حسن روحانی نمایه

روحانی در زمان دولت قبل معتقد بود که علت گرانی‌ها سوءمدیریت دولت وقت است اما اکنون در دولت خودش مدعی است که علت گرانی‌ها نبود وزارت بازرگانی است!

سرویس اقتصاد مشرق- بر اساس گزارش مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای شهری کشور از ابتدای دولت روحانی تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۱۴ درصد افزایش یافته است که به معنای متوسط گرانی کالاهای مصرفی مردم در این مدت است.

افزایش ۳۱۴ درصدی قیمت کالاهای مصرفی در دولت روحانی/ روحانی درباره گرانی‌های دولت قبل چه می‌گفت؟ +نمودار

افزایش ۳۱۴ درصدی قیمت کالاهای مصرفی در دولت روحانی/ روحانی درباره گرانی‌های دولت قبل چه می‌گفت؟ +نمودار

گرانی کالاهای مصرفی در بین مواد خوراکی بیشتر از رقم افزایش شاخص کل بوده است. در حالی که رقم افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای شهری کشور از ابتدای دولت روحانی تا پایان سال گذشته ۳۱۴ درصد بوده اما افزایش قیمت مواد غذایی در این مدت ۴۱۱ درصد بوده است.

افزایش ۴۱۱ درصدی شاخص قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در این مدت به معنای آن است که از ابتدای دولت روحانی تا پایان سال گذشته قیمت مواد غذایی بیش از ۵ برابر شده است.

افزایش شدید قیمت مواد غذایی در دولت روحانی در حالی رخ داده که روحانی در زمان دولت‌های نهم و دهم مدعی بود برای مهار گرانی‌ها برنامه و تدابیری وجود دارد که اگر او رئیس‌جمهور شود برنامه‌های کوتاه‌مدتی برای مهار گرانی دارد.

روحانی در زمان دولت قبل معتقد بود که علت گرانی‌ها سوءمدیریت دولت وقت است اما اکنون در دولت خودش مدعی است که علت گرانی‌ها نبود وزارت بازرگانی و مخالفت مجلس با تشکیل مجدد این وزارتخانه است! این در حالی است که وزارت بازرگانی از اواسط دولت دهم در وزارت صنعت ادغام شده بود اما آن زمان روحانی علت گرانی‌ها را نبود وزارت بازرگانی نمی‌دانست.

سخنان روحانی درباره گرانی در دولت قبل:

من در موضوع گرانی و بیکاری، مسکن، یارانه و سلامت برنامه دقیق و کوتاه‌مدت و بلندمدت تدوین کرده‌ام و تقدیم ملت ایران می‌کنم. پس مردم عزیز ایران بیاید دست در دست هم بگذاریم و اجازه ندهیم ایران‌مان ویران و بهارمان زمستان شود.

 بنده دو برنامه کوتاه‌مدت سه‌ماهه و میان‌مدت ۴ ساله در این زمینه دارم معتقدم با ایجاد یک دوره تنفس قادر خواهم بود کلیه بنگاه‌های تولیدی را رونق ببخشم و با رونق بنگاه‌های تولیدی نیز می‌توانیم با گرانی بجنگیم و در زمینه اشتغال شرایط را فراهم کنیم.

 در چند زمینه‌ای که برای مردم اهمیت دارد مانند گرانی، بیکاری، مسکن، یارانه، موضوع سلامت برنامه دقیق، کوتاه و بلندمدتی را تنظیم کرده‌ام که تقدیم ملت ایران خواهم کرد.

افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگر و کارمند و گرانی ۴۰ درصدی همخوانی ندارد. مردم نباید برای گذران زندگی مجبور به انتخاب شغل دوم و سوم باشند. دولت نه کشاورز خوبی است و نه صنعتگر خوبی. کار باید به مردم سپرده شود و دولت باید زمینه را فراهم کند و هدایت و حمایت کند.

 دولت آینده برای حل معضلات کشور باید با تمام قوا و با بسیج همه امکانات، به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم که از آن‌ها رنج می‌برند، نظیر بیکاری، تورم و گرانی، مشکلات بهداشت، آموزش و تأمین اجتماعی، بپردازد.

 گرانی‌ها ده‌ها عامل دارد که یکی از عواملش نحوه استفاده از نفت است. نفت را می‌فروشیم و دلار حاصل از آن را به بانک مرکزی می‌دهیم و بانک نیز اسکناس چاپ می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد. این همان مسئله‌ای است که در اصطلاح اقتصادی به آن بیماری هلندی می‌گویند؛ یعنی نفت در اقتصاد کشور ما عمل نمی‌کند بلکه نفت از کشور خارج شده و در اقتصاد کشور دیگر عمل می‌کند.

 در کنار یارانه و کمک به مردم باید ارزش پول ملی را حفظ کنیم تا یارانه بتواند اثرگذار باشد. باید جلوی تورم را بگیرم و مسئله اشتغال و گرانی را حل کنیم. اگر مسئله ارزش پول ملی، مبارزه با گرانی و مسئله اشتغال در کنار یارانه جمع شود آن وقت یارانه می‌تواند اثرگذار باشد؛ بنابراین همه باید تلاش کنیم دولتی کارآمدتر برای حل معضلات کشور داشته باشیم.

 اگر از مشورت مردم و کارشناسان به خوبی استفاده و بهره‌برداری کنیم ان‌شاءالله در دولت آینده همه شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود و معضلات گرانی و بیکاری را شاهد نباشیم.

 بهانه دیگری که مطرح می‌شود این است که با گرانی جهانی در قیمت‌ها مواد غذایی مواجه بوده‌ایم و علت مشکلات موجود در پشتیبانی بخش دام کشور این است اما حداکثر ۱۷ درصد تورم موجود مربوط به قیمت‌های جهانی است و برای بخش عمده این مشکلات هیچ پاسخی وجود ندارد.

 علی‌رغم اینکه قیمت ذرت فقط برای چند ماه در بازار جهانی با افزایش مواجه بود، اما هنوز آثار گرانی گذشته را بر قیمت این محصول در داخل کشور می‌بینیم و دامداران ما هم‌اکنون ذرت را با قیمت دو برابر قیمت‌های جهانی خریداری می‌کنند.

 اگر کشوری در مسیر تولید توانمند نباشد، بی‌تردید نمی‌تواند در انتظار پیشرفت باشد؛ چراکه مسئله تولید تنها در بحث توسعه ملی مورد توجه نیست بلکه همه تنگناها و معضلات مهم کشور مثل بیکاری، فقر، گرانی و غیره با تولید قابل حل است. راه‌حل‌های دیگر مثل دادن وام و وام‌های زودبازده قادر به حل مسئله بیکاری نیستند.

 بی‌تردید یک عامل مهم در رفع گرانی و تورم افزایش عرضه کالا است و بی‌تردید عدم تعادل در عرضه و تقاضا به این مسئله دامن می‌زند.

 مسائل معیشتی تورم، گرانی و بیکاری نه تنها دامن طبقات پایین، بلکه دامن طبقات متوسط را هم فراگرفته مردم باید نسبت به آینده احساس اطمینان کنند و احساس کنند سرمایه‌های مادی و معنوی آنها اتلاف نخواهد شد.

 در دولت تدبیر و امید اولین قدم مبارزه با بیکاری و مهار گرانی خواهد بود.

 امروز باید برای ویزا هم ایرانی‌ها انگشت‌نگاری شوند در حالی که عزت و عظمت به این سرزمین برگردانیم و بیکاری و گرانی را نابود کنیم و فضای کسب‌وکار را احیا کنیم.

ی با اشاره به اینکه اقتصاد ما امروز نیاز به نجات دارد، افزود: بیکاری، گرانی، آشفتگی، ناامیدی، نسبت به فردای نامشخص نسل جوان، به کمک شما غیورمردان قابل حل است و من به دنبال بازگشت ثبات و آرامش به کشور هستم که این کار با تدبیر و برنامه و امید امکان‌پذیر است.

 من هم مسئله گرانی و مسئله بیکاری که گاهی هم به هم نزدیکند و مسائلشان به هم گره خورده به عنوان مهمترین موضوع در معیشت امروز مردم می‌دانم برای مردم بسیار مهم است از قیمت دارو گرفته که خدای ناکرده وقتی بیماری دارند تا مواد غذایی و کالای اساسی گرفته و از همه مهمتر بی‌ثباتی که اصلاً مردم نمی‌دانند فردا چه خواهد شد پس‌فردا چه خواهد شد ارزش پولی ملی که ارزش پولی ملی هم جزو همان بحث تورم هست وقتی ارزش پولی می‌آید پائین خود به خود یک عامل بسیار مهم و مؤثر در بحث تورم و گرانی خواهد بود این که مردم در عرض شش ماه هفت ماه یک مرتبه پولی که تو جیب داشتند تقریباً ارزش آن نصف شد در بعضی از موارد یک‌سوم شد من آمار و ارقامی که اخیراً گرفتم از اجناسی که در فروشگاه‌های خرده‌فروشی پارسال بوده همین در اوایل خرداد با امسال بعضی از موارد قیمت‌ها دو برابر گاهی سه برابر گاهی چهل درصد گاهی پنجاه درصد گاهی سی درصد خوب فشار بسیار زیادی است.

 باید انحصارها را از بین ببریم. یکی از عوامل گرانی همین عدم رقابت آزاد و فعال است. افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی از دلایل دیگر تورم است. اقتصاد اسلامی، اقتصاد آزاد و عادلانه است. اقتصاد دولتی صرفاً برای شرایط ویژه و اضطرار است. بخش خصوص برای سرمایه‌گذاری امنیت و سود عادلانه می‌خواهد. اگر موانع را برداریم و پایه‌ها را تقویت کنیم بخش خصوصی استقبال می‌کند. دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد.

 یکی از دلایل تورم کاهش تولید است. هرچند تورم و تحریم با هم در ارتباطند اما اگر تحریم هم نمی‌بود ما تورم را داشتیم. الآن دولت نقدینگی را به ۷ برابر افزایش داده است. وقتی نقدینگی زیاد باشد، گرانی هم خواهد بود. این کاهش ارزش پول ملی هم به معنای تورم جدید است. ضمن اینکه باید روابط ما با دنیا معتدل و منطقی باشد و همه اینها در شرایط اقتصادی کشور مؤثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    33 0
    روحانی گفت منم صبح بیدار شدم فهمیدم!
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      5 45
      تمام این ۳۰۰درصد بعد از ریاست سید فقرا بر قوه قضائیه اتفاق افتاد و بعد از ریاست قالیباف بر مجلس جهادی شیب تندی گرفت که حالا حالا ها کند نمیشه.بنزیحو کی گرون کرد؟سران قوا.بنزین گرون شه همه چی گرون شه اینکه سید فقرا اطمینان بده بازرسی میکنیم اجازه نمیدیم چیزی گرون شه شدنی نیست
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      17 0
      آدمی به تجربه می آموزد، باشد که این تجربه ی گران، چراغ راه همیشگی برای آینده باشد نه برای دوره ای کوتاه
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      23 0
      آغاز این گرانی های وحشتناک با دلار رانتی ۴۲۰۰ جهانگیری بود ان شاالله بزودی مسببان اصلی آن که باعث حراج‌ چندین میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور شدند محاکمه و مجازات شوند
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      12 1
      تشدید تورم با خروج ترامپ از برجام بود روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      17 0
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با امریکا کردند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا میگن مشکلات تقصیر قوه قضاییه و مجلس است !!!!
    • احمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      12 1
      نظر اولی رو اونی نوشته که داره خودشو گول میزنه. می دونی مشکل کجاست؟ تو خودت پیش خودت از رای به روحانی پشیمونی. آسمون ریسمون کردی که وجدانت آروم بشه اما خیالت راحت! نمیشه... مطمئن باش تمام قشر ضعیفی که به خاطر حماقت امثال تو آسیب دیدن جلوتو میگیرن روز قیامت... پس رئیسی و قالیباف مقصر گرونی هستند؟؟؟ عجب رویی دارند جریان نفاق و طرفداراشون. بازم شکر که این کابوس ۸ ساله داره تموم میشه...
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    30 1
    روحانی ۵ فرودین ۱۴۰۰: کار دولت قابل قبول است دست کسی را که بهتر از این دولت عمل کند می‌بوسیم، سرطان اصلاحات
  • FR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    57 1
    ایشان با این همه تبحر در افزایش شاخص فلاکت، قبل از انتخابات ریاست جمهوری نماینده چه کسی بودند؟!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    47 0
    خدایا شرش را از سر مردم کم کن.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    30 0
    جالبش اینه که وقتی میخان حقوق کارگر رو افزایش بدن از تورم ۳۰ درصدی حرف میزنن دروغ پشت وروغ
  • شایان IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    30 1
    با بی تدبیری شون کاری کردند که گوشت و مرغ و ماهی و برنج و لبنیات و آجیل و میوه از سفره های بسیاری از مردم ایران حذف شده است.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      2 12
      چون تموم اینایی که اسم بردی داره صادر میشه
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    27 0
    دولت روحانی رکورددار تورم در 60 سال اخیر است حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
  • مهرناز IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    21 1
    اقای روحانی " روش وتفکر شما در مدیریت قوه مجریه " موفقیتی برای ریاست جمهوری شما نداشته " اما با سحنان خود " اگر قصد عصبانی کردن مردم را دارید " در این مورد بسیار موفق بوده اید.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    24 0
    دولت دروغدان وخوشیفته؟ایابه تخلفاتش رسیدگی میشود؟
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    15 0
    دردولت روحانی همه چیز بلا استثنائ 5 الی 8 برابر شده .دراین چند ماه ممکنه باز 2 الی 3 برابر گرونتر بشه
  • FR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    24 1
    مشکل از آن‌جاست ... نمایندگانی که قصد استیضاح ایشان را داشتند سرکوب شدند و بعد از آن لشگر ماسمال‌چی های حقیقی مجازی در مصلحت های خیالی سخن ها راندند!!
  • سید فروزان CH ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    11 1
    خوب بنده خدا به تمام حرفهای دنیا ( انکلیس ، فرانسه ،امریکا) از نظر ایسان دنیا این سه کشور است ، گوش و عمل نمود اجرای فشار هوشمندانه از زمان اوباما دیکته شد و ایشان هم اجرا، همین
  • SE ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    13 0
    روحانی رو باید تو گینز ثبت کرد.
    • نادر IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      0 0
      عزیزم کتاب گنیس نه گنیز در ضمن آقای روحانی خدا به حق علی اگر واقعا خیانت کرده نیست و نابودش میکنه و الان هم با این خنده هایش واقعا حرص مردم را د میاره من خودم واقعا از این خنده هاش داغون میشم چون احساس میکنم ۸۰ میلیون نفر را به .......فلانش حساب نمیکنه
  • حمایت از منتقدان US ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    4 0
    اگر واکسن موثر و به نسبت ایمین باشد، بهتر است. حقیقت اینست اگر این وضع کرونا ادامه یابد، به طور کامل افراد فرودست و اقشار بیکار فقیر برای همیشه از زندگی حداقلی عادی محروم خواهند شد/ متاسفانه باز هم بیرحمی بیعدالتی دنیا رخنمایی کرد در بلای کرونا! باز هم سرمایه دارها و ثروتمندان حتی از این بلای جهاین کیسه ثروت اندوختند! و می بینمی چگون در کاخها و ویلاها و پلاژها و تفریحگاه عیش و کیف میکنند! خدایا کی عدالت را خواهیم دید؟! تنها راه همین است واکسیناسیون عمومی و برای همه به رایگان انجام شود، قطعا هر چه قدر هم هزینه روی دست دولتها بگذارد، حتی یک معادل درصد خسارتی متوجه کشورها و درامدهای مالیاتی دولتها میکند نیست/ سود دولتها پایان بخشیدن سریع به بحران کرونا است./ امیدوارم بشریت از این آزمون الهی سربلند بیرون بیاد و به عدالت الهی گردن نهد و دست ظلم بر خود و طبیعت بردارد.
  • مهران JP ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    11 0
    جناب اقای دکتر روحانی.یک خواهش از این سرباز شهید دلها حاج قاسم.اویزه گوش ات کن.از این به.بعدبه فامیل درجه یک و دو وبستگان نزدیکت تاکید کن.که به هیچ عنوان وارد انتخابات ریاست جمهوری نشوند.چون شما تا 20 قرن دیگر براشون اسم و رسم گذاشتین.
  • FR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    24 4
    قطعا شیخ با ابلاغ چند ماه آینده در مجمع تشخیص نظام بدون هرگونه بازخواستی راهش را ادامه خواهد داد و شما نیز به تحلیل های آبکی تان ادامه دهید.
  • رضا IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    9 0
    باسلام!نفرین نیست ولیکن دانسته یا ندانسته که صد البته دانسته تعمدی نیز هست از تمام کسانی که باعث وبانی تمام این مشکلات شده اند که در راس این شخص روحانی و جهانگیری ودیگرعوامل دولت اجاره ای بیشتر ازاین هم انتظاری نبود گذشت نکرده واگذار می‌کنیم به خدای رسول اکرم(صلوات الله)......
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    11 0
    زوحانی ازاین حرفهای بی سروته زیاد مییزند گوش نکنید چو او دیگر حرفی برای گفتن ندارد خودش سر در گم است که چه بگوید که ریدومالیهایش پاک شود
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    13 0
    همین اقای ریش قشنگ که گفت این چهارماه هیچی رو گرون نکنین بیاد یه نگاه بکنه ببینه گوشت گوسفندی رو از این ورعیدبه بعد دارن میدن کیلوئی صدوهفتادهزارتومن بابا اگه همتون دستتون توی یه کاسست وفقط میخوانین مردم رو اذیت کنین خب بگین
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    14 0
    کلاه گشادی بود که سر ملت رفت مردم ۱۴۰۰ فریبتان ندهند این از خدا بی خبران
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    11 0
    محاکمه و مجازات این آدم از اوجب واجبات است.
  • حسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 7
    علت گراني اين است كه دولت ميخواهد درآمد آن را جايگزين نفت كند و چاره ديگيري هم ندارد
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      6 2
      پس چرا احمدی نژاد خیلی بهتر بدون نفت اداره میکرد؟ چون این ریش بنفش ماموره که مردم رو عصبانی کنه
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    6 1
    آقای روحانی حق داری به ملت بخندی اگر تو نخندی چه کسی بخندد چون 24 میلیون نفر نفهمیدند سرنوشت کشورشان را به دست چه کسی بسپارند پس بخند که جای خندیدن دارد اما ما ملت باید بنشینیم و گریه کنیم برای خنده هایی که ملت را به قهقرا برد
  • ناشناس ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 12
    اگر دولت روحانی هم نفت 140 دلاری دولت احمدنژاد رو می فروخت الان وضع اینجوری بود؟
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
      1 0
      تو چقدر ابلهی
  • عباس.فرهنگی بازنشسته IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    4 0
    این نتیجه یک انتخاب بداست بجای سرزنش کردن اندکی فکر کنید آقای روحانی وعده ی الگوی نیوکانهاراداده بودوبه آن عمل کرداین شکاف طبقاتی نتیجه ی آن است.بنظرمن کسانیکه به خاتمی وروحانی رای دادند آخرت خودرابه باد دادندچراکه این دو مریدان تفکرغرب هستندواین تفکرازویروس کرونا هم نحس تراست وقتی درتمام انتخاباتهادوانتخاب درست داشتیم که شهید رجایی ومقام معظم رهبری است چه کسی رامیتوانیم سرزنش کنیم.وقتی دردوم خردادشاخص ترین مدیر مورداعتمادامام رضوان الله تعالی علیه آیت الله ریشهری راکنارمیزنیم ودردوره ی گذشته آیت الله رییسی را توقع داریم خدا به ما کمک کند؟چشمانتان رابیشتربازکنیدوامانت رابه اهلش بسپارید.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    9 0
    خدا ازت نگزه كه نابودمون كردي
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    5 0
    وقتی منابع به اندازه‌ی کافی وجود داشته باشد اساسا مدیریت مفهومی ندارد. مدیریت زمانی معنی پیدا می کند که منابع به اندازه‌ی کافی وجود ندارد. مثلا رژیم پهلوی زمانی فروپاشید که قیمت نفت ارزان شد و ضعف‌های رژیم مشخص شد.
  • هاتف IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    2 11
    ناراحت نباشید.این چندماه هم میگذرد.انشاء ا...با روی کار آمدن برادران 100% اصولگرا.قیمت دلار 1000تومان میشود، قیمت کالاهای اساسی 400% کاهش پیدا میکند.همه چیز یک کاسه میشود.بساط اختلاس . چپاول و...به دزد به دزد پیایان میاید.مثل دوران برادر مهر ورز و هاله نور بسر دکتر احمدی نژاد !!؟؟
    • US ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      9 0
      ....سوزی شما توله های اعتدال لذت بخشه جز محمود چیزی دیگه ای ندارید بگید خخخخخ
    • رضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      9 0
      حداقل اینه که دیگه اینهمه امتیاز و باج نمیدیم هسته ای تعطیل نمیشه به غلط کردن جلوی آمریکا و انگلیس نمی افتیم سرمون بالاست و حس حقارتی که دولت اسهال طلب بوجود آورد رو دیگه نداریم
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      3 2
      خب شما آمدید بساط اختلاس رو جمع کنید ولی بدتر شد پس بهتره کمی فکر کنید
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      7 0
      در دوران احمدی نژاد قیمت دلار و خودرو و بسیاری از کالاها 3 برابر شد اما حالا قیمت همه چیز 10 برابر گران شده است.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 15
    اگر روحانی سیصد درصد کسی دیگر بود1000درصد بالابرده بود
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      8 0
      خجالت بکشید . هرچی میکشیم از دست تفکرات مزخرفی مثل شماست. م
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      5 0
      دولت روحانی رکورددار تورم در نیم قرن اخیر است در سالهای گذشته فقط در سال 1374 همچنین تورمی را تجربه کردیم.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    6 0
    لطفاً مطالبی هم در مورد دادخواهی وتظلم منتشر کنید. مردم ( قشر ضعیف ومتوسط جامعه )این همه بی عدالتی وظلم را باتمام وجود درک کرده وبه سختی درحال تحمل هستند.وفریادرس میخواهند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    12 0
    فقط محاکمه
  • RO ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 4
    جناب مشرق عزیز، حقوق پایه موقع تحویل دولت سال 92، 425 هزار تومان بود و حداقل حقوق درسال 99 سلام،2میلیون 700، و درسال 1400 احتمالا 3800000 خواهد بود خب اگر نسبت بگیریم حداقل حقوق تا سال 99 تقریبا. 6.5 برابر يعني 550 درصد و درسال 1400 حساب کنیم تقربیا 8 برابر يعني 700 درصد خواهد بود حالا اگر افزایش 400 درصدی اقلام رو ملاک قرار دهیم باز افزایش حقوق از افزایش هزینه ها اقلام ضروری بیشتر خواهد بود شما حالا بحران کرونا و دور دوم تحریم آمریکا که برخلاف دور اول شامل 1 میلیون بشکه معافیت برای فروش نفت بود رو هم اضافه کنید بعد قضاوت کنید
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      2 0
      جون تو؟ تو با اون حسابت برو دکترای ریاضی افتخاری از دانشگاه ناکجا اباد بگیر قیمت خونه 10 برابر شده مادر پیر بازنشسته من که ماهی 4 میلیون میگیره خون متری 15 میلیون نداره حتی کرایه خونه بده لعنت بر شماها.شرف ندارین
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    2 0
    عزیز من، آخه آدم عاقل که یهوو نرخ تورم رو نمیگه که ..! ملت گماه دارن، سنکوپ می کنن عه ...!! همون نقطه به نقطه بگین هیچکس نفهمه !!!
  • اکبر IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    وقتی گرانی دولت تدبیر و امید را دیدم به خود گفتم هویداست گرانی هویدا کجایی.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 0
    به( 06:59) اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید، چطور گرانی دوران احمدی نژاد حاصل کار دولت بود حالا گرانی ها شده نتیجه کار مجلس و قو قضاییه.لابد گوش ما را پشمالودیدی.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 0
    روحانی : من در موضوع گرانی و بیکاری، مسکن، یارانه و سلامت برنامه دقیق و کوتاه‌مدت و بلندمدت تدوین کرده‌ام و تقدیم ملت ایران می‌کنم. کوتاه مدت را دیدیم و همچنین بلند مدت را . نتیجه تورم افسار کسیخته و قیمت های نجومی کالاها و خدمات آقای روحانی این است نتیجه برنامه هایی که در بالا ذکر کردید.و تقدیم ملت ایران کردید. و آن هم پدر مردم را درمی آوریم ؟؟؟!!!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 0
    روی یخ بخندی
  • بنده IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    بقول خودشان اینها از اول می گفتند 70در صد معضلات کشور از مدیریت است ولی 110 در صد را بدروغ به تحریم ربط میدهند در صورتیکه ساده ترین فرد میداند این موضوع هیچ واقعیت ندارد دوای این دردها یک جرعه آب دریاچه ارومیه میباشد.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    هاشمي ،سران اصلاحات وروحاني كشور را به خاك سياه نشاندند.بي عدالتي حاكم بر جامعه از كشورهاي غير مسلمان بيشتر است !!!در حالي كه ما امام علي ع اسوه عدالت بشريت را داريم
  • khanmhmdynasr970@gmail.com IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    آیا واقعا این ...... (روحانی) خودش را به نفهمی میزند یا کل ایران را احمق فرض میکنه این که یه بچه هم میدانه که تورم و گرانی کمر مردم مخصوصا قشرهای ضعیف و متوسط را شکسته
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا کند یک دولت قوی و انقلابی سر کار بیاد که تمام نیرویش را بجای التماس به غرب به روی رند خوار و مفسدین اقتصادی در تمام دولت های قدیمی بدون استثناء بگذارد از انهایی که دلار 4200 گرفتند : قانون به کجا بردی را پیاده کنی. انهایی که ارز کشور را گرفتند و کارخانه های اوراق واز رد ه خارج شده وارد کردند و بجایی کارخانه نو ارز و زمین جهت کارخانه از بیت المال گرفتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس