image-20210323143955-4.jpeg

طی سال های تأسیس رژیم صهیونیستی صدها کودک یهودی یمنی توسط طرف های مختلف صهیونیستی ربوده شده و پس از گذشت چندین دهه هنوز سرنوشت بسیاری از آنها نامعلوم است.

سرویس جهان مشرق - در سال ۱۹۴۶ یکی از زنان «بیتاح تکفا»، اولین شهرک صهیونیست نشین بنا شده در سال ۱۸۷۸ در فلسطین اشغالی که از آلمان مهاجرت کرده بود، درخواست فرزند خواندگی با شرط «اشکنازی» یا «یمنی سفید پوست» بودن و «داشتن استعداد هنری» را داد.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

در موردی دیگر، یک یهودی لهستانی و همسر اتریشی اش تنها درخواست فرزند خواندگی یک کودک سالم و ترجیحا اروپایی را داده بودند ... یک نجار یهودی فلسطینی به همراه همسر یونانی اش، درخواست فرزند خواندگی یک کودک اسپانیایی را می کند ... سال ها بعد، در سال ۱۹۵۵، زن یهودی پرستاری که از اتریش برای کار به فلسطین اشغالی در بیمارستان «تل آویو» آمده بود، درخواست فرزند خواندگی کودکی را می کند، تنها به شرط اینکه از یهودیان شرقی نباشد، با این حال همسرش می گوید که «هر پیشنهادی در این زمینه قبول می کند».

سطور بخشی از گزارش منتشر شده در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» تحت عنوان «داستان های بازار فرزند خواندگی در اسرائیل» است ... اما آیا چیزی از «سیاست فرزند خواندگی رژیم صهیونیستی» می دانید و آیا می دانید، این سیاست، یکی از مهمترین و اساسی ترین سیاست های رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس تاکنون بوده است؟

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

به اصل ماجرا برمی گردیم، بین سال های ۱۹۴۵ و ۱۹۴۸، بیش از ۵۰ هزار یهودی از یمن به فلسطین اشغالی [اسرائیل] رسیدند تا وطن جدید آنها شهرک های صهیونیست نشینی باشد که کانون زندگی و گرد هم آمدن یهودیان خاورمیانه و شمال آفریقا باشد. مدت زیادی طول نکشید که تعداد مهاجرین در این شهرک ها و مجتمع ها افزایش یافت، به این ترتیب، شهرک های صهیونیست نشین به زادگاه یهودیان جدید تبدیل شد، اما ماندن آنها در این شهرک ها مدت زیادی طول نکشید.

متولدین جدید قربانی دروغ های کسانی بودند که آنها را به فرزند خواندگی گرفته بودند، همان طور که برای چندین دهه قربانی دروغ های مسئولین رژیم صهیونیستی شده بودند و همچنان هم هستند، داستان این متولدین چیست؟

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

ربودن کودکان یمن

در سال های اولیه تأسیس اسرائیل، کودکان مهاجرین یهودی شمال آفریقا و خاورمیانه در معرض کودک ربایی و فرزند خواندگی غیر قانونی قرار گرفتند. اگرچه داستان ها و ماجراهای متفاوتی در این زمینه نقل شده و دلایل و عوامل متعددی درباره دلایل آن عنوان شده، اما در پس تمام این داستان ها و دلایل، یک دلیل اصلی وجود داشت و آن ربودن کودکان و فروش آنان، برای اینکه بخشی از تأسیس رژیم صهیونیستی باشد.

ادعا شده بود، هدف انتقال این نوزادان و کودکان خردسال از خانواده ها و جوامعی که در آن زندگی می کردند، حفظ سلامتی و محافظت از آنها در برابر شرایط معیشتی سخت و دشوار و همچنین بیماری های مسری و واگیر دار بود، اما والدینشان اجازه نداشتند، آنها را همراهی کنند، بعد از مدتی هم مسئولین ذیربط در اسرائیل به آنها خبر مرگ آنها در بیمارستان را به خانواده هایشان می دادند.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

این کودکان نه گواهی فوت داشتند و نه خانواده ها مجاز بودند، جسد فرزندشان را ببینند و بدنش را در جایی دفن کنند. این موضوع شک بسیاری از والدین را درباره اصل این ماجرا و حقیقت این امر برانگیخته بود، به همین دلیل تلاش هایی برای یافتن کودکان خود انجام داده و به هر نحو قضیه ناپدید شدن کودکان خود را پیگیری کنند، به ویژه بعد از اینکه از با درخواست آنها جهت دیدن جسد یا داشتن گواهی فوت و علت رسمی مرگ مخالفت شده بود.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

این موضوع با اعتراض و مخالفت بسیاری از والدین مواجه شد، در مواردی که اعتراضات خیلی شدید بود و به خشونت کشیده می شد، پس از مدتی کودک به طور ناگهانی به خانواده برگردانده می شد. اما مابقی کودکان تحت عنوان اینکه فوت کرده بودند، به زندگی خود در خانواده های جدید ادامه می دادند.

کودکانی که تحت عنوان فرزند خوانده به دیگر خانواده های یهودی فروخته شده می شدند، فاقد پیشینه خانوادگی و سوابق هویتی بودند که محل تولد آنها را نشان می دهد و این آخرین امید خانواده های آنها برای جستجو و تحقیق در موردشان را از بین می برد، مگر اینکه روی بدن دارای نشان یا علامت خاصی بودند.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

داستان یکی از کودکان ربوده شده

«گیل گرونباوم»، یکی از این کودکان ربوده شده است که داستان زندگی خود را منتشر کرد و نوشت که زندگی او برای ۴۰ سال دروغ محض بوده است. او فقط پسر یک یهودی ثروتمند نجات یافته از هولوکاست و مالک یک کارخانه تولید لباس کودک در تل آویو نبود، بلکه بیش از هر چیز فرزند یک مهاجر یهودی تونسی بود که در دهه ۱۹۵۰، دقایقی پس از تولد ربوده شد.

گرونباوم می گوید، لحظه ای که متوجه شده، فرزند یک خانواده عرب یهودی است، بسیار تکان دهنده بود، چون نه تنها تمام اعضای خانواده ای که او آنها را دوست داشت و آنها نیز او را دوست داشتند، به او دروغ گفته بودند، بلکه مسئولین نیز حقیقت ماجرا را پنهان کرده و برای اینکه متوجه نشود از خانواده اش دزدیده شده، اجازه آزمایش های ژنتیک را به وی نداده بودند.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

آیا جامعه جهانی این اتفاق را نادیده گرفت

عملیات ربودن کودکان یمنی توسط طرف های مختلفی صورت می گرفت، بعضی از این طرف ها از مقامات مسئول بودند و برخی طرف ها نیز نادیده گرفته شدند، گروهی دیگر نیز مسئولیت تحقیق و کشف واقعیت های این پرونده را به عهده گرفتند تا از یک سو، سرنوشت کودکان ربوده شده را مشخص کنند و از سوی دیگر، عاملان این حادثه را مشخص و بازخواست کنند.

واکنش جامعه جهانی به ویژه طرف اروپایی و آمریکایی تاکنون شرم آور بوده، آنها بر این باورند، ثبات و استقرار اسرائیل اساساً حقی است که به خاطر «هولوکاست» به یهودیان داده شده و از آنجا که در این حادثه بسیاری از یهودیان قتل عام شده و جان خود را از دست دادند، بنابراین اکنون آنها حق فرزند خواندگی و افزایش جمعیت خود را دارند.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

کمیته حقیقت یاب اسرائیل

در سال ۱۹۹۹ کمیته حقیقت یابی تشکیل شد تا به این پرونده رسیدگی کند. تحقیقات نشان داد، حدود ۵ هزار کودک از مهاجران یهودی شرقی ربوده شده بودند و این جدای از کودکانی بود که نام آنها در هیچ لیست و فرم فرزند خواندگی ثبت نشده و خانواده های یهودی این کودکان را به شیوه های مخصوص به دست آورده و به فرزند خواندگی پذیرفته بودند.

این کمیته همچنین، به هزاران سند و مدرک دست یافته بود که ثابت می کرد، روند فرزند خواندگی این کودکان به صورت غیرقانونی و آدم ربایی صورت گرفته است.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

بسیاری از اسناد و پرونده ها به دوران پس از جنگ جهانی دوم باز می گردد و بیشتر آنها کودکان و خانواده های اشکنازی (یعنی غربی) را شامل می شود است. این اسناد به صورت دقیق نحوه کار بازار فرزند خواندگی در آن دوره و نام افراد مشغول به کار در این حوزه را توضیح می دهد.

عدم اشاره به دست داشتن هیچ یک از مسئولان و مقامات رژیم صهیونیستی در این اسناد، تأکیدی بر دست داشتن آنها در این قضیه و نادیده گرفته شدن عمدی آنهاست.

رژیم صهیونیستی چگونه صدها کودک یهودی یمنی را ربود؟ +عکس

از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی شماری از فعالان حقوق بشری در منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا به خود جرأت داده و اندک اندک اقدام به افشای اطلاعات و اخبار بیشتری از خانواده ها و قربانیان کردند تا آشکار شود، جستجو جهت مشخص شدن سرنوشت این کودکان همچنان ادامه دارد.

پرداخت غرامت به یهودیان یمن

سرانجام و پس از دهه ها دست اندازی و بی توجهی و تشکیل سه کمیته حقیقت یاب، فوریه گذشته کابینه رژیم صهیونیستی با پرداخت غرامت به خانواده های یهودی یمنی موافقت کرد که طی سال های تأسیس اسرائیل کودکان خود را از دست داده بودند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت که بحث بر سر ۱۰۵۰ کودک یمنی است که جان خود را از دست داده و در این زمینه کمیته حقیقت یاب ۱۶۲ میلیون شیکل را به عنوان پرداخت غرامت به خانواده های این کودکان اختصاص داده است، این درحالی است که این کمیته برای هر کودک یمنی که تاکنون سرنوشت نامعلومی دارد، مبلغ ۲۰۰ هزار شیکل غرامت در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که در دهه ۵۰ قرن گذشته و در آستانه تأسیس رژیم صهیونیستی ۵۰ هزار یهودی یمنی از این کشور به سرزمین های اشغالی انتقال و اردوگاه های موقت پناهندگان اسکان داده شدند، در همان زمان صدها کودک یمنی در این اردوگاه ها ربوده شدند، خانواده های این کودکان بر این باورند، فرزندان آنها برای فروخته شدن به یهودیان اشکنازی به اروپا منتقل شده و توسط این خانواده ها به فرزند خواندگی گرفته شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سیامک DE ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 3
    یکی دیگر از جنایات صهیونیست های اسراییل زمانی بود که مهاجرین یهودی افریقایی (یهودیان سپهاردی) از افریقا به اسراییل مهاجرت کردند و فرزندان آنان را به دلیل بیماری کرم حلقه ای در مسیر رفتن به مدارس و یا سفر می دزدیدند و آن کودکان را در آزمایشگاها در معرض پرتوهای رادیو اکتیو قرار می دادند که باعث مرگ هزاران نفر از آنان شد و آن عده ای هم که نمردند بعدها به اختلالات شدید روانی و به سرطان های مختلفی مبتلا گشتند
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 2
    دست نخورده ترین نژاد یهودی ها در ایران است چون از ۲۵۰۰ سال پیش که به ایران آمدند تاحالا باخودشان ازدواج کردند وتغیری از نظر نژاد وچهره با یهودیهای اولیه ندارن ونژاد اروپایی وآمریکایی وآفریقایی درونشان نیست ولی یهودهای دیگر کشورها از جمله خود اسراییل بادیگر نژاد ها ازدواج کردن وبعضی بور چشم آبی هستن وبعضی سیاه پوست افریقایی هستن وچهره خاور میانه ای ندارن درصورتی که یهودیها در اصل چهره خاور میانه ای باید داشته باشند چون بنی اسراییل مطعلق به خاورمیانه است وتنها نژاد یهودیها که دست نخورده یهودیهای ایران است که چهره خاورمیانه ای مانند اجدادشان دارند
    • حیدر صالح IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      0 3
      یهودی یعنی از زن یهودی زاده شده چه مشروع یا نامشروع! به همین سبب زنان یهودی در روابط با دیگران آزاد هستند و یهودیان با نژادهای مختلف به وجود آمدند
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 4
    به نظرم اسرائیل از این کارها زیاد انجام داده به طور قطع این تئوری هم از مهاجران اروپایی به آمریکا گرفته شد، اما یکی از دروغ های عجیب جامعه جهانی درباره هولوکاست است، این گزارش تاریخی یا راست است و یا دروغ اگر راست باشد و حقیقتی انکار ناپذیر دیگر نیازی نیست منکرین آن ها بازداشت و دستگیر شوند بلکه خود را مسخره کردن مثل کسی جنگ جهانی را منکر شود خود را مسخره کرده است، اما اگر دروغ است باید کمیته های حقیقت یاب تشکیل شود و علت این دروغ هم مشخص شود. از اساس هم ارتباط هولوکاست با کشور اسرائیل هم چیز پلیدی است و این دیگر به طور قطع از دروغ های مسلم تاریخ بشری است، اروپایی ها نژاد پرست، یهودی را کشتن باید تاوانش را مسلمان ها پس بدن و یک کشور اسلامی اشغال شود! چنان این دور را به گره زدن که اگر مسئله هولوکاست مشخص شود موجودیت اسرائیل هم زیر سوال می رود. از مسلم تاریخی کشتار مردم فلسطین و صدها هولوکاستی است که اسرائیل بوجود آورده است،
    • سیامک DE ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      1 3
      دقیقأ درست می فرمایید.در جنگ جهانی اول و دوم بیش از ۱۴۰ میلیون انسان به قتل رسیدند و یا اروپایی ها در زمان اشغال قاره امریکا بیش از صد میلیون سرخ پوست را کشتار کردند و مضحک اینکه هر کسی این کشتارها را منکر بشود با آن اشخاص هیچ برخورد قانونی نخواهد شد،ولی برای انکار کردن آن نمایش ساختگی به اصطلاح هولوکاست جرایم بسیار سنگین وضع کرده اند که این خود نشاندهنده دروغین بودن آن کشتار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس