کد خبر 1197355
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۹
آمبولانس‌ها چگونه ضدعفونی می‌شوند؟

یک تکنسین اورژانس به بیان توضیحاتی در خصوص ضدعفونی کردن آمبولانس‌های اورژانس پرداخت.

به گزارش مشرق، سید یحیی هاشمی،  تکنسین اورژانس در خصصوص گفت: در ابتدای شیفت که حدودا ساعت ۷ صبح است، پرنسلی که شیفشتان آغاز می‌شود، بعد از پوشیدن لباس آمبولانس‌ها و تجهیزات‌ها را به طور کامل ضدعفونی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا رانندگان آمبولانس‌ها بی‌احتیاط رانندگی می‌کنند؟

وی ضمن اشاره به اینکه آمبولانس محیط کار ما است و برای سلامتی خودمان، بیماران و همراهان بیمار باید تمام آمبولانس‌‎ها ضدعفونی کنیم، افزود: ضدعفونی آمبولانس‌ها در گذشته هم انجام می‌شد، اما به دلیل شیوع کرونا این امر را تشدید کردیم و در بحث ضدعفونی نظارت بیشتری انجام دادیم که خدایی نکرده ما ناقل و ادامه دهنده زنجیره این بیماری نباشیم.

این تکنسین اورژانس ادامه داد: هنگامی که آمبولانس بیمار مبتلا به کرونا را به مرکز درمانی منتقل می‌کند، آن آمبولانس به مرکز خاصی که از قبل مشخص شده باز می‌گردند و در آنجا توسط خدمات ضد عفونی می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: از آنجایی که نمی‌توانیم دائما در حال شست‌وشو و ضدعفونی کردن آمبولانس‌ها باشیم، بعد از خدمات رسانی به بیماران عادی در حد شست‌وشو به نظافت آمبولانس می‌پرادازیم و نمی‌توانیم ضدعفونی اصلی را انجام دهیم چرا که آمبولانس خیس می‌شود و باید از چرخه خارج شود و هنگامی که آمبولانسی از چرخه خارج شود موجب می‌شود آن محدوده از آمبولانس نداشته باشد، رسیدن بر بالین بیمار بسیار طولانی شود.

وی متذکر شد:حتی اگر بیمار یک سردرد ساده داشته باشد، تکنسین اعلام می‌کند بیمار من مشکوک به کرونا بوده و آمبولانس من ضدعفونی شود، اما اگر در حد یک تصادف ساده بوده دیگر نیازی نیست تمام سطح ضدعفونی شود البته ملحفه روی برانکادر و ماسک اکسیژن تعویض می‌شود و مکان‌هایی که بیمار قرار گرفته و یا نشسته است ضدعفونی می‌شوند.

دانلود

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    دم بچه های اورژانس وراننده آمبولانس ها وتمام کسانی که جون و تمام وجودشون را برا خدمت به مردم گذاشتند گرم دعای ملت بدرقه ادامه راهشون خدا قوت.
  • KR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    شما باید بیای کره و ببینی اینجا تاچه حدی این نکات ایمنی بهداشت رو رعایت می کنند. بعد می فهمی چرا اینقدر امارشون پایینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس