کد خبر 1223375
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
رضایی: برنامه‌ام کنترل تورم و گرانی‌هاست

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همانند مهار یک اژدها که چندین سر دارد ما به گرانی حمله می‌کنیم تا بتوانیم آن را به کنترل خود درآوریم.

به گزارش مشرق، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه رادیویی، درباره برنامه‌های خود برای کاهش تورم گفت: اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند ما در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصدی مواجه خواهیم بود و در سال‌های آینده با فوق تورم مواجه می‌شویم.

وی افزود: اولویت اول دولت من این است که مهار قیمت‌ها را در دست بگیرد و گرانی‌ها را کنترل کند. من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا نزده و نخواهم زد و بنابراین برنامه‌های جامعی برای کنترل نقدینگی و هدایت آن به سوی تولید ملی داریم، به طوری که جاذبه تولید را از هر کار دلالی بالاتر می‌بریم.

رضایی ادامه داد: در همان سال اول، ملت ایران شاهد خواهند بود افق آینده، افق امیدبخشی خواهد بود. ما در زمینه کسب و کار، کاهش نرخ سود بانکی، تجارت و صادرات با ۱۵ کشور همسایه برنامه داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همانند مهار یک اژدها که چندین سر دارد ما به گرانی حمله می‌کنیم تا بتوانیم آن را به کنترل خود درآوریم و گرنه با هیچ اقدام یک بعدی، گرانی در ایران کنترل نخواهد شد.

وی با اشاره به برنامه خود برای افزایش یارانه‌ها به ۴۵۰ هزار تومان گفت: برای برخی سوال شده بود که چگونه این یارانه را به این میزان افزایش می‌دهیم. یارانه ۴۵۰ هزار تومانی کاملاً مبنای دقیق علمی و عملیاتی شدن دارد. من دو چهار میلیارد دلار را صرفه جویی می‌کنم که محصول آن این می‌شود که به ۴۰ میلیون فرد ایرانی، ماهانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد.

رضایی اظهار داشت: یارانه پنهان ایران در سال ۱۳۹۹، ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است یعنی ما بیشتر از چینی‌ها در ایران یارانه داده‌ایم. باید ببینیم که این یارانه کجا رفته است. اکثر این پول به جیب ثروتمندان رفته است بنابراین اولین برنامه دولت من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه در دهک بالای جامعه که جزو ثروتمندان هستند، چهار میلیارد دلار یارانه را از گاز و بنزین، گازوئیل، برق و آب به خودشان اختصاص می‌دهند. یعنی خانه‌هایی هست که برق مصرفی یک لوستر آن به اندازه کل کوچه‌های جنوب شهر ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    3 1
    خودشون هم‌میدونن مردم فقیرن با وعده ی پول دار شدن رای میخوان
    • ناشناس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      همه شون می دونن که مردم گرسنه اند گرسنه کاملا واقف و آگاه هستند دست میذارن رو نقطه ضعف اساسی مردم یعنی ملت ایران گشنه گشنه است
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 6
    ان شاءالله ملت شریف ایران بار دیگر، با مشارکت حداکثری خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و معاندین این نظام مقدس که با خون شهدا تثبیت شده خواهند زد بحول الله تعالی و قوَّه. #اتتقام_سخت۲ #همه_می‌آییم متشکرم از درج پیام بنده کمترین
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    اصلا قرار بود به ازای افزایش قیمت کالاها یارانه هم افزایش یابد الان از زمان شروع یارانه ی نقدی اجناس تقریباً ده برابر شده طبیعتاً باید یارانه‌ها هم ده برابر میشد.
    • ناشناس IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      0 0
      همچین قراری نبود،این از عدم اطلاع درست هست!طرح هدفمندی یارانه ها جز درامدهای دولت بود!معنیش خین هست که قطعا پرداخت های یارانه کمتر از پول دریافتی از مردم هست!هربلایی سرما میاد از عدم اطلاعات کافی هست..یه کم دقت کنید...
  • حق گو IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    بابا ما اصلاً یارانه نمیخواهیم. گرانی و افسار گسیختگی قیمت ها و اشتغال و ازدواج و مسکن را حل کنید ما حاضریم 450 هر ماه به دولت یارانه بدهیم.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    اصل موضوع نبرد پاه برهنه ها با اشرافیت متفرعن با ثروتهای قارونی است. این انتخابات همان تداوم جنگ بین فقر و اشرافیت، رانت خواران، غارتگران است.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    مگه من گدام، کار درست کنید خودمون خرج خودمون رو در میاریم.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    امان از پوپولیسم یکی نیست بهش بگه آخه بار تورمی این کارو نمی دونی . فقط ۱۸ هزار میلیارد تومان خلق پول داره. این علاوه بر ۶۰ هزار میلیارد تومان خلق پول ماهانه در حال حاضره .
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    3 0
    وعده الکی تا کی باید قانونی تصویب بشه که کاندیداها نسبت به وعده ها مسئول باشن 450 تومن یعنی چه شما جلوی تورم رو بگیرید وگرنه 450 تومن یه ساله میشه 45 تومن ایا میدانید حق خواربار کارگر 800 ریال است تو زمان تصویب برای خودش یک عدد بوده الان خنده دار ه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس