کد خبر 1192984
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
به بهانه از دست رفتن میزبانی‌ها؛ وقتی همه خواب بودند!

زمانی که تاریخ برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای بار دوم لغو شد، باید حواسمان را جمع و نامه نگاری می‌کردیم.

به گزارش مشرق، علی دهقانی سانیج معاون دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال در یادداشتی به گرفتن میزبانی مسابقات از ایران اشاره کرده  که عیناً در زیر می‌خوانید:

به زودی و در صورتی که چاره‌ای اندیشیده نشود و با همین روند پس از فروکش کرونا، تمامی تیم‌های باشگاهی ما باید در زمین ثالث مسابقات خود را برگزار کنند. عدم پرداخت حق پخش مسابقات، تحریم‌های بانکی، تحریم‌های تجاری و مسائل مرتبط با گمرک از جمله مواردی هستند که به زودی بهانه مناسبی به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد داد تا تیم‌های باشگاهی کشورمان را مجبور کند در صورت حضور در لیگ قهرمانان آسیا به زمین ثالث بروند و عملا در صورت عدم رفع موارد یاد شده، همیشه مهمان خواهیم بود.

فضای مقدماتی جام جهانی اما با لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است و موارد یاد شده در آن دخیل نیست، عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه به همراه حق تبلیغات پیرامون زمین بازی و حق پخش تمامی در اختیار میزبان خواهد بود. اما چرا میزبانی از دست رفت!

آیا فدراسیون مکاتبه‌ای کرده است؟

در اصول مدیریت، اصل پیش‌بینی، کلید موفقیت یک مجموعه است زیرا باعث می‌شود به موقع سازمان تحت نظر خود را از خطر یا تضییع حق نجات دهید.

زمانی که تاریخ برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی برای بار دوم لغو شد، باید حواسمان را جمع می‌کردیم! باید نامه نگاری می‌کردیم که؛

1- کنفدراسیون دلیل لغو مسابقات را اعلام کند.

2- برنامه آتی خود را برای از سر گیری مسابقات اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

بازی در زمین دروغ

حتی در یک حالت آرمانی می‌توانستیم با ارسال یک گزارش پزشکی از لیگ فصل قبل و لیگ فعلی نشان دهیم که توانایی پوشش مسابقات را در همه‌گیری کرونا داریم. این به کنفدراسیون نشان می‌داد که  حواسمان جمع است اما....

زمانی که رقیب در حال رایزنی و چینش لازم برای کسب منفعت بود، ما مشغول کش مکش و اومد نیومد اساسنامه بودیم. زمانی که مسئولین فدراسیون بحرین در حال رایزنی برای مسابقات بودند، ما مشغول اتاق به اتاق رفتن جهت گرفتن مجوز حضور در انتخابات بودیم و درست وقتی متوجه شدیم که مانند کاربران عادی سایت کنفدراسیون، از طریق خبر فوری فهمیدیم که میزبان مقدماتی جام جهانی نخواهیم بود!

آقای تاج! مکاتبات خود را منتشر کنید!

جناب آقای مهدی تاج شاید در پاسخ به پرسش از دست رفتن میزبانی بگویند که 22 رای از 23 رای اعضای هیئت اجرایی کنفدراسیون علیه ایران است، قبول می‌کنیم اما قبل از هر چیز بررسی کنیم 22 عضو دیگر هیئت اجرایی کنفدراسیون متعلق به کدام کشورها هستند؛

رئیس و نواب رئیس

شیخ سلمان (بحرین) - قنبر آمگالانباتر (مغولستان) - زاو زاو (میانمار) - مختوم سید فیصل (پاکستان) - سعود عزیز مهندی (قطر)  همزمان عضو شورای فیفا

اعضای شورای فیفا

هی دو ژائوچا (چین) - پرافول پاتل(هند) - کوزو تاشیما (ژاپن) -  ماریانو آرانتا (فیلیپین) - محفوظ اختر (بنگلادش).

سایر اعضا

کریس نیکو (استرالیا) - داشو اوگن(بوتان) - هان گیونگ (کره شمالی) -  کای شان اریک (هنگ کنگ) -  عادل مسعود (عراق) - کاینا (لائوس) - هاشم حیدر (لبنان) - حمیدین محد امین (مالزی) -  سالم سعید (عمان) - سوزان شلبی (فلسطین) - دکتر تران توان (ویتنام) - دکتر حمید محمد (یمن).

جناب آقای تاج، همانطور که می‌دانیم قبل از تصویب در هیئت اجرایی، کنفدراسیون هیچ یک از تصمیمات کمیته‌های خود را اجرایی و اعلام رسمی نمی‌کند پس؛

الف) مکاتبات خود با AFC را در مخالفت از این تصمیم منتشر کنید.

ب) مکاتبات خود مبنی بر آگاه کردن فدراسیون از خطر سلب میزبانی را منتشر فرمایید.

ج) مکاتبات و رایزنی خود با کشورهای مخالف این تصمیم را منتشر کنید.

د) حداقل یک سندی نشان دهید که گواهی کند شما مقابل 22 رای علیه کشورمان در هیئت اجرایی موضع رسمی گرفته‌اید.

وقتی همه خواب بودند میزبانی را از ما گرفتند!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    3 0
    بهتون قول میدم همش فیلمه واسه فشار اوردن برای تصویب اف ای تی اف، دقیقا مثل ماجرای استراماچونی. دیدن نظام کوتاه نمیاد، گفتن مردم رو تحریک کنن و چی بهتر از یه ورزش پر طرفدار که کلی هم سلبریتی هشتگ پرون توش دارن.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      2 0
      سرطان اصلاحات؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس