کد خبر 1198959
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶
شرط هموار سازی افزایش شاخص اهدای خون زنان

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: چند سالی است که ما دیگر وارد این بحث که اهدای خون برای شما خوب است و موجب بهبود غلضت خون می‌شود و یا از سکته قلبی جلوگیری می‌کند و بیایید خون بدهید، نمی‌شویم.

به گزارش مشرق، محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در پاسخ به این سوال که اهدای خون برای چه افرادی مفید است؟، گفت: چند سالی است که ما دیگر وارد این بحث که اهدای خون برای شما خوب است و موجب بهبود غلضت خون می‌شود و یا از سکته قلبی جلوگیری می‌کند و بیایید خون بدهید، نمی‌شویم.

بیشتر بخوانید:

چه زمان‌هایی برای اهدای خون مناسب‌تر است؟

وی ضمن اشاره به اینکه داوطلبانه بودن و خداپسندانه بودن امر اهدای خون برای ما مهم است، ادامه داد: آنچه مد نظر ما است، این است که اهداکننده سوالات ما را به دقت و به درستی پاسخ دهد و نیتش خیرخواهانه و هدفش کمک به بیمار و نجات جان ۳ انسان دیگر باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: افرادی که از سلامت کافی برخوردار هستند، دچار بیماری خاصی نیستند، داروی خاصی مصرف نمی‌کنند، سنشان بین ۱۸ تا ۶۰ و وزنشان بالای ۵۰ کیلوگرم است، شرایط اهدای خون را دارند.

وی ضمن اشاره ما برای اهدای خون غربالگری سختگیرانه انجام می‌دهیم، اظهار کرد: فردی که می‌خواهد خون دهد توسط پزشک ما که یک پزشک کاملا آموزش دیده است، غربالگری می‌شود و فشار خون و دمای بدن او گرفته می‌شود.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین از فرد اهداکننده سوالاتی پرسیده می‌شود و از او شرح حال گرفته می‌شود و در این شرح حال از سابقه گذشته بیمار هم سوال می‌شود که آیا دچار بیماری بوده و یا دارویی مصرف می‌کرده است و همه این عوامل مدنظر قرار می‌گیرد تا هم خون سالمی اهدا شود و هم برای اهداکننده مشکلی پیش نیاد.

دانلود

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس