کد خبر 1198083
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
اورژانس در مواجهه با کرونا چه اقداماتی انجام داد؟

یک تکنسین اورژانس به تشریح اقدامات اورژانس تهران در مواجهه با کرونا پرداخت.

به گزارش مشرق، یحیی هاشمی، تکنسین اورژانس گفت: از همان ابتدای شیوع کووید ۱۹ در کشور راه اندازی دیسپچ کرونا اولین اقدام ما بود و مردم با توجه به اعتمادی که به اورژانس ۱۱۵ دارند، تماس‌های فراوانی با این سامانه برقرار می‌کنند و از علائم خود نظیر تنگی نفس، سرفه، نداشتن حس بویایی و چشایی، علائم گوارشی و سایر نشانه‌های این بیماری که از طریق رسانه‌ها نسبت به آن‌ها آگاهی کسب کرده اند، می‌گویند.

وی ضمن اشاره به اینکه البته وزارت بهداشت برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم سامانه ۴۰۳۰ را هم اعلام کرده است، افزود: همکاران ما در مرکز ارتباطات اورژانس تهران روزانه ۱۵ هزار تماس مشاوره کرونا را پاسخگو هستند.

این تکنسین اورژانس ادامه داد: اقدام بعدی ما در مواجهه با کرونا این بود که مبتلایان به کرونا که جواب تستشان مثبت شده بود و در حال گذارن دوران نقاهت خود داخل منزل بودند، در صورتی دچار علائمی نظیر تنگی نفس، تب بیشتر، تهوع و ... می‌شدند ما برای آن‌ها آمبولانس اعزام می‌کردیم.

هاشمی اظهار کرد: ما مجبور شدیم بعضی از مناطق و تعدادی از آمبولانس‌ها را فقط برای بیماران مبتلا به کرونا انتخاب کنیم، چرا که فردی که دچار این بیماری نشده است و به دلیل تصادف، زمین خوردگی و... احتیاج به فوریت پزشکی دارد، آمبولانسی که نیم ساعت پیش برای بیمار کرونایی اعزام شده بالای سرش نرود و این امر سبب افرایش زنجیره انتقال بیماری شود.

وی افزود: اگر علائم بیمار مختص مبتلایان به کرونا باشد، با توجه به شرح حالی که از بیمار گرفته می‌شود ودر صورتی که تست کرونا مثبت باشد و همچنین با توجه به مدارک موجود و علائمی که خاص کرونا است، نظیر تب،لرز، تنگی نفس، عدم حس بویایی و علائم گوارشی با آمبولانس مخصوص کرونا بیمار را به بیمارستان خاص کرونا انتقال می‌دهیم.

این تکنسین اورژانس ادامه داد: اقدام سومی که ما انجام دادیم و  در شرح وظایف اورژانس نیست و ما به هیچ وجه در گذشته انتقال بیمار را از بیمارستان یا مرکز درمانی به بیمارستان دیگر انجام نمی‌دادیم و همیشه فقط از صحنه حادثه بیماران با توجه به علائمشان به اولین واحد درمانی منتقل می‌کردیم و در دوران شیوع کرونا این وظیفه به ما اضافه شد که البته ما به این موضوع افتخار می‌کنیم، جابه جایی بیمار از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر است.

وی افزود: برای مثال پیش می‌آید فردی دچار علائم کرونا می‌شود و در بیمارستان متوجه می‌شود تستش مثبت است و این در حالی است که در بیمارستانی حضور دارد که سانتر کرونا ندارد و یا پذیرش بیمار کرونایی انجام نمی‌دهد، به همین دلیل تمام بیمارستان‌ها با مرکز ۱۱۵ تماس می‌گیرند و ما آمبولانس کرونا به آن بیمارستان اعزام می‌کنیم و بیمار کرونایی را از آن بیمارستان که سانتر کرونا  و یا تخت خالی برای بیماران مبتلا به کووید ندارد به بیمارستانی که پذیرش و تخت خالی کرونا دارد، منتقل می‌کنیم.

دانلود

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    سلامبر شما . اولین کسانی که خط مقدم درمان کرونا بودند شما بودید . ممنون هستیم که با حقوق و مزایای حداقلی و فشار زیاد اضافه کاری اجباری باز هم یکسال مداوم به انجام وظیفه پرداختید . انشالله خداوند اجر دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس