کد خبر 1193929
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کلاهبرداری نمایه

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا هشدار داد که کلاهبرداران سایبری با ترفند حراج‌های آنلاین و بسته‌های هدیه عیدنوروز در کمین خریداران هستند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا،  به موضوع حراج‌های آنلاین شب عید پرداخت و اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارائه کالاهای ارزان‌تر، قیمت‌های استثنایی و باورنکردنی و طرح‌های وسوسه‌انگیز ویژه نوروز، سبد کالا، لباس، کیف و کفش، لوازم‌خانگی و بسته‌های هدیه عیدنوروز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:

روش پیشگیری از کلاهبرداری‌های جدید اینترنتی

وی گفت: متأسفانه بسیاری از شهروندان برای خرید اینترنتی از لینک‌هایی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف قرار داده شده، استفاده کرده و بدون بررسی بر روی آنها کلیک کرده و یا از کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید کالا می‌کنند که این کار باعث گرفتاری آنها در دام کلاهبرداران سایبری می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در استفاده از سایت مرجع مدنظر قرار داد نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است؛ بدین صورت می‌توانید به سایت فروشنده اعتماد کنید.

سرهنگ رجبی افزود: فروشگاه‌های معتبر معمولاً روشهای متفاوتی برای دریافت وجه دارند همچون پرداخت آنلاین، پست و ... که می‌توانید اقلام مورد نیاز خود را از این طریق سفارش دهید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 1
    با بعضی از سایت ها که نماد الکترونیکی دارند ولی منقضی شده هستند چکار بایدکرد؟ چرا یک درگاه امن برای مردم ایجاد نمی کنید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس