اندیشکده صهیونیستی: اسرائیل در برابر یک جنگ همه جانبه ضعیف و شکننده است - کراپ‌شده

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین خطر موجودیتی برای این رژیم را یک جنگ همه جانبه از شمال و شرق و جنوب دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان جروزالم پست در گزارشی نوشت که تهدیدات موجودیتی متعددی متوجه رژیم صهیونیستی است که جبهه داخلی این رژیم در برابر این تهدیدات ضعف قابل توجهی دارد.

به نوشته این روزنامه، مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل، در سناریو نویسی جدیدی، ورود این رژیم به جنگ را در چند جبهه از شمال و شرق را اصلی‌ترین تهدید موجودیتی برای رژیم صهیونیستی قلمداد کرده و توضیح داده است که برنامه هسته‌ای ایران اصلی‌ترین تهدید برای این رژیم محسوب نمی‌شود.

طبق بررسی این مرکز، (وابسته به دانشگاه تل آویو) «خطر هسته‌ای ایران» مشکل کوتاه مدت رژیم صهیونیستی است و اما ورود به یک جنگ فراگیر و ویران‌گر در چند جبهه، بدین صورت که سوریه و حزب‌الله از شمال و ایران و عراق از سمت شرق و نیروهای مقاومت در غزه از جنوب حمله کنند، اصلی‌ترین خطر در حال و آینده این رژیم است.

این گزارش تأکید دارد که وضعیت جبهه داخلی رژیم اسرائیل در خصوص این تهدید موجودیتی بسیار شکننده و ضعیف است و اهداف استراتژیک با ارزش در رژیم صهیونیستی به راحتی قابل دسترسی برای حمله کنندگان احتمالی است.

طبق این گزارش، سامانه‌های دفاع هوایی و پالایشگاههای حیفا، ایستگاههای تولید و توزیع برق، تأسیسات تصفیه آب، مخازن مواد سمی و زیرساخت‌های گاز مهم‌ترین اهدافی هستند که هر حمله کننده‌ای برای هدف قرار دادن آن‌ها تلاش خواهد کرد.

همچنین دفتر نخست‌وزیری، ساختمان کنست، ساختمان ستاد مشترک، انبارهای ذخایر استراتژیک، پایگاههای نظامی، فرودگاهها و بندرگاهها دیگری اهدافی است که از نظر این مرکز پژوهشی، جزو اهداف حمله کنندگان احتمالی به رژیم صهیونیستی خواهد بود.

این گزارش تأکید کرد که در صورت بروز جنگ در چندین جبهه و شلیک انواع موشک و خمپاره، رژیم صهیونیستی به دشواری توانایی مقابله با آن را دارد، به خصوص اینکه اگر دهها موشک به طور همزمان شلیک شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وحید IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    1 1
    ایران هم دقیقاهمین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس