربی اسبق تیم استقلال در دوران سرمربیگری وینفرد شفر در گفت و گو با مشرق، درباره تغییرات رخ داده در ترکیب مربیان تیم استقلال و مهره های این تیم صحبت کرد و به نکات جالبی پرداخت. او همچنین درباره اتفاقات اخیر درباره اعطای میزبانی از سوی AFC به کشور بحرین و میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا نیز مطالبی را بیان کرد و به چرایی این موضوعات پرداخت.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

بار اول نیست AFC این بلا را سرمان می آورد/ چرا بازیکنان استقلال در ۱۵ هفته قبل اینجور همدل نبودند؟!

* استقلال دو برد متوالی مهم بدست آورد؟

- این تیم اینقدر مهره دارد که می تواند از این هم بهتر نتیجه بگیرد.

* چطور؟

- استقلال اینقدر مهره دارد که می خواهد فرشید باقری و محمد دانشگرش را بفروشد و رضا آذری را به ماشین سازی داد. پس مشکل این تیم مشکل بازیکن نیست.

* یعنی مشکل از کادر فنی قبلی بود؟

- قصد شماتت کادر فنی قبلی را ندارم همه این عزیزان از دوستان بنده هستند ولی می توان این موضوع را به بی تجربگی محمود فکری از کار نکردن در تیم های بزرگ ربط داد. اینکه یک بازیکن ۲۰ سال برای یک تیم توپ زده باشد دلیلی نمی شود که حتما مربیگری اش هم خوب است. به هر حال فکر می می کنم این تیم با این همه مهره توانایی گرفت همه تیم های صدر جدولی را دارد.

* شکل و شیوه بازی استقلال تغییری کرده است؟

- من قبلا هم گفته بودم که هر مربی در استقلال باشد از او حمایت می کنم و الان هم نمی خواهم فکری را تخریب کنم ولی یکی از بزرگترین اشتباهات این کادر استفاده از دانشگر در دفاع چپ بود. دیدیم که در بازی با پیکان دانشگر به دفاع راست رفت و یک گل هم زد. در دوران شفر دانشگر که راست پاست را در دفاع راست می گذاشت تا بتواند ارسال های طولی بلند برای علی قربانی داشته باشد. اینها دیگر کار خاصی نیست و هر مربی باید بداند بازیکن راست پا را در چپ نمی گذارند. ولی خب چون فرهاد از این نفرات شناخت داشت توانست با یک تغییر پست ساده بهتر از آنها بازی بگیرد. در واقع این نیست که بگوییم کادر فنی جدید کار خیلی بزرگی کرده است.

* هیچ کاری؟

- البته تغییر کادر فنی همیشه با یک شوک همراه بوده است که فکر می کنم شوک این کادر هم همین کارها بود. وگرنه بازیکنان استقلال در این دو بازی که من دیدم به شدت همدل تر از قبل بودند طوری که من در ۱۵ بازی قبلی شان هرگز این همه همدلی را بین آنها ندیده بودم.

بار اول نیست AFC این بلا را سرمان می آورد/ چرا بازیکنان استقلال در ۱۵ هفته قبل اینجور همدل نبودند؟!

* مثالی دارید؟

- همین محمد نادری! من خودم کسی بودم که به خبرورزشی گفتم چرا میلیچ رفت چون نادری بازیکن خوبی نیست ولی در این دو بازی به ویژه مقابل پیکان او همان نادری شد که در پرسپولیس سراغ داشتیم. دلیل اینکه چرا او و سایر بازیکنان در این دو بازی یکمرتبه خوب شدند را نمی دانم.

* بازی با ماشین سازی؟

- ماشین سازی تیمی نیست که بتواند مقابل تیم پرمهره ای مانند استقلال دوام بیاورد. حتی تیم های بزرگ هم نمی توانند دوام بیاورند. فکر می کنم این بازی یک گله می شود و استقلال می تواند بارها روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کند. مگر اینکه زهرش را بریزد و دیگر خودش نخواهد فشار بیاورد.

* درباره اتفاقاتی که درباره میزبانی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و اصرار AFC به میزبانی بحرین یا سپردن میزبانی لیگ قهرمانان به عربستان رخ داده حرفی ندارید؟

- این اولین بار نیست که اینگونه سر فوتبال ایران را در کنفدراسیون فوتبال آسیا می برند و آخرین بار هم نخواهد بود. این اجحاف واضح در حق فوتبال این مملکت است و کاری هم نمی توان کرد. یادتان باشد ما در فصلی که با شفر بودیم ۴ بار برای بازی با الهلال عربستان به قطر، عمان، ابوظبی و کویت رفتیم و این همه سفرهای طولانی را پشت سر گذاشتیم.

بار اول نیست AFC این بلا را سرمان می آورد/ چرا بازیکنان استقلال در ۱۵ هفته قبل اینجور همدل نبودند؟!

* چرا این قدر راحت حقمان را می خورند و به نوعی زورگویی می کنند؟

- برای اینکه ما جایگاهی در AFC نداریم. این بزرگترین ضعف ماست که هیچکس را در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم و این همه به ما زورگویی می کنند. اگر در همه این سالها یک کرسی قدرتمند در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم کسی نمی توانست این همه ظلم در حقمان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 7
    خدایا رحم کن . ما شجاعی رو نمیخایم .... ایالناس ما اینو نمیخایم
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    3 0
    عزیزی مولتی میلیاردر و عابربانک بابامسعود دست به جیب کنه مشکل میزبانیو حل کنه با شیخ سلمان
    • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      3 1
      هیئت مدیره باید کاری کنه مسعود قصد انجام کاری نداره
  • پرسپولیسی شش آتشه IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    5 3
    محمد نادری تو پرسپولیس بود خوب بازی نمی کرد الان تو استقلال هست داره خوب بازی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس