کد خبر 1199371
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
حسین شریعتمداری نمایه

جناب رئیس‌جمهور! این بلاها را چه کسی بر سر مردم و نظام آوار کرده است؟! مگر تمامی این موارد خسارت‌بار در حوزه مسئولیت جنابعالی نبوده و نیست؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

آقای روحانی در جلسه روز چهارشنبه -۱۱ فروردین- هیئت دولت گفته‌اند: «راه‌حل مشکلات پیچیده کشور فقط اصل 59 قانون اساسی است... مگر ما به 12 فروردین افتخار نمی‌کنیم؟ 12 فروردین چیست؟ یک همه‌پرسی است، مگر غیر از این است؟ 12 فروردین چیست؟ یک رفراندوم است. مگر ما به این

قانون اساسی افتخار نمی‌کنیم؟ قانون اساسی با چه تثبیت و نهایی شد؟ با رفراندوم، با رای مردم»! درباره این بخش از اظهارات جناب روحانی اشاره به چند نکته ضروری است. بخوانید!

۱- بی‌تردید رفراندوم یکی از راه‌کارها برای حل مشکلات اساسی است و در اصل ۵۹ قانون اساسی آمده است «‌در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد». اکنون سؤال این است که مشکلات اساسی کشور چیست؟‌ آیا گرانی‌های افسارگسیخته، بیکاری، تعطیلی کارخانجات و مراکز تولید، ده‌ها برابر شدن قیمت مسکن و اجاره بها، کاهش فاجعه‌بار ارزش پول ملی، افزایش صدها تحریم جدید به تحریم‌های قبلی که قرار بود لغو بشود، افزایش چند صد درصدی قیمت خودرو، دزدی‌های کلان برخی از نزدیکان مسئولان بلندپایه دولتی، برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های ۸ ساله نظام، به کارگیری جاسوسان در مراکز حساس تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز، متوقف کردن برنامه هسته‌ای و... آیا تمامی این موارد از مشکلات اساسی کشور نیست؟!

جناب رئیس‌جمهور! این بلاها را چه کسی بر سر مردم و نظام آوار کرده است؟! مگر تمامی این موارد خسارت‌بار در حوزه مسئولیت جنابعالی نبوده و نیست؟! بنابراین اگر قرار است برای حل مشکلات اساسی کشور رفراندومی صورت بپذیرد اولین، منطقی‌ترین، عاقلانه‌ترین و قانونی‌ترین پرسش رفراندوم باید این سؤال از مردم باشد که آیا مسئولان ایجاد این مشکلات کمرشکن بعد از پایان مسئولیت باید تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند یا نه؟! آیا جنابعالی مشکلاتی اساسی‌تر از مشکلات یاد شده می‌شناسید؟ و آیا برای رفراندوم مورد نظر خود پرسشی قانونی‌تر و منطقی‌تر از این پرسش سراغ دارید؟!

۲- از جناب روحانی که خود را حقوقدان معرفی می‌فرمایند بسیار تعجب‌آور است که برای توضیح نظر خود به رفراندوم ۱۲ فروردین و رفراندوم قانون اساسی اشاره می‌کنند! حتماً فراموش نفرموده‌اند که این دو رفراندوم هنگامی انجام شد که اولاً هنوز نظام اسلامی و قانون اساسی شکل نگرفته بود. بنابراین تنها راه ممکن رفراندوم بود و ثانیاً پرسش آری یا نه درباره اساس نظام بود و مردم به تاسیس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن آری یا نه می‌گفتند. اکنون سؤال از رئیس‌جمهور محترم و حقوقدان این است که این دو رفراندوم، به رفراندومی که در اصل ۵۹ قانون اساسی آمده است چه ربطی دارد که به آن استناد فرموده‌اید؟!

۳- و بالاخره اگرچه در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که می‌گذاریم و می‌گذریم ولی اشاره به یک احتمال خالی از فایده نیست و شاید برای جناب روحانی هم هشدار دهنده باشد و آن، اینکه مشاوران آقای روحانی با اطمینان از اینکه رفراندوم مورد اشاره قانونی نیست و انجام نخواهد پذیرفت، طرح آن را به ایشان پیشنهاد کرده‌اند تا از این طریق برای ناکارآمدی دولت آقای روحانی که آن را «رحم اجاره‌ای»! خود می‌دانستند بهانه‌ای دست و پا کرده باشند و مثلاً جناب روحانی در توجیه ناکارآمدی دولت، اعلام بفرمایند اگر رفراندوم انجام می‌گرفت همه مشکلات قابل حل بود! همانگونه که فرموده‌اند منتقدان باعث شکست برجام شده‌اند! و یا اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود همه چیز روبراه بود! و... البته، این درحالی است که آقای روحانی قسم جلاله یاد کرده و گفته بودند «والله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور راه‌ حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 25
  • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    46 12
    عجب تو دهنی‌ای!!!! دم حاج‌حسین‌آقا گرررررررم
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    34 7
    رفراندوم و تعطیلی گاندو بهانه پرت کردن حواس ملت است مذاکرات وین هدف اصلی دولت بنفش است
  • محمد رضا IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    21 8
    بابا آب در هاون میکوبید حاج حسین آقا ، این اصلاح طلبان غربگرا اگر گوششان به این حرفا بدهکار بود که با این افتضاحی که خودشان ببار آوردن ... نمیگفتن ما می‌خواستیم ولی نذاشتن ، یه عده مث خودشون بدون اینکه فکر کنن باور کنن
    • اکبر DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      2 3
      بنظر من همین حسین آقای شریعتمداری باید بشه رییس جمهور. تا ببینم چه جوری مشکلات رو حل میکنه. تا کور شوند اصلاح طلب و اصولگرا.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    19 6
    با واگذاری همه خائنین به والله العلی العظیم وتوکل به ذات ذوالجلالش ،همه خائنین ونفوذی هارابایدپاکسازی واوضاع کشور راسفید وآنان رابه دستگاه مقتدرقضایی بایدسپرد،ان شاءالله.
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    14 0
    «والله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور راه‌ حل داشت من کاندیدا نمی‌شدم»!
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    18 6
    برجام قرار بود معجزه خلق کنه و صندوق صندوق گلابی بده اما عین فاضلاب هیکل اقتصاد رو سر تا پا ملوث کرد
  • رها IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    10 4
    امیدوارم که یک نفر از محافظه کاران به ریاست جمهوری اسلامی ایران برسه ..اصلح طلبکاران روزگار مردم رو سیاه کردن .مردم بدبخت کردن خجالت هم نمیکشن
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    15 5
    نزدیک هشت سال اقای روحانی معیشیت مردم را گرو گرفته تا بتواند به اصلاح مذاکرات برجامی را پیش ببرد اقای روحانی تا کجا پیش خواهد رفت ایا حسن روحانی میتواند نقش اکبر هاشمی رفسنجانی را بعهده بگیرد چرا مذاکرات با امریکا اینهمه برای اقای روحانی مهم میباشد چرا معیشیت مردم هیچ جایگاهی برای دولت تدبیر امید ندارد
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      4 0
      حذف تا چند ماهه دیگر روحانی و هم پالکی هایش انشالله اخرین میخ بر تابوت اصلاحطلبها در این کشور امام زمان است . به امید خدا
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    16 1
    وقتی میخواهی ازبار مسؤلیت فرار کنید. یک دروغ خیلی بزرگی مطرح کنید. که همه رامبهوت کند. و پرسش از شما را فراموش کنند
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    14 3
    آقای شریعتمداری ممنون از سخنانتان.
  • مهدی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    15 3
    قربون خدابرم خیلی هاتوی این نظام مسئولیت گرفتن تابساط انقلاب عزیزاسلامی روجمع کنن ولی خودشون رفتن این انقلاب باقدرت داره پیش میره روحانی بسه دیگه شمابه همراه همکارانت اماده رفتن باش حرفای تاریخ گذشته نزن.ملت برای اسلام قیام کردن وبه انقلاب ومرجعیت وفادارهستن وراه امام خمینی عزیزروبااطاعت ازرهبری عزیزادامه خواهندداد.
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    17 2
    به جناب بنفش بگویید که نظر های بینندگان سایتهای انتشارات را یک بررسی بکند ببیند ایا از 1000 نظر یکی به نفع او هست بعد اظهار نظر کند
  • علی IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    15 0
    روحانی چه بخواهد چه نخواهد به موزه تاریخ خواهد رفت همان گونه که قبل از او خیلی ها رفته اند……
  • احمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    6 3
    مهمترین پرسشی که باید مورد همه پرسی قرارگیرد ادامه کار دولت کنونی است اگر رای آورد سایر مسائل به رای گذاشته شود
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    8 0
    جناب آقای روحانی برای افزایش قیمت بنزین چرا رفراندوم برگزار نکردید؟ برای انتصاب رئیس سازمان استاندارد و صدها نفر از رفقا چرا رفراندوم برگزار نکردید؟ برای تخصیص ارز 4200 تومانی به رانتخواران چرا رفراندوم برگزار نکردید؟ برای عقد قرار داد برجام چرا رفراندوم برگزار نکردید؟
  • محمد از تهران IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    8 0
    با عرض سلام و ممنون از سخنان بجا و پسندیده آقای حسین خان عزیز به نظر من بایستی مانند اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که در زمان ریاست جمهوری شهید رجایی اتفاق افتاد کلیه مسئولین عالی رتبه دستگاه های اجرایی کشور گزینش شوند و همه نفوذی ها شناسایی و اخراج بشوند و به دست دستگاه قضایی سپرده بشوند تا به سزای اعمالشون برسند انشاالله
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    وقتی میگی آخراینا حذف ازصحنه سیاسیه میگن خشونت طلبی امامنظوراینه که فتنه گرا هرچه جلوتراومدن پیچیده تر وبیرحمتر شدن وهرکی نمیدونه بدونه ایناتوفکرفتنه اکبرن که ناچارقمارشون جوابش ازطرف خداوبنده حذفه من باوردارم هرکی باکشورامام زمان عج ناراست باشه حتما سیلی ابدی میخوره واگرتوبه نکنن دودنیاشون غذابه منم میتونم قسم جلاله بخورم اماخودشون میدونن چی میگم چون میدونن چی میخوان صدرحمت به دشمن !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس