حمله هوایی ارتش میانمار به مناطق روستایی/هزاران روستایی گریختند

حدود سه هزار تن از ساکنان مناطق روستایی در جنوب میانمار در پی حمله هوایی ارتش این کشور به مناطق مزبور به کشور تایلند گریختند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک گروه فعال حقوق بشر و همچنین یک رسانه محلی اعلام کرد که در پی حمله هوایی ارتش میانمار به منطقه‌ای در ایالت جنوبی «کارن» که تحت کنترل یک گروه شبه نظامی است، حدود ۳ هزار روستایی از این مناطق به سوی تایلند، کشور همجوار میانمار گریختند.

«سازمان زنان کارن» در این باره اعلام کرد که ارتش میانمار پنج منطقه در بخش «موتراو» در نزدیکی مرز از جمله یک اردوگاه آوارگان را مورد حمله هوایی قرار داد.

بنا بر گزارش‌ها، روستائیان در حال حاضر در جنگل پناه گرفته و بیش از سه هزار تن نیز به تایلند پناهنده شدند.

مقامات تایلند هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

به گفته «دیوید اوبانک» بنیانگذار سازمان «کماندوهای برمه آزاد» دست کم دو نیروی نظامی وابسته به شبه نظامیان «اتحادیه ملی کارن» جان خود را در این حملات هوایی از دست دادند.

به گفته اوبانک، این حمله‌های هوایی ظرف بیست سال گذشته بی سابقه بود و اینکه این حملات در ساعات شب صورت گرفته‌اند.

در حمله هوایی ارتش میانمار در روز شنبه، دست کم سه غیرنظامی در روستایی که تحت کنترل شبه نظامیان «اتحادیه ملی کارن» قرار دارد، کشته شدند. شبه نظامیان پیش تر گفتند که به یک پایگاه ارتش در نزدیکی مرز حمله کرده و ۱۰ تن را کشته‌اند.

گفتنی است که حمله‌های هوایی شامگاه شنبه مهمترین حمله سال‌های اخیر به مناطق جنوبی میانمار بوده است. شبه نظامیان اتحادیه ملی کارن در سال ۲۰۱۵ یک توافقنامه آتش بس با دولت مرکزی میانمار امضا کردند اما تنش‌ها پس از کودتای نظامی یکم فوریه و برکنار شدن «انگ سان سو چی» از قدرت افزایش یافت.

اتحادیه ملی کارن و «شورای احیای ایالت شان» که هر دو در مرز مشترک میانمار با تایلند مستقر هستند، کودتای نظامی در این کشور را محکوم کرده و حمایت خود را از مقاومت مردمی اعلام کردند.

اتحادیه ملی کارن اعلام کرد که در پی تشدید خشونتها در هفته‌های اخیر، تاکنون صدها نفر را که از مناطق مرکزی میانمار گریخته‌اند، پناه داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    2 0
    قوم کارن مسیحی هستند و از سوی استرالیا اسلحه می گیرند.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    3 0
    گروه شان کار خود امریکاست برای فشار بر دولت نظامی میانمار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس