کد خبر 1199031
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
زیردریایی چینی

شوخی یکی از فعالان حوزه اخبار دفاعی در آمریکا با زیردریایی چینی در بخشی از جهان جدی تلقی شده و اعلام شد که چین نسل جدیدی از زیردریایی های حامل موشک قاره پیما را ساخته است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، آنچه در کشور ما به عنوان دروغ سیزده معروف شده است ، در فرهنگ غربی مشابهی به اسم دروغ آوریل دارد که در روز اول ماه آوریل مطرح می شود. چند سالی است که در حوزه دفاعی نیز برخی از خبرنگاران و منابع خبری معتبر نیز اقدام به پخش نوعی اخبار دروغ در این حوزه می کنند. خبری که امسال در این بخش منتشر شده و سر و صدای زیادی کرده و بسیاری را نیز به سمت باور کردن آن سوق داد مسئله دیده شدن نسل جدید زیردریایی های چینی حامل موشک قاره پیما در سواحل این کشور بود.

ماجرای دروغ آوریل و زیردریایی چینی+عکس

تصویر ساختگی از تاسیسات دریایی چین در منطقه بوهای

ماجرای دروغ آوریل و زیردریایی چینی+عکس

تصویر واقعی از همان نقطه در روز اول آوریل و عدم وجود زیردریایی مورد نظر

بر اساس این خبر دروغ زیردریایی جدید تایپ 100 نام داشته و توان حمل 48 سیلوی پرتاب موشک بالستیک را نیز دارد و وزن آن نیز به بیش از 70 هزار تن می رسد. با این حساب اعلام شده بود این زیر دریایی بزرگترین شناور زیر سطحی در دنیا خواهد بود. این مسئله توسط برخی رسانه های خارجی و متاسفانه برخی از فعالان فضای مجازی فارسی جدی گرفته شده و خبر آن منتشر شد. در نهایت حتی منبع اصلی پخش دروغ آوریل مجبور به توضیحات بیشتر و روشنگری در خصوص این مسئله شد و اعلام کرد آنچه طرح شده و تصویر ماهواره ای مورد نظر صرفا ساختگی بوده و از درجه اعتبار ساقط است.

در عین حال برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی باید به این مسئله نیز اشاره کرد که دارایی فعلی نیروی دریایی چین در این بخش زیردریایی های تایپ 094 است و جانشین آنها نیز که احتمالا در دهه جاری میلادی وارد خدمت می شود به اسم تایپ 096 شناخته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس