کد خبر 1193477
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
فقط همسر شهید بودن، داستان این کتاب نیست!

کتاب «خانوم ماه؛ روایتی از زن بدون هیچ پسوندی ...» روایت زندگی یک همسر شهید است، اما تنها نقش همسر شهید بودنش، داستان این کتاب نیست.

به گزارش مشرق، کتاب «خانوم ماه» زندگی خانم‌ناز علی‌نژاد همسر شهید شیرعلی سلطانی است که در ۳  فصل جداگانه به روایت خانم ناز می‌پردازد و در این میان داستان زنی دیگر از پاریس را به نمایش می‌گذارد که در جایی از داستان این دو زن به هم مرتبط می‌شوند، کتاب به صورت داستان‌های کوتاه بهم پیوسته روایت می‌شود.

در واقع «خانم ماه» یک عشق را به تصویر می‌کشد، این کتاب رمانی با زمینه عاشقانه است و دو سبک زندگی را در کنار هم روایت می کند، یک زن در فرانسه که مهد افکار فمنیستی است و این کشور همچنان نیز با نوع نگرش اسلام به زنان مخالفت دارد و زنی دیگر از دل افکار اسلامی و دیدگاه اسلام به زن، نسل امروز در راستای خواندن یک داستان با تفکر قیاس می‌کند و دست به انتخاب یکی از این دو تفکر می‌زند.

مولف این اثر معتقد است نخستین نکته‌ای که مرا واداشت تا زندگی این زن را به تصویر بکشم این بود که یک زن تا کجا می‌تواند در تغییر مسیر خانواده و به تبع آن جامعه موثر باشد و مانند یک کارخانه انسان‌سازی عمل کند و سرداران شهیدی مانند شیرعلی سلطانی را به جامعه تحویل دهد.

فقط همسر شهید بودن، داستان این کتاب نیست!

در بخشی از کتاب می خوانیم: 

چون حاجی در نوروز به شهادت رسید، این ایام برای من بوی خون و حادثه داشت و نمی توانستم هیچ کجا جز سر قبر حاجی باشم. انگار فقط از آنجا انرژی می‌گرفتم. نمی خواستم بچه‌ها این رسم قشنگ را کنار بگذارند از طرفی هم عمار بچه بود اصلا از پدر چیزی نمی‌دانست و دوست داشت مثل بچه‌های دیگر باشد.

گفتم: امسال تو و رضیه و فخرالدین تو خونه سفره هفت سین بندازید من می‌رم آرامگاه بابا! کتاب «خانوم ماه؛ روایتی از زن بدون هیچ پسوندی ...» توسط  به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در ۳۶۴ صفحه قطع رقعی به قلم ساجده تقی زاده با طراحی جلد آرزو آقابابائیان و با صفحه آرایی احسان جعفرپیشه در هزار نسخه و با قیمت ۵۰ هزارتومان روانه بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس