عزت الله ضرغامی نمایه

عزت‌الله ضرغامی می‌گوید: اصلاح‌طلبان مهندسی خوبی برای انتخابات انجام می‌دهند، ما بلد نیستیم.

به گزارش مشرق عزت‌الله ضرغامی در پاسخ به این سؤال که به چه منظور تحرکات انتخاباتی‌اش را افزایش داده به خبرگزاری فارس می‌گوید: می‌خواهم بیایم زیر میز بزنم؛ زیر میز ساختارهای ناکارآمد و هر آنچه در مقابل تحول قرار دارد.

رئیس سابق صداوسیما در تحلیل جریان رقیب در انتخابات می‌گوید: اصلاحات همیشه در کشور جریان سیاسی پرقدرتی بوده و اینکه این دوره هم جریان اصلاحات موفق شود رئیس‌جمهور تعیین کند احتمال کمی نیست. اصلاح‌طلبان مهندسی خوبی برای انتخابات انجام می‌دهند. ما بلد نیستیم.

ضرغامی ادامه داد: برخی اصول‌گراها فکر می‌کنند دیگر راه هموار شد و تمام است؛ بنشینند یکی بیاید رأی را ببرد و برود. این‌طور نیست. به همین دلیل من می‌گویم اصلاح‌طلبان را دست‌کم نگیرید. آن‌ها در هر شرایطی قدرت مهندسی خوبی دارند. یک کار آن‌ها این است که می‌نشینند و دعواهای اصول‌گراها را نگاه می‌کنند. ببینید؛ یک موقع هست شما چند کاندیدای انقلابی دارید، چون من عنوان اصول‌گرا را قبول ندارم که این‌ها همدیگر را تخریب می‌کنند. بارها هم به این‌ها گفته‌ام، سایت‌ها و هوادارانشان شروع می‌کنند به تخریب همدیگر. آن را باید مراقبت کنیم.

ضرغامی در ادامه سخنانش با توصیه به نامزدهای اصول‌گرا می‌گوید: من شخصاً شاید تنها نامزد جریان انقلاب هستم که هر جا صحبت کردم از سایر نامزدها تعریف و تحسین فراوان کردم. بقیه هم این کار را بکنند. وقتی‌که خبرنگار از من راجع به آقای جلیلی می‌پرسد، من آنچه شایسته آقای جلیلی هست می‌گویم و می‌گویم اگر آقای جلیلی رأی بیاورد، در این کشور این اتفاقات می‌افتد. خود آقای جلیلی از من تشکر کرد. لازم هم نبود، من برای تشکر او، این کار را نکردم. وقتی از من راجع به آقای قالیباف، رئیسی و رضایی سؤال می‌کنند شما ببینید حرف‌های من را. امّا گاهی برخی دوستان هستند که خودشان خوب هستند امّا جریان رسانه‌ای‌شان کارهایی می‌کنند. این‌ها باید جریان رسانه‌ای‌شان را مدیریت کنند تا باهم درگیر نشوند. الآن کسی با من درگیر نیست، امّا در حوزه‌های مختلف دارید این درگیری را می‌بینید. این را باید در وهله اول حل کنند.

اصلاح‌طلبان مهندسان خوبی هستند. می‌گویند دعواهای این‌ها تمامی ندارد. من این‌طور می‌گویم که برخی آن‌قدر توی این دعوا جدی هستند که حاضر هستند اصلاح‌طلبان رأی بیاورد امّا رقیبشان در جناح اصول‌گرایی رأی نیاورد. قبول ندارید این را؟ من خیلی‌هایشان را می‌شناسم. حالا اگر اصلاح‌طلب رأی نیاورد و رقیب این‌ها رأی بیاورد می‌گویند حال ما گرفته شد. برخی‌هایشان این‌طوری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تحلیل دولت روحانی در هشت سال گذشته معتقد است: من در مورد آقای روحانی هم آنجایی که پایش افتاده منصفانه صحبت کرده‌ام. ولی خداوکیلی هرچه فکر می‌کنم می‌بینم روحانی توفیقاتش خیلی کم بوده است. یعنی حضرت‌عباسی‌اش را می‌گویم. روحانی نه رفتار خوبی داشت نه اخلاق خوبی، نه مشکلات مردم را حل کرد نه مذاکره خوب انجام داد. اگر وزیری در طول یک سال یک‌بار با رئیس‌جمهور تلفنی صحبت کند می‌تواند این را جزء سوابق مبارزاتی و انقلابی‌اش بگذارد

ضرغامی ادامه داد: جایی گفتم اگر روحانی ۱۰ دقیقه به بطحایی، وزیر سابق آموزش‌وپرورش وقت می‌داد استعفا نمی‌کرد. همین چند روز پیش خود بطحایی هم همین را گفت. خانمی که خبرنگار ایسنا بود در جواب من گفت که آقای بطحایی می‌توانست در جلسه هیئت دولت باروحانی صحبت کند. در پاسخ گفتم در جلسه دولت که همه زنبیل می‌گذارند که بروند با رئیس‌جمهور صحبت کنند. دوم اینکه رئیس‌جمهور در جلسه دولت باید دولت را اداره کند نه اینکه آنجا کار راه بی اندازد.

ضرغامی با مطرح کردن یک روایت عجیب از یکی از اعضای کابینه روحانی گفت: به یاد دارم یک‌بار در جلسه دولت یکی از وزرا- بعد از پایان دولت اسمش را می‌آورم- در حال ارائه گزارش بسیار مهمی بود و من هم داشتم گوش می‌دادم. دو سه بار این وزیر توقف می‌کرد و مدام می‌گفت «ببخشید آقای روحانی، خواهش می‌کنم توجه کنید». چرا این‌طور بود؟ چون همه وزرا می‌رفتند زنبیل می‌گذاشتند بغل گوش آقای روحانی و می‌گفتند این را امضا کن مشکل وزارتخانه حل شود، چون به آن‌ها وقت نمی‌داد. آن وزیر مرتب می‌گفت آقای روحانی خواهش می‌کنم اینجا را گوش کن، خیلی مهم است.

یک‌بار در جلسه دولت یکی از وزرا در حال ارائه گزارش بسیار مهمی بود و من هم داشتم گوش می‌دادم. دو سه بار این وزیر توقف می‌کرد و مدام می‌گفت «ببخشید آقای روحانی، خواهش می‌کنم توجه کنید». چرا این‌طور بود؟ چون همه وزرا می‌رفتند زنبیل می‌گذاشتند بغل گوش آقای روحانی و می‌گفتند این را امضا کن مشکل وزارتخانه حل شود، چون به آن‌ها وقت نمی‌داد.

روحانی خیلی کشور را عقب نگه داشت،‌ تولید را زمین زد، مذاکرات شکست خورد، هسته‌ای را زمین زد، توزیع هم نتوانست انجام دهد. چند وقت پیش به آقای نوبخت گفتم شما توزیع هم نمی‌توانید بکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 2
    ضرغامی: اصلاح‌طلبان مهندسی انتخابات را خوب بلدند// اصلاح طلبچی ها سالهاست مهندسی اذهان میکنند زیرا برای دروغ گفتن و ترساندن مردم و تهمت زدن و خالی بندی مرزی را نمیشناسند. آنها همیشه دعوا دارند بیشتر از اصولگراها ولی در آخر دست با هم میبلعند و گروهی غارت میکنند زیرا بحث بر سر میلیاردها دلار و یورو و بیلیاردها تومان است .آشتی آخر آنها و اتحاد همان آشتی شیطانی برای غارتگریست سبد اصلاحطلبچی ها از ضدانقلاب و دشمن دین و بهایی گرفته تا منافقین و شاهپرستها و غربگدایان وملی گداها و اشرافیون و لاتچریها و غارتگران و رانتخواران ...همه وهمه بخاطر شکست انقلاب رای خود را به اصلاحات میدهند. این را اصولگراها نباید و نمیتوانند و نمیخواهند انجام دهند که اگر اینطور بود دیگر اصولگرا و اصلاح طلب معنی نداشت همه میشدند اصلاح طلب. لذا برای پیروزی انتخاباتی , اصولگرایان بایستی کمک کنند هرچه رانتخوار و دزد و غارتگر و مدیر موروثی و اراذل و اوباش است را دادگاهی کنند .جامعه سالم و فرهنگ سالم هیچگاه اصلاح طلبان را انتخاب نخواهد کرد. و بهمین خاطر است که اصلاح طلبان سالهاست فرهنگ اسلامی مردم را هدف قرارداده اند.
  • ۱۰۰ IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 0
    یعنی ممکنه باز هم مردم فریب بخورند؟
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 11
    تو همان در صدا و سیما زیر میز زدی برای هفت پشتمان کافیست. #آرشیودیجیتالی
    • امیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      0 2
      بر فرض که آقای ضرغامی تقصیری داشته باشند اون وقت از عمد بوده؟؟؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    32 7
    احمدی نژاد همشون را لوله میکنه!!!!
    • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 19
      شما در این شک نکن که احمدینژادِ امروز یعنی در حقیقت همان رحیم مشائی تمام آراء اصلاح طلبان را به خود اختصاص خواهد داد زیرا دیگر مشکلی با او و باورهای او ندارند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 1
    اقای ضرغامی افرین نظرم نسبت به شما مثبت شد، زودتر شروع کنید ولی یادتان باشد دست اخر اصلاحات با کمک غرب بر سر یک نفر به توافق می رسند ولی شماها تا روز اخر با هم دعوا دارید
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    دولت جوان و نخبه ی انقلابی کارامد این تنها راه برون رفت ازوضعیت اقتصاد تورم زا که اصلاح طلب ها بوجود اوردند وبه مردم تحمیل کردند متاسفانه هم جماعت اصلاح طلب به فکر منافع قبیله ای خود میباشد هم بعضی از جریان اصولگرایی دنبال تخریب هم میباشند اما طیف جوانان نخبه انقلابی این همان جوان هایی میباشند که در سیل زلزله خشکسالی کرونا ویروس و حوداث طبیعی و غیره در صف اول کمک و حمایت از اقشار محروم جامعه میباشند همان جوان هایی که بدون چشم داشت دنبال ایجاد شرکت های دانش بنیان و دفاع از بومی سازی در تمام زمینه های موجود میباشند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 1
    اصلاح طلبا بلد نیستند،انقدر بزرگشون نکنید. اصلاح طلبا پادوی همونهایی هستند که با مهندسی انتخاباتشون ترامپ رو از کاخ سفید انداختند بیرون و بایدن رو آوردند و آب از آب تکون نخورد.
  • مرصاد IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    متاسفانه ! حرفش درسته و به اصطلاح مومنین ، از یه سوراخ ، چند بار گزیده میشن !!
  • Ali IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 1
    حرف شما درست، اگه اصولگرایان به نفع یک نفر کنار بروند امید هست مثلا آقای ضرقامی شما می تونید به نفع سعید محمد کنار بروید
  • !! IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 1
    تکروی و تفرقه ؛ بزرگترین دشمن اصول گرایان !!
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا با این غرب گرایی ساده لوحان اصلاح طلبان نیاز به حقه جدید ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس